Women in Cages (1971)

Actie / Misdaad
78 minuten / 81 minuten

geregisseerd door Gerardo de Leon
met Pam Grier, Judith M. Brown en Roberta Collins

Alabama (Pam Grier) is een lesbische en sadistische cipier die opstandige gevangenen mishandelt in een afzonderlijke martelkamer. Door deze praktijken kan een opstand onder de gevangenen niet uitblijven.

Leuk om te zien dat onze Pam ook eens de slechterik kan spelen!

Lekkere jaren 70 pulpfilm met Pam Grier in min of meer de rol van Ilsa the She Wolf of the SS (die film vond ik persoonlijk iets beter). Het verhaal stelt natuurlijk niet veel voor en bestaat uit twee gedeeltes, het eerste gedeelte speelt zich af in de gevangenis onder het bewind van de brute en lesbische Pam Grier en het tweede gedeelte omvat de ontsnapping (die was echt belachelijk onnozel). De film draait natuurlijk ook om het bloot en dat valt eerlijk gezegd wel wat tegen. Een aantal vrouwen (wel beperkt) gaat natuurlijk uit de kleren maar meer dan wat kleine tietjes valt er niet te zien. Er is natuurlijk één grote uitzondering en dat zijn de melkflessen van Pam Grier, maar die zijn helaas maar sporadisch te zien. In de film komt ook wat actie en geweld in voor maar dat zag er allemaal zeer amateuristisch uit en ook werd de ketchupfles toegepast i.p.v. bloed. Wat ook zeer amateuristisch was, was natuurlijk de cast maar dat weet je natuurlijk al voordat je deze film gaat kijken en daar kijk je de film ook niet voor. Je kijkt deze film puur om een leuke avond te hebben en om wat bloot te zien en daar is deze film best redelijk in geslaagd.

avatar van alexspyforever
Dit is bijna dezelfde film als voorganger The Big Doll House. Qua verhaal zijn ze zo goed als hetzelfde. Ook hier zijn de karakters inwisselbaar, het bloot- en geweldgehalte erg tam. Dat Grier hier de slechte speelt is misschien wel leuk maar die rol ligt haar toch niet echt. En als lesbienne is ze al helemaal niet overtuigend. Queen of blacksploitation en uitstraling (al denk ik wel dat het vooral dankzij haar grote boezem komt) dat zal misschien wel zo zijn, maar een goede actrice vind ik haar toch niet.