ad
  • 8.180.111 stemmen

The Garbage Pail Kids Movie (1987)

Avontuur / Fantasy | 100 minuten

Genre: Avontuur / Fantasy

Geregisseerd door: Rod Amateau

Met onder meer: Mackenzie Astin, Anthony Newley en Katie Barberi

Over The Garbage Pail Kids Movie

"It doesn't get any grosser than this!"

Dodger werkt in de antiekwinkel van Captain Manzini, een nogal teruggetrokken vreemde tovenaar. Stiekem heeft hij een oogje op Tangerine, het liefje van de plaatselijke bendeleider Juice. Op een dag wordt Dodger in elkaar geslagen door Juice en zijn vrienden. Tijdens het gevecht wordt er een vuilnisbak omver gegooid waaruit zeven bizarre kinderen tevoorschijn komen, de "Garbage Pail Kids". Zij redden Dodger en ze smeden samen een plan om het meisje te veroveren en de bende aan te pakken.

imageimageimage

Captain Manzini

Greaser Greg - Suit

Valerie Vomit - Suit (stem)

Ali Gator - Suit (stem)

Foul Phil - Suit

Jordy

Eindelijk door iemand toegevoegd, ik kon nooit een poster vinden

Film nooit gezien, maar de plaatjes waren een grote hit op het schoolplein

avatar van Yak

Yak

Wauw, nooit geweten dat er een Pail Kids-film was! Mijn skateboard zat er destijds vol mee. Check ook het archief.

avatar van Agony

Agony

• 1993 berichten

Is hier ooit een film over gemaakt! Gaaf zeg... die Pail kids zijn legendarisch. Nostalgie op en top! Heeft iemand nog van die stickers

Jordy

Ik ruik die ranzige kauwgum nog als ik er aan terug denk

avatar van Agony

Agony

• 1993 berichten

Het ging ook helemaal niet zo zeer om de (inderdaad ranzige ) kaugom, maar om die stickers. Die werden destijds door onze godsdienstleraar verboden (en door dat verbod juist nog veel populairder!)

avatar van Yak

Yak

Die kauwgom lazerde ik meestal gelijk weg. Dat smerige spul viel in je mond echt als poeder uiteen.

avatar van Justice4All

Justice4All

Heel lang geleden gezien op video en tv. Ik geef nu maar 2,5 sterretjes, omdat ik het toen best cool vond. Nou, als ik nu ga kijken denk ik dat dit wel naar 0,5 sterretjes gaat. Dus hou ik het bij op 2,5 *

avatar van streeter

streeter

Dit is een echte nostalgische film voor mij. Ik heb het nog steeds op videoband staan (op een middagje begin jaren 90 opgenomen). DVD please!

avatar van PartyMarty

PartyMarty

Damn, ik word oud. Nog nooit van gehoord! Klinkt wel grappig.

PartyMarty schreef:

Damn, ik word oud. Nog nooit van gehoord!

Bij mensen die hier wél met nostalgie aan terugdenken beginnen de jaren ook al te tellen hoor

avatar van Justice4All

Justice4All

Vroeger spaarde ik de stickers ook. Had volgens mij 2 of 3 boeken geplakt. Tegenwoordig zijn ze via internet ook te koop, had dat niet eens verwacht?

avatar van MWX

MWX

je wil niet weeten hoe lang geleden ik deze film gezien heb nog op de bassisschool volgens mij. en toen vond ik m wel grappig want ik kan m me nog steeds herineren daarna ook nooit wat van deze film weergehoord en of gezien.

