The Space Children (1958)

Sciencefiction

geregisseerd door Jack Arnold
met Adam Williams, Michel Ray en Peggy Webber

Een alien in de vorm van een menselijk brein landt met zijn schip in de buurt van een raketlanceerbasis. Het beest heeft telepatische krachten en neemt contact op met de kinderen van de wetenschappers die op de basis werken. De kinderen raken volledig in de ban van de alien, en hun ouders proberen te ontdekken wat hun kinderen zo in de war maakt.

avatar van otherfool
Arnold heeft best wel wat toffe films gemaakt eigenlijk back in the days (Tarantula, Black Lagoon, Shrinking Man). The Space Children kan zich er niet compleet mee meten (zeker in de saaie 1e helft niet), maar wie een groeiend buitenaards brein, bezwerend kijkende kinderen en een hoop golly nonsens uit de jaren '50 wil zien, komt hier best de tijd mee door. Let ook op Jackie 'the kid' Coogan als één van de uitbuikende wetenschappers slash woonwagenbewoners.

2,5*.