Random Hearts (1999)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Sydney Pollack
met Harrison Ford, Kristin Scott Thomas en Charles S. Dutton

Nadat Dutch Van Den Broeck zijn vrouw heeft verloren na een vliegtuigcrash, ontdekt hij dat ze vreemd ging met een andere man, waarmee ze samen in het vliegtuig zat. Hij ontmoet de vrouw van deze man, Kay Chandler, welke een belangrijke congresvrouw blijkt te zijn. Dutch gaat op onderzoek uit om de waarheid te achterhalen en om uit te vinden wat ze allemaal uitspookten.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Vervelend en saai filmpje. Geen boeiende momenten, flauwe rol van Ford, anderhalve ster.

avatar van geronimo
Inderdaad niet veel aan.

neo (crew)
inderdaad erg saai.de plot is nietszeggend en wat boeit het nou om te gaan achterhalen of je vrouw echt een affaire had als je het al weet.de subplot met die zaak voor dutch zijn werk is ook erg dom.ik wee tniet wat de makers dachten ,maar dutch van den broeck is wel een errug rare naam.1.5
sterren

vic
aah even wakker worden. kom op ford jij kan beter dan dat

Er staat thriller bij de titel hier, klopt dat wel of is dat een foutje geweest?
Want euhm... thriller was niet bepaald het eerste woord wat bij me opkomt na het zien van deze cliché film...Eigenlijk was het nog totaal niet bij me opgekomen totdat ik het hier zag staan, maar ik heb helemaal niks in de film gezien met ook maar enigszins een thrillerelement maar goed..
De film was nogal saai en het is ook erg vervelend dat je 2,5 uur moet wachten op een einde dat je al kon opmaken uit de tv gids..
2 sterren

neo (crew)
daar is de corrigeer functie voor.

kappeuter (moderator)
Zal dan wel een foutje zijn geweest denk ik. Ik heb even de twee categorieen van imdb overgenomen. Trouwens Jildou, voor de volgende keer mag je de corrigeer functie gebruiken.

wat een schijtfilm zeg !!

avatar van Armin
Absoluut oninteressante film. *1/2

avatar van speedy23
Deze film zit wel goed in elkaar, maar regisseur Sidney Pollack, die het publiek grote films geschonken heeft zoals Tootsie en Out Of Africa, heeft veel te veel tijd nodig om het verhaal te vertellen. Volgens mij toch nog een redelijk mooie film voor een regenachtige namiddag...

avatar van sn@ke
Het concept van deze film vond ik zeer goed. Maar toen ik ernaar keek was ik toch teleurgesteld. De film kabbelde maar wat voort , er gebeurde niet veel en hij was totaal niet spannend. Kortom, hij had veel beter kunnen worden maar het resultaar is een doorsnee romantisch thrillertje.2,5*

Slap romantisch verhaaltje, een van de weinige vergissingen van Ford. Emotioneel beest Sydney Pollack probeert de traanklieren weer eens in beweging te brengen, maar hij faalt genadeloos. Slaap, dat krijgen we wel!

avatar van Floris22
Het idee biedt perspectief, maar het gaat allemaal veel te traag. Had veel moeite om zonder door te spoelen de hele film af te kijken.
Ook de dialogen, het duurt uren voordat er respons komt van of Harrison Ford of Kriston Scott Thomas.
Zeker niet meer dan 2*

avatar van skip
MIsschien moet je iets ouder zijn om deze film te waarderen. Menselijk drama door goede acteurs neergezet. Kortom een fraaie film, sneltreinvaart en een overdosis aan thrillerelementen zouden helemaal niet passen bij dit verhaal.

4 ****

Deze film is best wel goed, al had ik meer actie verwacht.
Wel een beetje lang voor het verhaal, een half uurtje minder had goed geweest.
Beide hoofdacteurs zijn goed in hun rol en zoals steeds in zijn films (toch de meesten) heeft ook regisseur Sydney Pollack hier een kleine rol in.
Een echte 'tranentrekker' voor de liefhebb(st)ers

sel
iedereen heeft natuurlijk een eigen smaak en mening, maar voor mij was dit een erg mooie film. ik vond dat er een gigantische klik is tussen de hoofdrolspelers. ook vind ik verhaal erg meesleepend. een echte drama film van kwaliteit. die op het moment niet meer zo snel te vinden zijn tussen de nieuwe releases. op een paar na natuurlijk!

avatar van AGE-411
do 24 juni om 20.50 op 2BE

avatar van sinterklaas
Harrison Ford in weer een van zijn typische rolletjes. Alleen dit keer in een film die van genre naar genre schuift en de kijker toch weer steeds voor verrassingen komt te staan. Helaas gaat het er nog soms best rommelig aan toe. Maar toch heb ik me desalniettemin nog weten te vermaken. De film gaat van Mystery: met het feit dat de vrouw van Dutch omkomt bij het vliegtuigongeluk maar dat er weer van allerlij myseries gebeuren dat zijn vrouw niet geindentificeerd is bij dat ongeluk en ook niet op de passagierslijst staat. Ja, weer een typisch puzzelfilmpje waar er al 100den van zijn. Toch is de film verfrissend en best vermakelijk. Harrison Ford is weer lekker op dreef en zijn naam is verdacht Hollands: "Dutch" van den Broeck . Ook Kristen Scott Thomas had een prima aanwezigheid. De romantische scenes zijn soms nog wel vervelend.

Het einde is dan toch nog erg verrassend.

avatar van kanjertje
Flauwe film die veel te lang duurt.
Heb mezelf gedwongen om hem uit te kijken toch maar een mager beestje.

Ben er weer eens ingetrapt! Wat een verschrikkelijk slechte film.
Sydney Pollack en Harrison Ford trekken je over de streep om te kijken.
Voortaan beter opletten. zonde van de tijd!

avatar van Decec
Een goede drama/mysterie/romantiek film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Harrison Ford, Charles S. Dutton,
Charles S. Dutton en Richard Jenkins...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van hdehoon
De film stond aangekondigd in de gids als romantische thriller, maar dat 'thriller' mag je echt schrappen. Daar had het natuurlijk niets mee te maken. De twee hoofdrolspelers speelden echter erg goed en het verhaal was toch nog net interessant genoeg om je te blijven afvragen hoe het afliep. Dus toch een onderhoudende film.

avatar van dualcia
Belachelijk saaie film. De film pretendeert de gehele speelduur alsof het meer is dan het daadwerkelijk is: Een romantisch drama waar het er gewoon om draait dat die twee uiteindelijk bij elkaar komen. Het eerste uur vroeg ik me nog daadwerkelijk af wat nu de hele clou van de film was. Ik was toch wel redelijk benieuwd wat de detective uit ging vinden dat er was gebeurd. Maar op een gegeven moment dringt het door dat het gewoon echt nergens over gaat. En dan is het gewoon een saaie zit, met oninteressante dialogen, een vervelende Harrison Ford en een traag verhaal met subplots over het congres en de zaak van de detective die werkelijk niets toevoegen.

avatar van Confusie
Dutch van den Broeck.

Hij's goed.

avatar van missl
De vrouw van Ford komt om bij een vliegtuigongeluk samen met een andere man. Ford gaat op zoek naar haar dubbelleven. Voorspelbaar, kijkt wel lekker weg. Kristin Scott Thomas is prachtig. Ford kijkt de hele film voornamelijk erg moeilijk.