2.5* omdat hij me door de jaren heen is bij gebleven

avatar van andolini

andolini

Nostalgie inderdaad. De plaatsjes vooral dan, de film kwam een keer voorbij op een filmmarathon op het einde van de basisschool. Kan me van de film niet zo veel herinneren, behalve dat 1 van de kids behoorlijk smerig nieste. 2,5*

dutchtuga

Ik heb zooooo lang zitten zoeken naar de titel van deze film! Ik wist dat ik vroeger ooit een film had gezien hierover en kon het me heel vaag herinneren. Door bubble gum, movie en snot (dat waren dingen die ik me nog kon herinneren van de film haha) in te toetsen op google is het me uiteindelijk gelukt. Zou deze film heel graag weer willen zien. Nergens te krijgen zeker..

avatar van savi_7

savi_7

deze film was super ja ze maakte van hun snot en wat stof erg coole kleren

avatar van Mr Confused

Mr Confused

Damn! die film was ik rats vergeten. Jeugdsentiment! Gauw kijken of ze hem op ebay niet verkopen voor een prijsje. Thanx! ps: Die kauwgom zuigde inderdaad langs alle kanten.

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Weet iemand of deze inmiddels al uit is op DVD?

avatar van r_AW

r_AW

Ja dat wil ik ook wel eens weten, ben al SUPER lang op zoek naar deze film op dvd!

Enige échte must-have nog in me collectie, dus wie hetw eet, laat het graag weten

dutchtuga

Inmiddels uit op regio 1 dvd.

avatar van Flipman

Flipman

Nooit gezien, wil ik ook niet. Ik zag namelijk net de review van The Nostalgia Critic. Wat lijkt dit me erg!

dutchtuga

Ahhh de 80's. Dankzij Erwinner en een videorecorder deze eindelijk weer eens kunnen zien. Een kinderfilm zoals ze niet meer gemaakt worden, helaas. Heerlijk om de hele film af te hebben gezien zonder een seconde cgi. Je zal deze snotneuzen maar met behulp van een computer tot leven hebben gebracht. Hadden we nooit van zulke engerds gehad, want wat zien een stel van deze 'kids' er toch naar uit . Less is more is hier zeker op van toepassing, want júist het gebrek aan meer middelen doet de creaturen lijken alsof ze zo uit de originele Sticker Cards zijn komen lopen. Nothing beats fotorealisme. Verder biedt de film qua concept hetzelfde als een hoop andere moralistische kinderfilms, maar zijn het de kids en hun viezigheden die de show stelen en natuurlijk ook de hele foute 80's feel. Positieve herziening dus.

dutchtuga

De vechtscène aan het eind is trouwens een van de meest belachelijke scènes die ik ken. Je ziet steeds dezelfde mensen heen en weer rennen en zelfs op een cue wachten tot ze hysterisch door het beeld mogen rennen.

avatar van evildead666

evildead666

Vroeger heel vaak gezien op video. Was toen echt een gave film.

avatar van Metalfist

Metalfist

Wel een mooie poster, ik kan me precies vaag de plaatjes met de kauwgom herinneren maar ik zal er wel naast zitten want in '87 duurde het nog 4 jaar eer ik het levenslicht zag

avatar van evildead666

evildead666

Kan me niks herinneren over plaatjes, wel zou ik graag de

film zelf keer willen herzien na al die tijd.

Zal nu wel niet veel meer zijn, maar toch...

avatar van zombie

zombie

Ik ken de kauwgumplaatjes wel, maar ik heb nooit geweten dat er een film over was gemaakt. Zoals verwacht was deze niet best. Ik vermoed dat het hoge gemiddelde komt doordat de meeste mensen hier de film twintig jaar geleden zagen. Alleen leuk voor mensen die de jaren '80 heel erg missen.

avatar van PEN15

PEN15

Ik heb hier voor het eerst sinds twintg jaar..zo lang al .ja *slik*..eens naar durven kijken, omdat ik bang was dat het mijn goede herinneringen aan de verzamelkaartjes wreed zou besmeuren. Ik heb al mijn originele verzamelingen nog netjes in plastic mapjes zitten..de echte grote Amerikaanse kaarten dan he, niet die kleine stickertjes die in Ierland waren gedrukt.

