Teen-Age Strangler (1964)

Drama / Horror

geregisseerd door Ben Parker (I)
met Bill Bloom, John Ensign en Rick Harris

Jimmy Walton wordt ten onrechte van moord beschuldigd als zijn dorp plots wordt opgeschrikt door een reeks moorden waarbij de moordenaar zijn slachtoffers telkens met lippenstift besmeurt.

avatar van Vinokourov
Deze tienerfilm fladdert van hot naar her, zonder ergens een punt te maken.

Dingen om op te letten:
- De oneervolle rol van Mikey, on-ge-lóóf-lijk!
- Het Tarantino pingelmelodietje
- Het bijzonder matige licht- en kleurgebruik
- De dragrace en achtervolgingsscenes, waarbij auto's knipperlichten gebruiken en met piepende banden door stoffige wegen scheuren.

avatar van otherfool
'...waarbij de moordenaar zijn slachtoffers telkens met lippenstift besmeurt'... wie heeft dat erbij bedacht?

Anyway, wat een waanzinnige film. Inderdaad dat eeuwig durende en continu herhaalde riedeltje, de ontzettend domme dragrace (20 kilometer per uur ofzo) en absurde dans- en muziekintermezzo's (met de Amy Winehouse van de jaren '60).

Maar wat deze film echt bijzonder maakt is het plotseling opduikende broertje van onze held Jimmy; Mikey. Deze crybaby is het meest bizarre filmkarakter ooit met zijn constante gejammer en dat vreselijke huilgezicht, compleet met opoe-bril en Balkenende kapsel.

Spannend en aardig wordt het maar in 1 scene (onder de onvermijdelijke douche), maar de moordenaar komt totaal niet uit de verf en het feit dat de jeugd nadat hun vriendinnen worden afgeslacht vrolijk de volgende dag voor een 'pop' en een dansje het cafe induiken komt ook al niet al te realistisch over...

1,5* lijkt me inderdaad wel genoeg.