• 8.671.323 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Nine 1/2 Weeks

"They Broke Every Rule."

Elizabeth, een assistente in een kunstgalerij, raakt betrokken in een affaire met John. Ze weten bijna niets van elkaars leven, en hun relatie begint gecompliceerd te worden.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Every time I see you, you're buying a chicken. Every time I see you, you're smiling at me." ... " !!!

Fantastisch romatische erotisch drama !!!

De chemie tussen Mickey Rourke en Kim Basinger was echt subliem gespeeld!

Vind de gekozen erotische scènes ook wel bijzonder, in de gietende regen in een smal gangetje,

Het is nooit vulgair bedoelt maar eerder sensueel ! Het naakt is gedoseerd, ondanks dat er wel veel seks inzit.

Maar het is zo schitterend gefilmd en/of ze hebben nog weinig 'textiel aan ! Kim Basinger is zeer sensueel in deze

film en laat hier en daar toch een streepje naakt zien van dat prachtige lichaam !

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Nogal flauw.

Bijna twee uur lang wordt in rondjes gedraaid. Een snol is op zoek naar liefde - toch? - en de vent die ze vindt is nogal bezitterig. Nine 1/2 Weeks kenmerkt zich dan ook door z'n herhalend gedrag. Tegen het einde aan - er zijn ongeveer twee scènes die bijblijven - wandelt de snol dan toch weg. De film is voorbij en ik heb niks gezien.

Mickey Rourke is een acteur die ofwel erg goed ofwel erg slecht is. Hier is dat tweede het geval. Kim Basinger is eveneens niet al te best en mag haar body double bedanken voor de scènes waarin nog iets te zien is.

Verder is het eightiessfeertje best aanwezig. Het niemendalletje dat de film is is soms wel leuk, maar uiteindelijk ben ik meer tevreden achteraf (een film minder op het nog te zien-lijstje) dan tijdens het kijken.

avatar van notsub

notsub

De film heeft wel wat, maar kan geen potten breken. Er wordt niet veel gesproken onderling over de invulling van de relatie en de verwachtingen lopen nogal wat uiteen. Het spel tussen de twee geliefden wordt zo naar de spits gedreven en houdt natuurlijk geen stand. Er is wel degelijk chemie tussen de twee hoofdrolspelers en het eighties beeld is herkenbaar. Leuk om een keer te zien.

avatar van des1

des1

Zit ik te luisteren naar de (op zich uitstekende) Belgische zender Klara... zit er 1 of andere Belgische lullo te vertellen dat op de site Imdb deze film maar 2,5 ster scoort. Nou, dat is nog altijd een mager zesje, gij waardeloze zuiderbuur filmmuziek commentator. Ik vind de film helemaal niet zo slecht. Playfulness van iemand die de slaapkamerspelletjes graag de sado kant op laat gaan, doet Mickey Rourke best goed. Je hebt het gevoel dat je met deze man twee acteurs krijgt: eentje vóór zijn o.m. bokscarriere periode, en die erna komt. In de laatste periode heeft ie vooral veel k.trollen moeten aannemen in allerlei B movies. Totdat natuurlijk The Wrestler er was (sjittes, alweer van 7 jaar geleden). Kim Basinger is gewoon sex op poten, zonder daarmee in your face bezig te zijn. Kijk altijd graag naar haar. Adrian Lyne is vooral een mooifilmer. Eye candy. Vooruit, een 3,5 ster.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Visueel prachtig erotisch drama met een weergaloze Kim Basinger en een magistrale soundtrack met muziek van oa Bryan Ferry en Joe Cocker. Erotiek hoeft niet platvloers te zijn, dit is kunst met een grote K. 5 sterren

avatar van shrink

shrink

• 2085 stemmen

Slecht verhaal, mooie erotische scenes.

avatar van jono

jono

Nine 1/2 Weeks is een erotische romantische film, geregisseerd door Adrian Lyne.

Op een rommelmarkt ontmoet galeriehoudster Elizabeth de zonderlinge yup John. Ondanks dat John maar een vreemde snuiter is valt ze toch voor hem, en al snel hebben de twee seks met elkaar. John gaat zich echter steeds eigenaardiger gedragen, maar toch blijft Elizabeth hem opzoeken. Na de in de titel genoemde periode besluit ze uiteindelijk toch maar een einde aan de relatie te maken.