Om met het positieve te beginnen, het heeft een lekkere jaren tachtig sfeer. Fel gekleurde kleding, grote miami vice zonnebrillen en vingerloze handschoenen, het overheerst lekker.

En voor de rest..

ja ach, voor een film die in één adem genoemd wordt met de slechtste films van de jaren tachtig zoals jaws the revenge, Leonard part 6 en inchon had ik natuurlijk al rekening gehouden met het ergste. Hoe kun je hier in hemelsnaam eigenlijk een film op basseren?? Ik bedoel, het is gewoon een reeks grappige afbeeldingen die alleen werkten op papier. Er kán geen film van worden gemaakt. En gezien ze valerie vomit hebben gekozen van series 7, betekent dat ze genoeg keuze hebben gehad. En dan komen ze met een Greaser Greg en Ali Gator en Windy Winston. Nuff said.

In die kostuums zaten trouwens liliputters en geen kleine kinderen zoals ik had gedacht.

avatar van HielkeNijmegen

HielkeNijmegen

Heeft iemand deze film om VHS? Ik ben een Garbage Pail Kids verzamelaar en deze VHS mist nog in mijn verzameling.

Mocht u deze VHS hebben en willen verkopen dan krijgt hij bij mij een goed huis.

avatar van Worc-kat

Worc-kat

Zo, dus dit is dus een van die films die vele mensen beschouwen als de slechtste film ooit gemaakt.

Naast een film als 'Manos' is deze film wel redelijk te doen maar veel dingen kloppen niet en heel veel dingen vallen vies tegen, ik beoordeel elk belangrijk aspect wat nodig is voor een film.

The Garbage Pail Kids: Redelijk tot matig

We hebben Windy Winston, Ali Gator, Valerie Vomit, Nat Nerd, Greaser Greg en Messy Tessy.... aan de ene kant wel cool om ze eens in een film te zien rondlopen maar ze zijn verschrikkelijk op hun eigen manier!, er zitten kleine mensjes in latex pakjes en hun hoofd komt tot leven doodmiddel van elektronische snufjes maar de hoofden zijn alles behalve levend.

Niks werkt goed, de monden bewegen nauwelijks en hun ogen willen vaak niet meewerken.

Af en toe een fronsje maar that`s it, niet meer en niet minder... Wel een pluspuntje dat ze wel degelijk op hun tekeningen lijken maar door hun niet werkende gezichten ook weer redelijk creepy.

Ze doen wel hun ding (Braken, winden laten etc.) maar verder doen ze niks anders dan zeuren en kleren maken. Ali Gator is mijn persoonlijke favoriet, naar mijn mening is hij het best neergezet en de coolste van de gang.

Hoofdacteurs: Super

Mackenzie Astin (Dodger) arme stakker... dit is trouwens zijn enige film in zijn kinderjaren. Later speelde hij o.a een gastrol in Bones en doet hij mee in wat B-films. Hij acteert vrij goed in deze film, top!

Anthony Newely (Captain Manzini) en Katie Barberi (Tangerine) doen het ook opvallend goed en dat compenseert redelijk met de Garbage Pail Kids.

Verhaal: Redelijk tot matig

Er zijn er twee aan de gang maar het is soms vrij onduidelijk.

The Garbage Pail Kids moeten kleren maken voor Dodger zodat hij daarmee indruk kan maken op Tangerine, verder proberen Dodger en Manizi The GPK weer terug in een prullenbak te krijgen waarmee ze op aarde kwamen aanvliegen vanuit de ruimte.

Hun doel om op aarde te komen is vrij onduidelijk maar ik denk dat ze naar aarde gekomen zijn om hun overige soortgenoten uit de 'Statehome for the ugly' te halen, maar ze willen alles behalve terug gaan naar... euh, waar ze vandaan komen.

Het is ook niet duidelijk of de prullenbak hun huis is of hun vervoersmiddel maar ze willen er in ieder geval niet meer in.

