OK Connery (1967)

Alternatieve titels: Operation Kid Brother | Operation Double 007 | Secret Agent 00

Italië
Actie / Thriller

geregisseerd door Alberto De Martino
met Neil Connery, Daniela Bianchi en Adolfo Celi

Het duivelse misdaadsyndicaat Thanatos wil de wereld overnemen met behulp van een magnetische golfgenerator die alle op metaal-gebaseerde machines tot stilstand zal laten komen. Omdat de bekende Britse geheim agent die normaal aan dergelijke taken wordt toegewezen niet beschikbaar is, nemen zij zijn burgerlijke broer in dienst, Neil Connery. Hij is plastisch chirurg van wereldklasse, hypnotiseur en liplezer, wat precies de vaardigheden blijken die voor het vernietigen van Thanatos worden vereist.

007 ?

James Bond rip-off?

avatar van Quentin
Een enorme Bond rip-off, met de broer van Connery (die niet kan acteren) in de hoofdrol.

avatar van dray
Een verrassend aardige film, meer om het feest der herkenning. Bekende acteurs uit de James Bond serie tezamen met Neil Connery. In het echt èn in de film de jongere broer van...

avatar van Quentin
Waar heb je deze gezien/hoe ben je er aan gekomen?

avatar van dray
Op DVD, besteld via internet. Film is verbazend grappig. Een Lois Maxwell (ms. Moneypenny) die in deze film meer tekst heeft dan in de hele James Bond serie.. Het verhaal stelt verder weinig voor..

Opvallend. Zag al drie echte Bondacteurs en de broer van Connery. En Morricone aapt Barry na. Bizar.

avatar van Vinokourov
Uiteraard is de broer van Sean hier te bewonderen in een niet zo briljante film mede door zijn eigen zeer matige acteerprestatie. Toch is heeft dit door een aantal erg grappige scenes nog wel wat. De MST3K-versie maakt het allemaal nog een stuk leuker. Wel een aanradertje voor James Bond fans en liefhebbers van nonsensfilms!

avatar van otherfool
That was weird...

De halve cast van de vroege James Bond films, aangevuld met het broertje van Sean Connery in een soort van spin-off die niet bepaald lekker loopt. Het verhaaltje kon echt niet boeien, broerlief is een acteur van niks en relativerende humor was ook al ver te zoeken. Het shot van boven op de Alcazaba, neerkijkend op de arena van Malaga vond ik persoonlijk wel leuk omdat ik daar dan geweest ben. Verder nie veul an.

1,5*.

avatar van Uzza_Sparta
otherfool schreef:
.....De halve cast van de vroege James Bond films, aangevuld met het broertje van Sean Connery in een soort van spin-off......

dat ook dezelfde jaar uitkwam als You Only Live Twice

behalve Connery's broer Neil in de hoofdrol, en Adolfo Celi uit Thunderball, en Daniela Bianchi, de Bondgirl uit FRWL, was wel verbaasd om M (Bernard Lee) en ook Miss Moneypenny (Lois Maxwell) te zien in de rollen als Commander Cunningham en Miss Maxwell
Er was ook een Lotte (gespeeld door Ana María Noe) te zien, die erg veel overeenkomsten had met een zelfde sort vrouw, Rosa Klebb, uit FRWL

een erg bizarre film

Integraal op YouTube:
YouTube - OK Connery

avatar van thunderball
Bedankt voor de tip, deze wil ik al een hele tijd zien.

avatar van GuidO96
Ondanks dat het een rip-off van James Bond is, heb ik mij prima vermaakt met deze film. Een aantal mooie locaties, en heerlijke foute spionage sfeer uit de jaren '60. Ik moet zeggen dat op momenten Neil Connery wel erg op zijn broer Sean lijkt, dat met name in een redelijke actie scene. Van dit soort films kan ik op een of andere manier nooit genoeg krijgen.

avatar van mrklm
Geen rip-off, maar een spin-off. De aanzienlijk minder getalenteerde broer van Sean Connery speelt de titelrol (zichzelf dus) en Bondacteurs Bernard Lee en Lois Maxwell moeten de geloofwaardigheid van deze film vergroten. Helaas blijkt geen van de vier scenaristen ook maar enigszins kaas te hebben gegeten van het spionagegenre en is de enige amusementswaarde van deze film te vinden in een aantal campy sets vol schaars geklede, jonge vrouwen en een te nadrukkelijk aanwezige score die op het randje van plagiaat balanceert... en niet alleen van de Bondfilms. Maar verder is dit abominabel.

hello is deze film nog te koop en waar
liefst op dvd mvg pierre45106@hotmail.com