Halverwege de film had ik verwacht dat John zich zou gaan ontpoppen als een nare stalker, of erger zelfs. Acteur Mickey Rourke zou hier best geschikt voor zijn geweest, want sinds het begin van de film loopt hij de hele tijd met een griezelige grijns op zijn gezicht rond. Het blijft echter allemaal vrij lief, afgezien dan van de bizarre seksfantasieën van de mannelijke hoofdpersoon.

In de film komt een aantal suggestieve liedjes voorbij, waaronder 'Bread and Butter' (waarbij John subtiel allerlei etenswaren in Elizabeths mond stopt), Bryan Ferry's 'Slave to Love' en 'You Can Leave Your Hat On'.

Nine 1/2 Weeks is beslist geen beroerde film, maar eigenlijk had ik gehoopt dat er wat meer in had gezeten dan een mager verhaaltje en wat erotische scènes. 3*

avatar van stratmans

stratmans

Goeie film met sterke soundtrack

scorsese

Aardige film over een gescheiden vrouw die in de ban raakt van een nieuwe man in haar leven. De film heeft als geheel niet veel om het lijf, is soms wat langdradig en ook de personages zijn matig uitgewerkt. Echter wel sfeervol in beeld gebracht met een aantal sensuele scenes en mooie close-ups. Ook de soundtrack is meer dan prima en Kim Basinger is absoluut sexy.

avatar van skit21

skit21

dvdcrusher schreef:

Ja en vergeet dit nummer niet :

This City never sleeps - Eurythmics

Subliem

avatar van reporterxyz

reporterxyz

Zeggen dat dit de film was die je destijds MOEST gezien hebben anders was dat een gat in je cultuur.

Wat merchandising toch kan doen....

avatar van reporterxyz

reporterxyz

Wat merchandising toch kan doen....

Geen kwaad van Kim Basinger, die is prachtig, op fysisch vlak toch.

En Rourke, die speelt weeral eens de eeuwige macho.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Liefde is geen spelletje...

Inmiddels een cultfilm maar een succes vond ik dit niet. Het plot stelt niet veel voor en de film is naar het einde toe langdradig. Een gescheiden vrouw komt in een spannende seksrelatie terecht met een mysterieuze man, John. John, een dominant type, wil haar volledige overgave aan hem, en lokt haar in allerlei erotische spelletjes tot Elizabeth controle over zichzelf begint te verliezen in de beleving van hun fantasieën.
De stripscène op muziek van Joe Cocker's "You can Leave your Hat on" is natuurlijk dé scène waardoor de film herinnerd wordt. Hete poes die Kim Basinger, maar er mocht wel wat meer tiet in zitten voor mij. Ik denk dat regisseur Lyne dat zelf ook wel zag zitten maar geen problemen wilde met de censuur. Aan de casting scheelt het in ieder geval niet want de chemie werkt wel, en met de artistiek verantwoorde sexscènes zoals dat potje sex in de gietende regen of het teasen met het ijsblokje weet Lyne wel sensuele energie op te wekken...

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Gossie...toch wel een film om rooie oortjes van te krijgen in de tijd dat ze er fragmenten van lieten zien in film programma's of toen de film voor het eerst uitgezonden werd. En zonder ooit de hele film gezien te hebben, dat geloof ik althans, kende ik alle key-moments al waar ik uiteraard alle stomende scènes tussen Basinger en Rourke mee bedoel.

En met dat laatstgenoemde, de dampende scènes tussen het stel, heb je met deze voorganger van de Fifty Shades reeks wel het belangrijkste genoemd want wat een ongelooflijke flutfilm eigenlijk. Verhaalloos, futloos, zoutloos, spanningsloos en dan al die gilletjes van Basinger iedere keer weer...het is eigenlijk niets met niets. Of het moet een wake up call zijn voor de gemiddelde vrouw dat er aan al die spannende en mysterieuze types een naar randje kleeft, iets waar je uiteindelijk nooit gelukkig mee en van wordt. Want zo stiekem weg lijkt veel van John's gedrag op dat van een sociopaat hoewel de eindscène wellicht weer anders doet denken, toch vind ik die John geen zuivere koffie.

Rourke in goede dagen, Basinger toch wel om op te vreten mits ze zich stil houd te giechelen en te kirren, en scènes als de strippartij, of de trap in de stromende regen, en de eetscéne kostelijk gepersifleerd in Hot Shots, die toch wel een bepaalde chemie laten zien. Behalve is het de film er om heen die van een oorverdovende leegte en inhoudloosheid betuigt en van het eindproduct een flutfilm maakt. Ik had er niet veel van verwacht maar ik kreeg er nog minder voor.