Muziek:

Blijkbaar gedaan door een low-budget componist maar het is toch goed gedaan, het 'Working with together' lied gezongen door de kids is toch wel een hoogtepunt omdat het gevaarlijk goed blijft hangen. Verder is het niet zo`n bijzondere score.. heel veel 80s drums met kleine melodietjes, een beetje te vergelijken met die demo's die je hebt op je keyboard. Het is goed gedaan maar zo iets verwacht je enkel als videogame soundtrack en niet voor een grote film.

Locaties:

Die zijn best cool, de antiek schop ziet er goed uit maar verder is het maar zozo. The statehome for the ugy heeft o.a de kerstman, een clown, Lincoln als gevangenen... echt raar.

Al die plekken hebben nog niet eens bedrijfsnamen, ze heten ook daadwerkelijk: 'Antique shop', 'The statehome for the ugly', 'The toughest bar in the world' etc.

Tja, noem de Bart Smit maar 'Speelgoed en Games winkel' en de Aldi 'Goedkoopste goederen in omstreken' .

Genre:

Dit zat me best dwars... het is als aangegeven voor kinderen maar er zitten te veel gore grappen en onsmakelijke scenes in om het een kinderfilm te noemen. Meer iets voor 16+ schat ik. Kinderen zouden er alles aan doen om 'films voor volwassen' te kunnen kijken, maar geloof me als ik zeg als ze hiervan wat trauma`s en nachtmerries van kunnen krijgen.

Kinderen kunnen naast het moraal hier niks uit leren.. Zo bedreigen The GPK voortdurend andere mensen, rijden ze auto`s omver met een 'Pepsi' vrachtwagen, en is het goed om het hele assortiment te stelen uit winkels.

Het had een hele goede film kunnen zijn maar Rod Amateu(r) zag dit als een 'klusje', deed zijn werk en keek er nooit meer naar om zolang hij zijn geld maar had.

Hij kreeg deze klus aangeboden en in deze tijd zat hij erg met zijn pensioen en via deze klus hoopte hij een laatste restje aan zijn pensioen te kunnen toevoegen.

Het budget was 30 miljoen dacht ik maar hij kreeg slechts 1 of 2 miljoen dus dat zal wellicht alle low-budget elementen in de film verklaren en naar het schijnt dat de rest naar de promotie ging van de film maar dat heet gefaald want, na een filmmagazine, een LP en wat posters hebben ze al het geld waarschijnlijk in hun zak gestopt. Later kwamen wel de videoreleases en de dvd (die overigens niet in NL te koop is) maar ach...

De elektronische elementen van de poppen/gezichten zouden eerst professioneel worden aangepakt maar door geldproblemen (Sure...) hebben ze het maar gelaten zoals het was..... dat je o.a de bek van Ali Gator liet opengaan met een grote trekhendel (Geen grap.)

Conclussie:

Ik zou het echt niet weten.

Het is leuk en verschrikkelijk tegelijk, en verdient ergens wel de titel van slechtste film maar dat ligt zeker niet aan de acteurs.

De sfeer is best gezellig maar heel onduidelijk vaak, de goorheid valt eigenlijk best mee als je ook van South Park kan genieten.

Wat moet je voelen aan het einde van de film?: Persoonlijk was ik wat verward na het zien van de film en was ook wat teleurgesteld van de kwaliteit maar ergens liet het wel een goed gevoel achter... was het Ali Gator?, Mackenzie Astin?... misschien ligt het aan het feit dat iedereen op de set zijn uiterste best deed en dat ze er veel plezier van hebben gehad maar dat Rod het helaas niet goed heeft aangepakt.

Naar het schijnt dat dit eerst een televisiefilm zou worden bestaande uit drie delen bij uitgave maar om meer te verdienen zou Rod hebben besloten om er een bioscoopfilm van te maken.

