To Gillian on Her 37th Birthday (1996)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Michael Pressman
met Peter Gallagher, Michelle Pfeiffer en Claire Danes

David houdt van zijn vrouw Gillian. Helaas is ze twee jaar geleden gestorven. David probeert dit verlies te verwerken door zijn romance met Gillian door te zetten, en met haar "geest" strandwandelingen te maken 's avonds. Terwijl David in het verleden leeft, probeert zijn familie om te gaan met de problemen die zich in het heden voordoen.

Hoewel ik net als een aantal voorgangers geen fan ben van Peter Gallagher, vind ik dit een onderhoudende film. Het is een geschakeerd verhaal over rouwverwerking en volwassen worden. Prima optreden van Claire Danes, Kathy Baker en Bruce Altman. Goed.