Confessions of a Teenage Drama Queen (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Familie

geregisseerd door Sara Sugarman
met Lindsay Lohan, Alison Pill en Barbara Mamabolo

Een familie met een mooie dochter heeft altijd onder de spotlights van New York geleefd en moet nu verhuizen naar een klein gehucht waar de dochter alle aandacht die ze eerst wel had weer opnieuw moet verdienen.

avatar van otherfool
Te erg voor woorden, dit saaie rommelboeltje dat Lohan ook niet meer kan redden. Doelloze karakters, dialogen en situaties, ongeloofwaardige scenes (rondom de band). Nee, een stap terug vanaf het toch ook al niet fantastische Mean Girls.

1*.

avatar van Rianneke_Dan
Vond dit echt niet veel, tijdje geleden dat ik hem gezien heb.
Maar toch verhaal vond ik hetzelfde zoals alle andere tienerfilms.
Plus dat ik Lindsay echt geen leuke actrice vind, ik erger me veel aan haar.
Het is ook weer geen bagger, maar kan het niet hoger dan 1,5* geven.

avatar van Jolienepien
Ik dacht, hmm, misschien wel een leuke meidenfilm, Lindsay Lohan heeft wel van die meidenfilms. Maar hij was echt niet leuk! heel kinderachtig en stom verhaaltje. Wel lekker overdreven grapjes maar dat is dan ook het enige.

avatar van Ajax&Litmanen1
Jammerlijke film. Ik vind normaal Lindsey een leuke meid die in best genietbare films speelt, maar dit was toch niks.

Echt een ontzettend simpel filmpje zonder inhoud en vermaak. Het is dat de best lekkere Lindsey meespeelde, anders had ik hem misschien niet afgekeken

avatar van Leland Palmer
Wat een vreselijke film. Echt zo'n beetje alles is slecht aan deze film, behalve Lindsay Lohan (en dat zegt genoeg). Maar jammergenoeg zet het beroerde script ook vaak een stokje voor haar talent in deze film. Megan Fox ziet er leuk uit, maar is echt baggerslecht bezig en die vriendin van Lohan is al helemaal een drama. Brrr, en dan het idee dat de film ook nog eens serieus over probeert te komen. Laat me niet lachen, wat een rotgrap. Nee, dit vond ik dus tien keer niks. Een dikke onvoldoende dus.

avatar van Elineloves
'Confessions of a Teenage Drama Queen' was de derde film die ik van La Lohan heb gezien, na Freaky Friday en Mean Girls.

Het verhaal is een beetje magertjes. Ruzies om een jongen (leuke rol van bitchy Megan Fox), het populaire meisje vs het buitenbeentje, de knappe rockster en de ruzies in de thuissituatie.

Lindsay zet haar rol best goed neer. Toch heeft het me minder weten te boeien dan haar eerdere films. Ik heb gewoon niet veel met verwaande, egoïstische poppetjes. Megan Fox weet dan met haar minimale bijdrage toch een grote indruk achter te laten.

Al met al een vermakelijk meidenfilmpje waar je van moet houden, maar voor de jongere doelgroep is het wel geschikt.

avatar van xMilennx
Ik ben een beetje verbaasd over al die negativiteit die ik hier lees! Oké, ik had geen topratings verwacht, maar zo slecht vond ik hem toch ook zeker niet.

Het overdreven en een beetje absurde acteren in deze film, wat velen zien als een zwak punt van de acteurs en/of regisseur, lijkt mij juist met opzet gedaan. Het gaat hier niet voor niets over een 'drama queen', die over(re)acting is deel van de humor. Maar velen zijn hier duidelijk niet voor te vinden.

Ik vond hem over het algemeen best wel leuk, vooral grappig met die band altijd; en ik durf het bijna niet zeggen, maar ik vond dat er toch wel wat creatieve ideeën in deze film zaten.

Erg diepzinnig en memorabel is hij niet, maar toch wel eens leuk voor een meiden-filmavondje.

Een leuke film voor tienermeisjes.
Mooie kids, mooie (drama)kostuums, verder hippe make-up, kapsels en kleurige kleding en een vlotte montage van film, animatie, versnelde beelden, stop-motion, etc. Ook leuke ondersteunende muziek.
De manier van acteren creëert een komische, subtiel absurde sfeer.
De film is m.i. geslaagd in z’n opzet en goed passend bij de belevingswereld van de doelgroep.

avatar van DonOswaldo
Herziening.

Per ongeluk, want blijkbaar toen vergeten te stemmen. Door wat elementen in het verhaal (en met Lindsey in de hoofdrol) moest ik een beetje denken aan Georgia Rule, al is deze wat meer op de humor gericht. Biedt niet veel buiten de cast om, maar vermaken doet het nog en het optreden was ook best leuk.

avatar van Ste*
Ik wilde Lindsay Lohan weer eens zien toen ze nog jong, fris en mooi was, nu ze helaas zo verlept is. Wat zonde toch van zo'n mooi meisje, dat in de tijd van Mean Girls en deze film echt een goede periode had.

Maar hoe leuk Mean Girls nu nog steeds is om te kijken, ook als volwassene nog, deze film komt daar niet bepaald bij in de buurt. Echt een film die nauwelijks serieus genomen is op welk vlak dan ook en daarmee overkomt als een tienertussendoortje dat op een zender als Nickelodeon voorbij komt.

Halfje voor Lindsay, maar verder is dit op alle vlakken pover.