Opvallend is ook dat bij de eerste vertoningen de bioscoopzalen helemaal leeg waren, er was ook geen speciale première met de cast geloof ik, Rod heeft een van die zalen betreed en heeft sindsdien hier nooit meer naar omgekeken, zijn geld geteld en heeft hij besloten zijn pensioen te vieren.

Is het waard om te kijken?: Het is moeilijk te zeggen maar maar als Garbage Pail fan en voor de mensen die niet letten op de nadelen is dit een redelijke film, ik heb er wel redelijk een goed gevoel aan overgehouden en het zou zeker geen miskoop zijn mocht je de film kopen op vhs of dvd want het heeft iets speciaals.

Mijn cijfer: 3* Niet de beste film maar ook niet de slechste, in ieder geval beter dan 'Manos: The hands of fate'.

avatar van Fonzzz002

Fonzzz002

Als groot liefhebber van het werk van Doug Walker (aka the Nostalgia Critic), die de Garbage Pail Kids als de allerslechtste film beschouwd die hij ooit heeft gezien, was mijn nieuwsgierigheid te groot om deze over te slaan. In tegenstelling tot een andere film die Doug niet beviel, Eight Crazy Nights, kon ik geen plezier beleven aan Garbage Pail Kids. Ik kan mij 100% aansluiten in de frustratie en haat die deze film wekte bij Doug Walker want dit is de domste, luiste en ronduit slechtste film die ik ooit tot het einde heb doorgekeken. Toen de aftiteling begon wist ik niet wat te zeggen. Het maakte me zo hersendood en sprakeloos dat ik tijd nodig had bij te komen en te kunnen formuleren wat er precies niet aan deugde.

Het is een verhaal die in extreme mate gevuld is met plotholes en onlogische aspecten die een beledigende middelvinger geeft naar de intelligentie van kinderen, gemene personages waarbij het schijnbaar de bedoeling is dat je ze moet mogen, beroerde acteerprestaties die de tenen deed krommen, goedkope lelijke sets die Save By the Bell doet overkomen als een high-budget klasse A serie, slechte 80’s stock muziek die op verkeerde momenten is getimed of editing die zo waardeloos was dat het soms niet eens duidelijk was wat er precies gebeurde.

Niets in het verhaal lijkt logica erin te hebben verwerkt. Het voelt alsof het verhaal in een middag door een 8-jarige is geschreven zonder het script door een volwassene te laten nakijken op fouten. Als ik alle slordigheden binnen het narratief opnoem dan zou deze recensie nog langer worden dan het nu is, voornamelijk omdat ik de film van begin tot eind zou beschrijven, toch voel ik me geneigd een aantal vragen te stellen die mij knaagde. De hoofdproblemen zitten bij de Garbage Pail Kids zelf, de pestkoppen en het feit dat er geen uitleg of opbouw is:

Wie zijn de Garbage Pail Kids? Waar komen ze vandaan? Wat deden ze in de ruimte, in de opening van de film? Hoe komen ze in de antiekzaak terecht? Waarom moeten ze persé de vuilnisbak in (ze lijken het naar hun zin te hebben erbuiten, maar de film beweerd dat het belangrijk is hun op te sluiten en hun vrijheid te afpakken)? Wat is dat groene spul dat uit de vuilnisbak druipt, in het begin van de film? Hoe passen ze überhaupt in zo’n kleine vuilnisbak? Hoe lang zitten ze al in die zaak? Hoe reageerde de eigenaar op de kennismaking? Waar baseren ze hun mening op wanneer ze zeggen dat mensen hun lelijk vinden, aangezien we ze nooit contact zagen hebben met andere mensen en wanneer ze dat wel doen lijken de andere mensen niets van hun lelijkheid aan te trekken? Wie zijn die vrienden van de Garbage Pail Kids waar ze naar op zoek zijn? Waarom reageren ze doodnormaal (en word er een vrolijk muziekje afgespeeld) als de Kids te horen krijgen dat hun vrienden dood zijn geplet? Was dit geen belangrijk plot element? Waarom hebben de schilderijen in de antiekzaak bewegende ogen, maar alleen in de opening van de film? Waarom lijkt de eigenaar magische krachten te hebben maar word er vervolgens niets mee gedaan of elders op teruggekomen, of waarom word het überhaupt niet uitgelegd hoe hij krachten heeft? De film wekt de indruk in de echte wereld af te spelen, dus de magische krachten hebben geen logische plek. Waar zijn de ouders van het kind? Waarom reageert het kind niet verbaasd als hij de Garbage Pail Kids ziet?

