• 8.233.015 stemmen

Geregisseerd door: Manuel Gómez Pereira

Met onder meer: Victoria Abril, Javier Bardem en Carmelo Gómez

Oorspronkelijke taal: Spaans

Over Entre las Piernas

Miranda werkt bij de crew van een nachtelijk radio-programma. Ze heeft een echtgenoot (een politieagent) en een dochtertje. Miranda maakt dagelijks lange wandelingen met haar hond, die dienen om seksuele ontmoetingen met mannen te hebben. Om van haar seksverslaving af te komen gaat ze in therapie. Daar ontmoet ze een sekstelefoonverslaafde en de twee beleven al snel een affaire. De zaken beginnen echter al snel uit de hand te lopen.

image

avatar van Malick

Malick

Een Spaanse film die Between Your Legs heet van regisseur Manuel Gómez Pereira deed me veel denken aan landgenoot Pedro Almodovar. Niet alleen qua verhaal maar ook qua uitwerking. Het verhaal gaat als volgt, twee seksverslaafden komen elkaar tegen tijdens een groepssessie. Ze raken in een passionele affaire verwikkeld, maar raken in de problemen als hun partners achter hun escapades komen. Hier en daar voelt het behoorlijk soaperig aan maar de acteurs zorgen ervoor dat het enigszins boeiend blijft. Vooral Javier Bardem zorgt voor de nodige extra’s waarbij vooral de climax voor mij als een klap in het gezicht aankwam. Ben benieuwd naar ander werk van Pereira hoewel het zoeken geblazen is naar het werk van hem op de Nederlandse markt. 6.5

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Nogal een allegaartje van diverse zaken zoals list, bedrog, complotten, obsessie, overspel, mysterie, drama, erotiek en thriller. De film valt van het ene uiterste in het andere uiterste, zonder ergens daadwerkelijk indruk te maken. Het doet bovendien allemaal wat geforceerd plotmatig aan en dat is jammer, aangezien de optiteling wel gaaf was, de acteerprestaties redelijk en de film er op visueel vlak best verzorgd uitzag. Niettemin heb ik mij zeker niet verveeld. Een kleine 3*

gauke

De film was gestileerd, maar de regisseur heeft naar mijn mening, teveel een rommeltje gemaakt van deze ingewikkelde, sensueel bedoelde thriller (met behalve eenzame mensen, de ingrediënten obsessie, lust, leugens, wraak en moord). De productie kwam bovendien ongeloofwaardig en te gedetailleerd over. Hier had Pedro Almodóvar meer van weten te maken.

BBarbie

Een beetje drama, een vleugje romantiek en een snufje Hitchcock. In weerwil van deze ingrediënten blijft de film door zijn onevenwichtige karakter steken in goede bedoelingen. Het intrigerende verhaal en de ervaren cast hadden een veel betere film op moeten leveren. Een typisch voorbeeld van jammer.