The Brothers Rico (1957)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Phil Karlson
met Richard Conte, Dianne Foster en Kathryn Grant

Eddie Rico (Richard Conte) is de boekhouder geweest van een belangrijke maffiabaas, maar is nu een eerlijk handelaar en leeft met zijn familie in Florida. Alles verandert wanneer de politie naar zijn broer op zoek gaat. Eddie is gedwongen om weer contact te gaan zoeken met de maffia.

Er werd nogal wat gepraat. Pas in de laatste twintig minuten vonden de actiescènes plaats. En ook omdat ie nogal voorspelbaar was en visueel minder aantrekkelijk, overtuigde dit gematigde voorspelbare en noodlottige film noir misdaad(melo)drama niet helemaal. Wel was het een prima weergave van de jaren vijftig, een tijd waarin de wet boven iedere verdenking stond. De cast speelde uitstekend met een ijzersterke Richard Conte.