Les Dalton (2004)

Frankrijk / Spanje / Duitsland
Komedie / Western

geregisseerd door Philippe Haïm
met Til Schweiger, Eric Judor en Ramzy Bedia

De Daltons komen in aanvaring met Lucky Luke als zij hun neven willen wreken, die Lucky Luke destijds om zeep heeft geholpen. In eerste instantie zijn ze zeer onhandig en wekken meer meelij en spot op dan angst. Na enige oefening weten ze faam te maken. Lucky Luke rekent hen echter in. Elke keer als de Daltons uit de gevangenis ontsnappen (en dat is bijzonder vaak) wordt Lucky Luke weer opgetrommeld om hen terug te brengen.

avatar van citybird
Gelezen in Belgische krant (Gazet Van Antwerpen) dat er nieuwe Lucky Luke film op til is.

Til Schweiger wordt film-Lucky Luke

De Duitse acteur Til Schweiger (39) wordt de Lucky Luke in vlees en bloed in een grote Europese filmproductie op basis van de stripverhalen van de in 2001 overleden Vlaamse tekenaar Morris (Maurice de Bevere). De opnamen van de circa 27 miljoen euro dure komische western "Het echte leven van de Daltons" zouden begin volgend jaar in Spanje starten. Voor de release wordt op december 2004 gemikt.

Het Franse komische duo Eric Judor en Ramzy Bedia speelt twee van de vier Dalton-broers -de schurken Joe, William, Jack en Averell- met wie Lucky Luke het constant mee aan de stok heeft. Til Schweiger, de vertolker van de cowboy die sneller schiet dan zijn eigen schaduw, was eerder te zien in "Driven" en "Lara Croft Tombraider: the Craddle of Life". Hij speelt meestal antipathieke personages, maar gaat dit keer dus aan de goede kant van de wet staan. Lucky Luke is eerder al eens op het witte scherm te zien geweest, vertolkt door Terence Hill. De regisseur van "Het echte leven van de Daltons" is Philippe Haim, maker van "Barracuda".

Tof, word iets om naar uit te kijken zeker...

En wie speelt Rataplan?

avatar van streeter
O jee. Ik zat hiernaar op uit te kijken, maar die foto stuurt mij in de andere richting.

avatar van Freud
Eerdere ervaringen met Franse strip-verfilmingen doen mij het ergste vrezen. Ik hou het wel bij mijn stripcollectie, daar heb ik al plezier genoeg aan.

Zonde van het geld dat ik heb uitgegeven aan mijn bioscoopticket!! Ronduit slechte film! Humor is hier ver te zoeken, gelukkig dat het decor en de effecten nog te pruimen zijn.

avatar van titia
is hier een trailer van?

avatar van Gorro
titia schreef:

is hier een trailer van?

Hier staan 4 teasers: http://www.lesdalton-lefilm.com/

avatar van titia
Dank je! Ik wist niet zo goed wat ik me bij deze film moest voorstellen, maar mijn frans is zo geweldig (niet dus) dat ik het nog niet weet.
beetje vergelijkbaar met de asterix verfilmingen met Gerard-met-de-neus-Depardieu?

best te kijken.
zaten wel komische stukken in, hoewel het wel vreemde humor was.
best goed camerawerk trouwens zaten wel wat aparte dingen in vond ik wel leuk om te zien.
goed aangekleed en flinke knallen best leuk voor een franse film.

Weet iemand de juiste release datum op DVD van deze film?

Ik heb de film gezien, en ik moet zeggen dat hij mij meeviel. Aparte humor die ik wel kon waarderen, eigenlijk typisch franse film. Beetje druk, leuke humor, rap tempo. En averrel was precies zoals in de strips, geweldig. Alleen jammer van Rataplan, die is jammer genoeg een beetje mislukt . Best een leuke film om op een avondje te zien. 3*

Falikant mislukte film. Geen grappig moment in te vinden, een hel om uit te zitten (doorzettingsvermogen!) en met verbijstering geslagen na 85 minuten: WTF was dit?

Misschien voor hele hele kleine kindertjes leuk, maar wat deden dan die seksueel getinte bloopers (zelfs die waren niet leuk) op de DVD?

Geschakeld naar de Nederlandse variant maar dit blijkt geen verbetering.

Een schande ten opzichte van de strips en tekenfilms van Lucky Luke.

0.5 *

avatar van razija
jammer, heb veel meer verwacht

avatar van Flipman
Ik vond 'm wel leuk ! Ik heb niet vaak in een deuk gelegen, maar leuk was ie. Jammer dat Lucky Luke eigenlijk maar een bijrol in de Film had, maar ja, de Film heet dan ook "Les Dalton."

Alle karakters die erin voorkwamen deden ook echt denken aan die uit de Strips, Lucky Luke was wel wat breder, maar dat is ie in sommige ouwere Strips ook, dus dat kan ik de Film niet kwalijk nemen.

De sets zagen er vaak nep uit, maar daarmee werd ook juist de goeie toon gezet! Als de sets er te echt en serieus hadden uitgezien, waren ze voor een verFilming van de Strips ook niet bruikbaar.

Leuke cameo's van Rataplan !

'n Drie en 'n half.

ik vond het begin een beetje slap maar in het midden heb ik nog wel gelachen

avatar van stoere spiderman
Hoe heet die nummer als je de daltons voor het eerst ziet? Hoe heet dat lied? Want ik vind dat liedje heel erg leuk.

heb hem nooit gezien allen een klein stukje vond het best grappig zou hem wel helemaal willen zien

avatar van krosnicky
ik zag hem in het frans verschrikelijke film

avatar van bennyboy
heb hem gezin niet erg veel aan

avatar van gukker
Verschrikkelijke film. Hij is ongelofelijk saai en het verhaal gaat nergens over. Als ik de reacties lees hoor ik dat sommige mensen gelachen hebben. Zaten er grappen in de film dan??

avatar van queenie
ik geef hem 1 ster voor de moeite. Hier had veel meer in kunnen zitten, maar het slaat steeds de plank mis. Dochter vond er ook niets aan.

avatar van planet_of_death
Walgelijk! Super stomme humor, Zeer slechte effecten, alles is bagger!

Deze film deed mij echt denken aan de Lucky Luke strips die ik vroeger las. Mooi gefilmd en de Daltons zijn prima gespeeld. Humor komt overeen met de strips.

avatar van chevy93
Ik vond het maar een stomme film. Alleen al het feit dat iedereen Frans spreekt middenin Mexico was al dom. Normaal erger ik me niet aan zoiets, maar bij deze film dus wel.
De typetjes konden me niet boeien en Lucky Luke was een slecht gescreende acteur...

Af en toe nog wel een glimlach, maar daar bleef het bij.. Bespotting van het Lucky Luke verhaal!

Dick2008
De Lucky Luke strips vond vroeger al niks aan dus dat werkt al tegen. Deze film kon me ook weinig boeien al zit hij technisch, visueel en wat camerawerk betreft wel knap in elkaar. En wat de humor betreft het moet je gewoon liggen.

avatar van movie acteurs
Slechte film en erg slecht gecast. De strips en de tekenfilms waren leuk en sfeervol. Ook vind ik dat je hier geen verfilming van kan maken.
Wat gaan ze straks verfilmen Blauw geverfde mensen die de Smurfen moeten spelen of Dirkjan. 1,0.

avatar van m1chel
Ja, Leuke film, niks meer, niks minder.

avatar van aburex
Een film om geen woorden aan vuil te maken.

avatar van FILM!BOY!
Waar kan je deze film kopen?