• 8.521.635 stemmen

banner

The Man from Toronto (2022)

Actie / Komedie | 110 minuten

Genre: Actie / Komedie

Geregisseerd door: Patrick Hughes

Met onder meer: Kevin Hart, Woody Harrelson en Kaley Cuoco

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Man from Toronto

"Hitman meets dead man."

's Werelds gevaarlijkste huurmoordenaar staat bekend als 'The Man from Toronto'. Teddy daarentegen is een mislukkeling uit New York. Wanneer ze op hetzelfde Airbnb-adres verblijven, worden ze met elkaar verward. Hierdoor worden ze gedwongen om met elkaar samen te werken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Teddy Jackson

Randy The 'Man from Toronto'

The 'Man from Miami'

Agent Santoro

avatar van mrklm

mrklm

Teddy Jackson [Kevin Hart] is een man vol ideeën, maar zonder doorzettingsvermogen die bovendien vergeet zijn huwelijksdag te vieren met Lori [Jasmine Mathews]. Om dat laatste goed te maken boekt Teddy een afgelegen huisje, maar door een misverstand (veroorzaakt door low-toner) belandt hij op het verkeerde adres waar hij zich opeens bevindt tussen criminelen die denken dat hij ‘The Man From Toronto’ is, een beruchte ondervrager die iedereen aan het praten weet te krijgen. Hij weet zich aanvankelijk uit deze hachelijke situatie te redden, totdat de FBI hem laat weten dat hij door zijn aanwezigheid een politieonderzoek heeft ondermijnt. Dat valt alleen te redden als hij zich blijft voordoen als The Man from Toronto. En dat valt natuurlijk niet in goede aarde bij de échte Man from Toronto [Woody Harrelson]. Hart doet wat hij al jaren doet en heeft in Harrelson een uitstekende tegenspeler, maar het plot is volstrekt belachelijk en wekt de indruk dat de makers dachten dat alleen de aanwezigheid van de twee sterren al voldoende garantie voor succes zou zijn. Er zijn zeker momenten waar je hard om kunt lachen, maar dat zijn maar momenten.

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Typische actiekomedie tussen een grappige kluns en een huurmoordenaar die elkaar niet kunnen uitstaan en toch moeten samen werken. Daar is dan ook alles mee gezegd. Het verhaal is flinterdun maar daar moet de film het dan ook niet van hebben. Ik ben niet echt fan van dat schreeuwerige humor van Kevin Hart maar in deze film is het te behappen. De chemie tussen Woody Harrelson als “The Man from Toronto” en Kevin Hart is er wel degelijk en werkt. Natuurlijk veel grappige momenten waarbij ik toch wel regelmatig moest lachen. En zelfs de actie is leuk gedaan. Aanrader? Jazeker, ik heb me er dan ook prima mee vermaakt. Wel ééntje die je niet lang zal bij blijven. Maar daar gaat deze film dan ook niet voor.

avatar van alacer9

alacer9

Prima vermaak!

avatar van DiDa

DiDa

Zwakke film die veel te flauw is en nooit echt leuk wil worden. Ook de actiescènes zaten vol met slechte CGI.

De enige actiescène die leuk was was het gevecht in de sportschool.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik kon er zo nu en dan wel om lachen, om de samenwerking tussen Kevin Hart en Woody Harrelson. De onhandige kluns en de coole hitman. Het is natuurlijk niet iets wat we nog nooit zagen, maar voor een saaie avond is dit best wel leuk vermaak. Harrelson zie ik nou eenmaal graag in films. En wat betreft Pierson Fodé, die vond ik totaal niet passen voor deze rol. Verder aardig filmpje om een keer te zien.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Prima vermaak als je even wat voorspelbaars en met weinig diepgang zoekt. Dit is de zoveelste actie-komedie waar een neuroot aan een bad ass word gekoppeld (het zit aardig in de hoek van The Hitman's Bodyguard/Wife films), maar toch vermaken dat soort films me altijd wel. Kevin Hart schuift de hele film tussen irritant en vermakelijk en Woody Harrelson is zoals vaak stabiel goed. Onderling is de chemie best geslaagd te noemen. De film begint leuk en heeft vooral een erg goed laatste half uur in de sportschool en daarna, daartussen is het rommeliger en had de film sowieso ingekort mogen worden naar een 90 minuten speelduur.

avatar van Neder0001

Neder0001

Het eerste halfuur was het nog wel leuk, maar daarna begint het vervelend te worden. Sowieso al niet een heel origineel verhaal, dus dan blijft er weinig over.