Le Guerriere dal Seno Nudo (1973)

Alternatieve titels: The Amazons | De Amazonen - Één Nacht per Jaar Zijn Ze Vrouw | War Goddess | Las Amazonas | Les Amazones

Italië / Spanje / Frankrijk
Avontuur / Actie
105 minuten / 93 minuten (Spaanse release) / 89 minuten (VS release)

geregisseerd door Terence Young
met Alena Johnston, Sabine Sun en Luciana Paluzzi

Een groep Amazones reist ieder jaar naar een nabijgelegen Grieks legerkamp af om met de soldaten te slapen; zo komen ze aan nieuwe leden voor hun stam. Aan het einde van één van die bezoeken wijst de kapitein van de Grieken de Amazones een kortere weg naar huis. Als de Amazones onderweg naar huis door een andere groep krijgers worden overvallen, denken ze dat de Grieken hen verraden hebben. Dat betekent wraak.

avatar van bioscoopzaal
En we roepen allemaal in koor: THE AMAZONS! THE AMAZONS! THE A-MA-ZONS!!

Weer eens wat anders voor de regisseur van Dr. No zo te zien

avatar van Quentin
Morgen in de Brusselse Cinematek te bewonderen, ben bijzonder benieuwd!