Heartburn (1986)

Drama / Komedie

geregisseerd door Mike Nichols (I)
met Meryl Streep, Jack Nicholson en Jeff Daniels

Rachel en Mark zijn beide journalisten uit Washington. Ze ontmoeten elkaar op een bruiloft en niet lang daarna trouwen ze zelf. Al snel hebben ze een dochter genaamd Annie. Maar op een dag komt Rachel erachter dat Mark tijdens haar zwangerschap een affaire had.

neo (crew)
de combinatie nichols/nicholson zorgt altijd voor een goed resultaat.zo is het ook met deze film.meeslepend verhaal en sterk acteerwerk van nicholson en streep.3 sterren

FisherKing
Onderhoudend door Nicholson en Nichols, dat klopt;
Er was zo'n periode begin jaren tachtig dat streep in elke film opdook met Top-Acteurs ;
De Niro, Hoffman, Keitel, Russel en Nicholson (2*); en waarbij je afvraagt waarom zij ? Het dieptepunt is natuurlijk Streep-Redford En Redford had zo'n soortgelijke periode in de 70er jaren !
Ik heb altijd zo'n gevoel dat de verscheidene films rondom hun geschreven zijn..( Het mag wel duidelijk zijn dat Streep en Redford niet mijn favorieten zijn !! )

Redelijk relatie-drama met een goeie chemie tussen Nicholsen en Streep. Helaas kent de film te veel saaie momenten om te blijven boeien. 2,5*

avatar van matthijs_013
Ik zoek deze dvd/video met Nederlandse ondertiteling. Kan iemand mij verder helpen (websites?)