Mean Guns (1997)

Actie

geregisseerd door Albert Pyun
met Christopher Lambert, Ice-T en Michael Halsey

Een gangster baas (Ice-T) heeft een lijst van 100 mensen die het èèn of ander verprutst hebben. In plaats van ze gelijk af te maken besluit hij om een beetje lol te hebben door ze ongewapend bij mekaar te zetten in een zwaar beveiligde gevangenis. Dan dumpt hij er kistenvol geweren, munitie, and honkbal bats op en laat ze het uitvechten. De laatste 3 overlevenden krijgen een prijs van 10 miljoen dollar.

Een onderschatte film zeggen sommigen. Het is geen domme aktie maar eigenlijk een regelrechte kritiek op de gewenning van de mens aan geweld. Dit word ondersteund door de aparte muziekkeuze. Bij mijn volgende bezoek aan de videotheek haal ik deze, ik ben benieuwd.

wel aardig maar niet echt fantastisch als ik het mij goed herinner.

rikrikrik
brrrrr dit lijkt me echt een draak. 2 van mijn mist geliefde acteurs in een moralistisch verhaal.... brrrrr misschien als SM therapie toch maar kijken... hahaha

shit. gemist. toch maar huren dan..hmm..of niet..

avatar van NERD
Het zijn natuurlijk niet de beste acteurs van deze aardbol maar door het best grappige uitgangspunt van de film en de (inderdaad) leuke muziekkeuze heb ik mij goed vermaakt. Ik vond dat de film ook best mooi gefilmd is, grappig gebruik van licht en camerastandpunten. 3 sterren

Eva
Is dit echt zo slecht? Vind het uitgangspunt van deze film namelijk leuk klinken.

avatar van NERD
Nee Eva het is ZEKER niet zo slecht, heel goed te doen!

avatar van Sjan
Bij mij klonk het ook allemaal mooi in de oren, het verhaaltje en zo, maar ik vond 'm toch echt zeer slecht.

HEEL erg slecht...

Eva

Jawel, dus. Zelden zulk slecht camerawerk gezien. Opgenomen in een middag. En slecht geacteerd!

avatar van NERD
Smaken verschillen (erg veel).

al een behoorlijke tijd terug gezien en toen was het indrukwekkend. Camerawerk is idd van mindere kant maar je moet er wel van houden! GUNS GUNS en nog meer GUNS, wat wil je nog meer?

avatar van Ramon K
....een goede film misschien?

Ramon K schreef:

....een goede film misschien?

evenwicht in kritiek is ook belangrijk ramon

in zijn genre is het gewoon een goeie film, niet meer, niet minder. Verder laat ik het hierbij, discussie = tijdverspilling

avatar van tovenaar
reeko schreef:

discussie = tijdverspilling

Mooi streven als MovieMeter-lid!

avatar van Jordy
Jordy (admin)
reeko schreef:

discussie = tijdverspilling

leuke tijdverspilling

in zijn genre is het gewoon een goeie film, niet meer, niet minder.

Veel slechter heb ik ze niet gezien. Alles was slecht. Verhaal, camera, acteurs, art direction....

avatar van De Knip
Heb deze film 5 jaar geleden gezien en vond hem destijds wel aardig, maar nu ik wat meer films heb gezien geef ik 'em:

**1/2

Jordy schreef:

leuke tijdverspilling

ik doelde meer op de discussie over deze film, dat vind ik tijdverspilling, ik beweerde niet dat discussie voeren tijdverspilling zou zijn.. DOH!

avatar van John Doe
Heeft iets weg van een meer gerechtvaardigde Battle Royale.

avatar van sn@ke
Puur B-materiaal met B - acteurs. Al kan een B - film natuurlijk ook erg vermakelijk zijn. Het concept was in idere geval erg redelijk. Spijtig genoeg irriteert het grove kleur - en camerawerk. De acteurs zijn niet noemswaardig , en de actie is ontzettend amateuristisch gefilmd : een doodsteek voor een film die bijna geheel uit knok - en schietwerk bestaat. Toch smaakte het geheel nog wel redelijk , al had ik beter verwacht.

5/10

djelle
Wanneer je de synopsis leest van Mean Guns en je ziet Ice-T blinken op de cover verwacht je zo'n lomp filmpje met 'homies' die elkaar afknallen en mekaars gouden tanden uitslaan, begeleid op voorspelbare hip-hop deuntjes en dergelijke meer.

Gelukkig is dit niet het geval.

Hoewel de belichting erg brak is en er een paar momenten zijn van lelijke montage, is dit toch een zeer leuk b-filmpje. Geen dubieuze rapnummers of schreeuwerige R&B riedeltjes, maar de waanzin wordt lekker sfeerrijk geaccentueerd en extra gestileerd op vrolijke salsadeuntjes (te gek!). Een geschift verhaal, een geschifte uitwerking. Christopher Lambert zit als gegoten in zijn rol als cynische, pillenslikkende antiheld en levert acceptabel acteerwerk af (geef toe, wie lacht er nu cynischer dan Lambert met zijn schorre stem...).

