Lucky Numbers (2000)

Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door Nora Ephron
met John Travolta, Lisa Kudrow en Tim Roth

Winter, 1988: weerman Russ Richards zit zonder geld. Hij heeft veel geleend om een sneeuwmobiel-zaakje te kunnen starten, maar het is nog steeds buitengewoon warm. Zijn vriend Gig adviseert hem om verzekeringsfraude te plegen, maar dit zorgt ervoor dat Russ alleen nog maar dieper in de schulden komt. Vervolgens krijgt hij de raad om met hulp van Crystal de staatsloterij te beroven.

avatar van jackie
Nora Ephron kan beter.
Maar de cast maakt veel goed met name Travolta en Roth.

sydney
Ja, vanavond was die te zien bij Canal plus. Niet echt een goede film, maar deze keer kon Travolta wel de boel rechttrekken. 2.5* vanwege zijn acteerprestaties.

avatar van aburefan
best grappig, niet verwacht, ik vond wel dat travolta vaak overdreven acteerde.

Zeer geslaagde komedie met een geweldige John Travolta en leuke bijrollen van Tim Roth, Michael Rapaport, Bill Pullman, Michael Moore en Ed O'Neill. Lisa Kudrow is zoals gewoonlijk uitermate dom bezig maar gelukkig is ze niet al te irritant. Veel geslaagde grappen, leuk verhaal en een passende soundtrack. Goed genoeg voor 3,5 sterren.

avatar van pjutter
wat een stomme komedie is dit zeg,
dat ze dit een komedie mogen noemen, geen een grappig moment gezien.
de film duurde te lang, en was enorm voorspelbaar.
acteerwerk was slecht.
en het leek wel of deze film uit 1985 kwam in plaats van 2000!!
pff 2.5*

avatar van Materny
pjutter schreef:
wat een stomme komedie is dit zeg,
dat ze dit een komedie mogen noemen, geen een grappig moment gezien.
de film duurde te lang, en was enorm voorspelbaar.
acteerwerk was slecht.
en het leek wel of deze film uit 1985 kwam in plaats van 2000!!
pff 2.5*

Weet niet wat je bedoeld hiermee, maar het speelt zich af rond die periode ook.
Of je bedoeld dat films uit de jaren 80 worden afgedaan als slecht, in dat geval vraag ik me af of je er uberhaupt al een paar goede hebt gezien.

fapbaar meisje

avatar van nightbreed
Geen hoogvlieger maar omdat ik er niet veel van verwachtte viel de film toch mee.
Jammer dat Kudrow niet veel meer dan Phoeby (of hoe je dat ook schrijft) kan vertolken, misschien is ze in het echt wel een Phoeby.

Cijfer: 2,5

avatar van missl
dit is wel vermakend allemaal. het enige wat jammer aan deze film is is dat kudrow echt niet grappig is hier.

avatar van marijnV
Ik vond het acteerwerk echt bravo. De rollen waren mooi gecasted.
De vele plotwendingen en bochten maken het geen langdradig gebeuren. Het is een film die meer is dan op het eerste zicht.

ik heb er van genoten 4,5

avatar van Elineloves
Niet mijn humor, helaas. Ik had gedacht dat een film met Kudrow en Travolta voor mij lachen, gieren, brullen zou zijn.. maar helaas, deze film deed niets met me.

avatar van Movie Jim
Een erg leuke komedie John Travolta die al die lotto doet vervalsen .
Maar meer ook niet want anders .

avatar van rep_robert
Tjsa, redelijke komedie die net niet grappig genoeg is om echt leuk te zijn.
Travolta doet zijn ding wel goed, alleen niets memorabels. Kudrow vond ik wat minder en kwam vaak schreeuwerig over. Het plot lijkt hier en daar vergezocht, wat de film niet veel goeds doet.
Door al die samenloop van omstandigheden lijkt de film toch erg lang te dure en was ik blij dat de film afgelopen was.

Niet dat de film slecht was, het is een degelijke film voor een keertje tussendoor, alleen de grappen zijn schaars, de paar grappen die erin zitten zijn wel leuk (vooral de omvallende aanhanger van de truck vond ik hilarisch).
De film is verder gewoon een middenmoter, nergens echt slecht, maar goed s het zeker ook niet te noemen.

Dick2008
Deze film begint nog redelijk. John Travolta speelt aardig. Toch een film die verrre van leuk is. Het verhaal loopt namelijk helemaal uit de hand en erg overdreven acteerwerk. In plaats van leuk wordt hij steeds vervelender.
In deze film ook nog Ed O'Neill (Al Bundy).

avatar van frankenstein
Die film zou gisteren worden uitgezonden volgens EPG en Moviemeter er kwam echter een andere film

avatar van 606
Toch nog een leuke film met een aardig verhaaltje.
Er wordt goed geacteerd.
De komische stukken zijn ook prima.

3,5 ster

Redelijke komedie met best een aardig verhaal. Verder een zeer leuke rol van Lisa Kudrow, kan haar eigenlijk niet uitstaan maar hier vond ik haar juist goed. Geweldig hoe ze steeds in bed dook met ik meen haar neefje om dingen te verkrijgen. De rol van John Travolta was ook best leuk. Vanwege de leuke rol van Lisa Kudrow heb ik hem toen op DVD gekocht, inmiddels heb ik de film wel niet meer Volgens heb ik hem verkocht of gewoon weggegooid.