The Substitute (1996)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Robert Mandel
met Tom Berenger, Ernie Hudson en Luis Guzmán

Na een missie in Cuba wordt de huursoldaat Shale herenigd met zijn verloofde Jane Hetzko, een lerares op een highschool. Sommige studenten van Jane blijken bij een straatbende te horen, en nadat ze zwaar mishandeld is gaat Shale undercover als haar vervanger om hier meer over te weten te komen.

Aardige actie film. 2,5 sterren. Het vervolg op deze film is trouwens wel slecht.

goede film in de stijl van the principal.
substitute is net iets minder als the principal.
een sterke rol van tom berenger en een onderhoudend script en goede aktiescenes
4 sterren
de zanger marc anthony speelt de badguy

jammer dat Berenger niet in de 3 vervolgen meedoet.
ik vind dat ze eens een keer moeten ophouden met vervolgen maken, waar de originele cast niet bij is.

Alle 4 Substitute-reeksen zijn best wel goed. Ook al lijkt alle films opelkaar, maar is toch leuk hoe leerlingen afentoe een pak slaag krijgen .
Maar de "The Class Of....." is heftiger.

avatar van sn@ke
The substitute *** 1/2

Ongeloofwaardig maar boeiend , op een high school afspelend filmpje dat drama en actie op een erg verteerbare wijze combineert. Berenger is geen groot acteur maar zit wel goed in z'n rol net als Hudson.

avatar van Naomi Watts
Weer gezien en toch blijft het heel lekker wegkijken. Geweldige vertolking weer van Hudson. Hudson die het toch tilt naar een zware voldoende 3,5*

aardige film...heb de vervolgen ervan niet gezien..Maar ik vond deze zeker niet slecht..Vond Marc Anthony ook wel aardig in deze film.

avatar van JoeCabot
Die Jerome vond ik een erg leuk personage!

avatar van SuperSideSwipe
Zeer sterke film, een van de betere "probleemklas" films om het zo maar te noemen.

Heerlijke actie.

djelle
Ik geloof dat dit wel de ultieme leraren-film is... Hoewel de juf uit Dangerous minds nog beter beantwoordt aan een heldfiguur onder de leerkrachten...

Bon, het concept hier was alleszinds vernieuwend en leuk gevonden. Het had wel wat vergezochte ontknopingen maar dat stoorde de pret niet al te veel. Boeiend om te zien, toch werd het nergens echt bijzonder. Ook de actiescenes waren niet zo talrijk aanwezig om echt een doorslaggevend element te zijn. Ik kan geen cijfer tussen 2,5 en 3 geven, dus hou ik het maar op een 2,5*, waar hij tenslotte toch iets sterker bij aanleunt...

Wat een slechte film is dit zeg! Een school die in beslag wordt genomen wordt door een bende waarbij de principal ook nog eens in het complot zit en de hele school uiteindelijk in een slagveld eindigt met handgranaten etc. En dan dat verhaal dat die principal ophangt aan die zwarte docent voordat hij hem doodschiet. Niet echt geloofwaardig. Saai verhaal ook nog.

Diesel
roda schreef:
de zanger marc anthony speelt de badguy

En doet dat aardig goed moet ik zeggen.

De film zelf is niet bijzonder maar wel amusant. 2,5*

avatar van Purmerend
Boeiend van het begin tot het einde. Mede door de vele actie scene's. 3,5*

Standaard actiefilmpje. Niet meer, niet minder.

Alhoewel het verhaal heel simpel is en misschien niet eens zo geloofwaardig is "The Substitute"een spannende
actiefilm.
Eigenlijk is deze reeks ( er zijn er 4) een kopie van de eerder verschenen "Principal"met James Belushi.

avatar van D-ark
NightWolf schreef:
Standaard actiefilmpje. Niet meer, niet minder.

Mee eens

wel leuke film maar niet echt speciaal

avatar van 606
erg cool en veel actie een beetje realiteit.

3,5 ster

avatar van N811
Ik heb een hele rare smaak. Deze films is zo onrealistisch en simpel. en toch vind ik deze film vermakkelijk. Ik hou van dat macho latino gedrag haha.
3,0.
Valt me op dat ze weinig arabische jeugd hebben in amerika op dat soort scholen. En aziatische mensen zijn ook niet te bekennen.

Vermakelijk, maar wel erg onrealistisch.
genoeg voor 3 sterren.

us_raider
Ben ik het wel mee eens, ook was het acteerwerk erg slecht op bepaalde momenten.
Een standaard actiefilm maar die toch leuk is om te kijken. Een krappe voldoende. 3*

avatar van N811
die kleine latino speelt wel goed.
Maar hoe oud moeten die gastjes eigenlijk voorstellen?

8 ofzo

avatar van predator
Uit '96 maar het lijkt wel of de film uit de jaren tachtig komt qua sfeer en beelden. Vermakelijk, maar niet meer dan dat.

Eazyfan
best goeie film als je het mij vraagt, ik heb hem al meerdere keren gezien en blijft een goeie film.

avatar van 606
606 schreef:
erg cool en veel actie een beetje realiteit.

3,5 ster

dit bericht is van de eerste keer dat ik hem zag tijdje geleden heb de film gister voor 2 de keer gezien.
je kijkt toch anders.
marc anthony was echt goed in zijn rol.
ook de kids waren erg goed net of ze in het echt ook zo zijn.

blijf bij mijn stem 3,5

Redelijke film, leuk om te zien maar meer ook niet echt. Persoonlijk geniet deze toch meer mijn voorkeur dan Dangerous Minds waar naar mijn smaak, toch iets te veel sentiment in zit.

avatar van matthijs_013
Toen ik net Class of 1984 keek, kon ik me weer herinneren dat ik deze ook had gezien. Wel erg gejat van die film, en deze vind ik daarom dan ook net iets slechter.

*2,5

Als je deze film gezien hebt, dan snap je meteen waarom Tom Berenger een B-acteur is en altijd is geweest.

Zwak geacteerd, de plot ligt er vingerdik op (plots snapt iedereen waarom de schooldirecteur rondrijdt in een luxe-slee en gouden juwelen draagt), overdreven... Kortom, geen meerwaarde ervaren wanneer ik hem heb gezien.

avatar van tukkerstein
Deze film lijkt wel 25 jaar oud. Niets mis mee, maar vrij verouderd. Het verhaal is redelijk en aan het einde is er wat -onoriginele- actie te vinden. Het is niets bijzonders, maar het wordt nooit echt saai en is daarom prima te doen als je niets te doen hebt.