The 3 Worlds of Gulliver (1960)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Familie / Avontuur

geregisseerd door Jack Sher
met Kerwin Mathews, Jo Morrow en June Thorburn

Dr. Lemuel Gulliver gaat als jonge dokter naar zee in de hoop fortuin te maken. Zijn verloofde Elizabeth gaat mee als verstekeling en naar haar ontdekking valt hij, tijdens een ruzie, overboord. Hij spoelt aan in Lilliput, waar hij getuige is van een nutteloze oorlog. Hij ontsnapt om terecht te komen in Brobbingnag, het land der reuzen, waar hij ook zijn vriendin terugvindt. Het reuzevolk behandelt hen goed, maar door hun afkeer voor alles wat nieuw is, komt hun leven opnieuw in gevaar.

avatar van Scorpio11
Vandaag gezien maar haalt het niet bij de versie uit 1996. Desondanks leuk gemaakt.

avatar van Betamax
Vond deze erg mooi gemaakt.
Verhaal was wat minder.

Betamax schreef:
Vond deze erg mooi gemaakt.
Verhaal was wat minder.

Verhaal is van het boek...