Celtic Pride (1996)

geregisseerd door Tom DeCerchio
met Damon Wayans, Dan Aykroyd en Daniel Stern

De NBA-playoffs zijn in volle gang, en de Boston Celtics moeten het voor een belangrijke wedstrijd opnemen tegen de Utah Jazz. Mike en Jimmy, twee die-hard fans, zijn er zeker van dat Celtic zou winnen als de sterspeler van de Jazz, Lewis Scott, niet mee zou doen. Ze besluiten hem te kidnappen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Flauw filmpje, met slechts een paar komische momenten. 2 sterren.

Ik moest toch wel errrug hard lachen om die daap uit Home Alone.

tom
zo flauw vond ik hem niet, vond et vooral grappig wat voor een posities op de tribunes de mensen moesten innemen zodat ze konden winnen

avatar van Naomi Watts
Aardig filmpje. Wel grappig dat 'The Jazzman' hetzelfde wilde doen in de NBA Finals van 1997. Hij wou Jordan kidnappen totdat de NBA Finals voorbij waren en zo zou Utah Jazz een hele grote kans maken op de wereldtitel. Maar 'The Jazzman' had toch niet het lef wat nodig was.

avatar van SuperSideSwipe
Leuke komedie, twee ventjes die eens een keer iets tot uitvoering brengen wat bijna iedereen weleens had willen doen als ze genoeg lef hadden.

Ik vind de cast wel goed bij elkaar gezocht. Waynes doet het ook weer uitstekend als copsones basketballer.

avatar van Purmerend
Ik had hem zonder echt goed te kijken voor mijn broertje gekocht, omdat ik dacht dat het over de voetbalclub Celtic ging. Dus niet. Goede acteurs, matige film. 2*

kArIzMa_TuRk
deze film heeft een leuke verhaal.
Echt een toppertje.
***½

kArIzMa_TuRk
jammer dat deze bijna niemand heeft gezien zeg..

Muggsy
Buiten het obsessieve gedrag van Mike en Jimmy valt er om weinig te lachen. Het is dan ook een vederlichte film die net niet lang genoeg blijft boeien. Vind Wayans vaak tegenvallen in dit soort rollen, waarschijnlijk omdat hij nooit echt zo grappig is als in 'My Wife and Kids'. Vond de basketbalgedeeltes ook heel teleurstellend, die slow motion werd steeds maar weer gebruikt om het gebrek aan skills te verdoezelen. Red Auerbach is rolling over in his grave.

avatar van brabusRUS
Daniel Stern! Wat raar dat ik deze film nog niet gezien heb.