La Fille de 15 Ans (1989)

Alternatieve titel: The 15 Year Old Girl

Frankrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Jacques Doillon
met Judith Godrèche, Melvil Poupaud en Jacques Doillon

Willy, een gescheiden man van middelbare leeftijd, besluit om zijn 15 jarige zoon Thomas mee te nemen op vakantie naar Ibiza, waar hij verblijft in een afgelegen villa in het minder drukke deel van het eiland. Thomas staat erop dat Juliette, een vriendin waarmee hij al een tijdje een hechte, doch platonische vriendschap mee heeft. Juliette moet qua sex niets van jonge jongens hebben en slaapt alleen met oudere mannen. Als ze merkt dat Willy haar aantrekkelijk vindt, fluistert ze Thomas in dat ze zijn vader eerst gaat verleiden en hem daarna zal dumpen. Willy's gevoelens worden inmiddels heen en weer geslingerd tussen de fysieke aantrekkingskracht van Juliette en de liefde voor zijn zoon.

avatar van adso
Nou eh… de beschrijving klopt niet helemaal, maar wat ’n lamlendige driehoeksverhouding!
Wel ’n mooie locatie en vooruit… 1 spannend momentje, want het lolitakindje was echt wel!

avatar van Darbie
Vieux cousine cornée.