• 8.604.951 stemmen

Met onder meer: William Powell, Kay Francis en Aline MacMahon

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot One Way Passage

"Their tickets took them to a heaven of love...but port was the gateway to hell!"

Joan Ames heeft een dodelijke ziekte. Ze wil nog een laatste keer genieten van het leven en besluit een cruise te maken. Ze ontmoet de goedaardige misdadiger Dan Hardesty die op weg is naar een executie. Er ontstaat een relatie tussen de twee, zonder dat ze van elkaar weten dat ze nog maar een paar dagen te leven hebben.

image

Dan Hardesty

Countess Barilhaus

Sgt. Steve Burke

French Bartender (onvermeld)

Hong Kong Bartender (onvermeld)

Freighter Captain (onvermeld)

Hong Kong Curio Dealer (onvermeld)

BBarbie

Tijdens het bekijken van deze film kon ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het verhaal in een stomme film wellicht veel beter uit de verf zou zijn gekomen, want de dialogen zijn af en toe tenenkrommend. Bij het zien van Kay Francis moest ik onwillekeurig weer bedenken, dat die het niet slecht zou doen als modepop in een etalage. Een paar films daargelaten —Trouble in Paradise (1932); In Name Only (1939)— is acteren nooit het sterkste punt geweest van deze schoonheid. Ook William Powell is nog niet op het hoge niveau dat hij in de loop van de jaren ’30 van lieverlee zou bereiken.