The Secret Garden (1987)

Verenigd Koninkrijk
Familie / Drama

geregisseerd door Alan Grint
met Gennie James, Barret Oliver en Jadrien Steele

Mary Lennox, een verwend Engels meisje dat is opgegroeid in India, komt bij haar oom te wonen als haar ouders overlijden. In het grote landhuis in Yorkshire heerst een sombere, melancholieke sfeer. Mary wordt er streng opgevoed. Op den duur raakt ze echter bevriend met het personeel en met een roodborstje dat haar naar een geheime tuin leidt. 's Nachts hoort ze regelmatig geschreeuw en gejammer ergens in huis. Niemand wil haar hier iets over vertellen. Mary gaat zelf op onderzoek uit. Naar een boek van Frances Burnett.