De prent bestaat voor het grootste deel uit actiescenes, en die zagen er dan ook redelijk goed uit gelukkig, met zelfs enkele piekmomenten. Apart filmpje, en heel amusant. Vooral qua sfeer erg geslaagd. 'Any Questions?! Yeah... Where can i get that CD?'

avatar van *eef
Wat doet iedereen moeilijk over deze film
geweldig toch, dump veel criminelen met veel wapens in 1 gebouw, beloof als ze blijven leven 10 miljoen en zie wat er gebeurt.
Ik vond het gewoon een coole film hoor

Toen ik het plot las leek het mij een geweldige film te zijn.
Nu, het was toch iets minder, vooral door het camerawerk en hoe Ice-T zen rol speelde, ik heb me doodgeërgerd aan die gast zijn acteren. De rest viel wel mee. En natuurlijk, de muziek was chill en onverwacht voor een film, dat maakte toch wel iets goed.

Toch kom ik niet verder dan 2 sterren.

BlueSword
best wel een slechte film, acteerwerk zuigt, camerawerk is droevig en het verhaal, maja opzich wel interessant het trok me wel aan maar had het wel beter verwacht.
het begin was echt saai, wou het bijna afzetten maar toch wel afgekeken, werd wel iets beter maar niet veel, was blij toen de film afgelopen was!

avatar van Scarecrow

Dat gevoel heb ik bij deze film:

Wie zegt dat films een goed verhaal nodig hebben om leuk te zijn? Een goed verhaal is vaak een verdienste, maar deze film bewijst dat een film ook leuk kan zijn zonder verhaal.

Allereerst: het is eigenlijk zeker geen GOEDE film. Beetje goedkoop gefilmd, geen geweldig acteerwerk, weinig special effects, ongeloofwaardige karakters en verhaal etc... Maar de film is zeker wel leuk en dat maakt hem goed.

Filmmaker moet iets gehad hebben van: oke, ik wil een lekkere actiefilm zonder pretenties... hoe krijg ik veel mensen in 1 gebouw zover dat ze elkaar afmaken? Simpel, je gooit tuig bij elkaar (in een nieuwe gevangenis die de volgende dag opengaat? Heerlijk geschift maar wel een leuke moderne 'doolhof' locatie), geeft ze wapens en een te winnen prijs en knallen maar. Droog en lachen, vooral met die soundtrack.

Verder, ik lulde over geen kwalitatief hoog acteerwerk. Boeiend. De karakters in de film zijn wel in orde maar hoe de acteurs ze gestalte geven is gewoon nog beter! Lambert is heerlijk te genieten, en ook 'Marcus' is koewl. En de western achtige Grand Finale is erg leuk gedaan.

Pfff, maak ik nog zo'n review terwijl ik binnen een paar regeltjes de film af wilde doen. Nou ja, gewoon een leuke B film, onthoud het als je 'm een keer ergens ziet staan in de TVgids of videotheek. Ik heb maar met 1 ding moeite: geef ik de film vanuit zuiver professioneel standpunt 2* of vanuit mijn eigen lollige perspectief 4*? 3* dan maar

avatar van Materny
Het idee lijkt me wel het aanzien waardt.
De regisseur en de cast resulteert in een tegenover gesteld gevoel.
Hmmmmm, lastig.

De Krokodil
Nooit een nog makkelijkere film gezien. Zelfs Phone Boot was nog moeilijker te bedenken. Maak de belabberd acterende Ice T tot mafiabaas, die even heel ongeloofwaardig gaat schreeuwen om wraak en gooi een zooitje belabberd acterende criminelen en C-acteurs in een gebouw met wapens en zorg dat Christopher Lambert de show steelt. Een draak van een prent krijg je dan. Serieuze verspilling van tijd, geld en moeite.

avatar van aburex
Veel schietwerk en doden met de vleet. Maar qua verhaal trekt dit nergens op. Allbert Pyun heeft wel betere filmen gemaakt.
Om de tamelijke goede actiescènes toch een 3,5

avatar van moviemafketel
Echt een zwaar belabberde film. Uitgangspunt was leuk, maar de uitvoering echt tenenkrommend slecht. Een B-film op zijn tijd vind ik zeer vermakelijk, maar je hebt soms ook echt rotzooi en daar is Mean Guns een goed voorbeeld van. Tsja, wat had ik ook verwacht met Ice-T he? De setting was wel ok in die gevangenis. Maar na de 20e kill heb je het allemaal wel gezien. More is less in dit geval. Lambert speelt ook als een druif trouwens met zijn rare kop. 0,5 sterren voor het brilletje van het meisje.

vond het echt een goede film. goede sfeer, leuke actie en ik heb toch een zwak voor lambert. waarom weet ik niet, maar het is zo.

avatar van Quentin
Budget: 2.1 million paid to Christopher Lambert for 4 days of work, 100,000 to Ice T for 1 day of work and 500,000 for the rest of the production.

avatar van FunkStarr
Het lijkt er sterk op dat die Ice-T een patent heeft op slechte B-films, mijn god wat doet hij het weer beroerd. Lambert daarentegen is zoals altijd, droog. Zeer matig b voer maar ook weer niet het slechtste dat ik ooit gezien heb. En tja, wat wil je met Pyun aan het roer.