The List (2000)

Canada
Thriller

geregisseerd door Sylvain Guy
met Ryan O'Neal, Mädchen Amick en Ben Gazzara

Een dure prostituee heeft een perfect plan, ze laat zichzelf arresteren om haar rijke klanten te kunnen chanteren. Hiervoor heeft ze een lijst samengesteld. Er zitten advocaten bij en rechters en de media is meer dan geinteresseerd. Rechter Miller komt in een vervelende situatie omdat op de lijst een aantal vrienden staan die bekend gemaakt worden. Er wordt van alles gedaan om de zaak in de doofpot te stoppen.

Altijd leuk als onze zogenaamde hoge goede heren van bil gaan. En dan zie je hoe corrupt ze zijn.
maar 500.000 doller is weinig met 4 rechters en een gouvenour zou ik 5 miljoen vragen.
Het optreden van Ben Gazzara was ook fantastish. Hij speelde ook zo'n goede rol in The Thomas Crown Affair.
Hij is een geloofwaardige acteur. Het plot was voorspelbaar maar ik had niet gedacht dat die rechter een vuil spel speelde.
Verrasent einde. Ze zetten je toch op het verkeerde been.
Ik geef deze film ***

avatar van RRT
RRT
Matig acteerwerk, rommelige film.
Nergens spannend en kon niet boeien.

avatar van Carl
Leuke film. Goede sfeer. Komt authentiek over. Origineel einde en daardoor bleef de spanning er ook in zitten. De moeite waard om over een half jaartje of zo weer eens te bekijken - en dat gevoel brengt de score toch al gauw naar een 3