Om nog maar te zwijgen over de pestkoppen of over het verschrikkelijke verhaal omtrent The State Home for the Ugly (een tehuis die lelijke mensen op straat vangt met een vangnet en ze in een tehuis voor lelijke mensen pleurt, met onder andere Gandhi en de Kerstman als gevangenen.) Dit had misschien kunnen werken in een zwarte komedie zoals de Drawn Together cartoon waarin dit soort sadistische thema’s regelmatig worden aangekaart, maar voor een “onschuldige familiefilm gericht naar kinderen” vind ik dit niet kunnen. Deze film voelt lui, alsof de makers dachten dat kinderen alles goedkeuren dus daarom staken ze geen moeite of intelligentie in het script of de uitvoering.

De Garbage Pail Kids zijn werkelijk onuitstaanbare personages waardoor ik totaal niet voor hun juichte of meelij met ze had tijdens de “serieuze” stukken van het verhaal. Gedurende de film zijn ze onaardig naar andere door een grote mond te hebben, doen gore dingen waarvan ze weten dat andere het niet prettig vinden maar ze hebben er maling aan, ze hebben irritante stemmen, voeren gesprekken zonder inhoud die geïmproviseerd voelen, ze zijn gewelddadig naar mensen die niets fout doen en op een bepaald punt bedreigen ze zelfs een onschuldige vrouw met een mes, ze doen aan vandalisme en diefstal. Het ergste is nog dat ze, ondanks alle dingen die ze doen, het gore lef hebben om de Garbage Pail Kids neer te zetten als de goodguys, “de onschuldige slachtoffers die wegens hun lelijkheid geen plek in de maatschappij kunnen vinden”, terwijl ze geen moreel goede kanten hebben. Ze horen niet thuis in The State Home for the Ugly, ze horen in de gevangenis.

Het enige “positieve” wat ik kan zeggen is dat de kostuums lijken op de personages waarop ze gebaseerd zijn. Hun mond hangt constant open waardoor de lippen ongemakkelijk verkeerd met de tekst overheen komen en hun bewegingen zijn niet de soepelste, maar het design komt op zijn minst overheen met de designs waar ze op gebaseerd zijn.

De pestkoppen zijn domme stereotypes, maar zelfs voor stereotypes deugen deze personages niet. Het zijn mensen van in de 20, waarom ze hun hoogste levensprioriteit leggen bij een 14-jarig joch te beroven van zijn zakgeld is mij een raadsel. Eén van de pestkoppen verkoopt kleding, wat een plotelement in deze film is. Je krijgt echter de kleding meestal niet te zien, zelfs wanneer ze het uitdeelt, en wanneer je het wel te zien krijgt zijn het lachwekkende outfits die je alleen in foute 80’s music video’s kunt aantreffen, maar niet iets waarvan je verwacht dat tienermeiden er vrijwillig in het dagelijks leven mee zouden rondlopen.

Deze film gaf mij het idee te streng te zijn geweest op andere films die ik een 0,5* gaf. Als je een lager cijfer kon geven dan 0,5* is dit de film die ik het zou geven. Garbage Pail Kids is de allerslechtste film die ik ooit heb gezien en ik hoop geen films van soortgelijk niveau meer aan te treffen.