Louise (Take 2) (1998)

Frankrijk

geregisseerd door Siegfried
met Élodie Bouchez, Roschdy Zem en Gérald Thomassin

Louise is vaak te vinden in de gangen van de Parijse metro. Ze helpt er haar vriendje Yaya en diens 'gang' met zakkenrollen en berovingen. Op een dag vertelt een zwerver haar dat hij zijn zoontje zo mist. In een opwelling besluit ze het ventje bij zijn school op te wachten en mee te nemen naar zijn vader. Op het laatste moment kan ze het niet over haar hart verkrijgen het kind te laten zien hoe zijn vader eraan toe is en houdt ze de jongen verder bij zich. Ze ontmoet ook Rémi, een dakloze met allure die succes heeft bij de vrouwen. Aan dit 'free & easy' bestaan komt een abrupt einde als ze door de politie wordt opgepakt. Haar nachtmerries worden, als een take 2, werkelijkheid.

kappeuter (moderator)
Aparte film. Afwisselend saai en interessant. Totaal oordeel; redelijk 2,5*

avatar van 93.9
Sluit me aan bij mijn voorganger.