Aria (1987)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Robert Altman, Bruce Beresford, Jean-Luc Godard, Derek Jarman, Nicolas Roeg, Ken Russell, Bill Bryden, Franc Roddam, Charles Sturridge en Julien Temple
met Bridget Fonda, Elisabeth Hurley en Tilda Swinton

Tien korte films geregisseerd door tien verschillende regisseurs. Elke korte film gebruikt een bekende aria als soundtrack die op een andere, onverwachtse manier wordt geïnterpreteerd.

Mijn grootmoeder had het wel eens over een bijeengeraapt zootje. Toen ik de film zag moest ik aan haar uitspraak denken. Geen enkele samenhang, weinig verrassend, ongelijkmatig, al zijn er wel enkele sterke onderdelen.