Slipp Jimmy Fri (2006)

Noorwegen / Verenigd Koninkrijk
Animatie / Komedie

geregisseerd door Christopher Nielsen
met de stemmen van Kristopher Schau, Jan Sælid en Are&Odin

Roy Arnie heeft maar één droom en dat is dat hij later ooit een eigen circus mag hebben. Dan ontdekken Roy Arnie en zijn drie debiele vrienden Odd, Gaz en Flea de olifant Jimmy, die in een circus werkt, maar elke dag drugs krijgt om goed te kunnen presteren. Als Jimmy op een dag dan ontsnapt uit het circus, besluiten Roy Arnie en zijn vrienden de olifant te gaan zoeken. Maar er zijn meer mensen die Jimmy willen. Zo zitten er onder andere ook een stel dierenactivisten en een groep jagers achter de bijzondere olifant aan.

avatar van Purmerend
Aan de plaatjes op imdb.com te zien is dit geen film voor kleine kinderen.

avatar van Koerok
Purmerend schreef:
Aan de plaatjes op imdb.com te zien is dit geen film voor kleine kinderen.
Gisteren gedownload, en het is bijna harde porno wat je te zien krijgt. Terwijl ik eerst toch echt dacht dat het een kinderfilm was. Dit is gewoon 16+.
Nog niet afgekeken, dus nog geen rating van mij...

Populair op een voor mij totaal onbekende en nooit bezochte downloadsite, dus ik dacht, even kijken wat MM te zeggen heeft...nou harde porno, animatie, slap verhaal wat in godsvredesnaam heeft deze film te bieden dat hij zo populair is?

avatar van rupie
Angrod_Pallanén schreef:

Valt allemaal wel mee. best een aardig filmpje.
harde porno?? absoluut niet. Er zit wel één scene in waar een koppeltje sex hebben, redelijk kort eigenlijk. daar zijn net die plaatjes van.
Het is gewoon een volwassen animatiefilm. Iets wat grof, maar dat valt ook nog wel mee.
Vond m in ieder geval zeer vermakelijk. net iets beter dan waar we nu allemaal mee overspoeld worden (animatie).

avatar van rtopma
leuk voor de grote kinderen onder ons

avatar van wwelover
Apparte film. Combinatie van lekker grof en toch wel mooie stukjes. De stukjes tussen de Olifant en Eland zijn mooi. Maar ontploffende lichaamsdelen zijn hilarisch:p

3.5 *

In het begin vond ik de film te donker met te veel langdradige gesprekken. Verhaal is verder een beetje eenvoudig dus verwacht daar niks van, maar verder is het een redelijk vermakelijke animatie die tot nu toe uniek in zijn soort is. (bloederig, seksscene)

avatar van The_Game
Best vermakelijke animatie voor volwassenen. De stukjes van de olifant zelf waren best wel goed gedaan, vooral zijn drugs ogen. Verder lekker kort, grof en lekker smerig. Het is een keer wat anders dan Shrek.

avatar van Alastor
Lock, Stock & Two Smoking Barrels meets Ice Age.

Het lijkt een vreemde combinatie, maar het dekt de lading heel aardig wat mij betreft.

avatar van Bazza
echt een grappige film

avatar van kanjertje
De animatiefilm viel me tegen.
Niet dat hij slecht was maar ik had er meer van verwacht.
Heb gisteren ook nog 'Rattatouille' bekeken en daar heb ik me veel meer mee vermaakt.

niet echt mijn ding

langdradig dom verhaal

Zeker geen slechte film, er zijn heel goeie momenten maar ook enkele zwakke stukken. Toch moet je 'm zeker uitkijken want het laatste kwartier is echt wel schitterend! Verwacht zeker geen tekenfilm à la Disney, deze is echt voor volwassenen bedoeld. 3*

avatar van FillumGek
De animatie is lelijk en de personages niet boeiend. Het verhaal kon me dus sowieso niks schelen maar ik kon er ook nauwelijks om lachen. Flinke tegenvaller.

avatar van zjandannybob
wel lache verzonne een drugs verslaafde olifant.. wel grappige scenes. maar de animatie is inderdaad niet echt mooi

Het verhaal kon me niet boeien en de animaties waren matig.. Het laatste deel van de film maakt nog wel iets goed maar niet genoeg.

*2.5

avatar van jumpstylemovie
Leuke film. Helaas waren de special effects soms wat matig.
Maar daarintegen Is dit echt leuk ookal was het verhaal weer eens wat doorsnee.
3.0***

Hier en daar best leuk, maar over het algemeen een saaie animitie film zonder ziel.

avatar van Defnoch
Zeker niet voor kinderen onder de 16+

Vond hem beetje saai...

2**

avatar van witboek
Mensenlief, wat een rare film. Deze film is zeker niet voor kinderen.

Ik ben 11 heb hem gezien HET VALT WEL MEE !

avatar van Purmerend
Gewoon verstand op nul en kijken.
Die scene in dat vrachtautotje was wel lache koud he hier, het is echt stervenskoud hier man ja vind je het gek zonder een voorruit.

avatar van Fortune
Eindelijk!

Een animatie die niet bedoelt is voor kleine kinderen en waar volwassenen ook een glimlach bij kunnen laten.
Fijne animatie die mij de hele speelduur heeft kunnen vermaken.
De film was niet bedoeld om als mooiste animatie film bestempeld te worden maar om het verhaal.
Geschreven door Simon pegg en een stem ingesproken door hem.
Zeker een aanrader.

avatar van ibendb
Neen, niet goed.
Free Jimmy is een slechte animatiefilm. De animatiestijl is lelijk, het verhaal is (ondanks de korte speelduur) veel te lang en zelf Simon Pegg was niet amusant. En daar moet je al heel wat voor doen. De personages waren een voor een niet leuk of sympathiek. En de britse stemmen vond ik ook niet al te leuk. 2*