Little Miss Marker (1934)

Alternatieve titel: The Girl in Pawn

Komedie / Familie

geregisseerd door Alexander Hall
met Shirley Temple, Adolphe Menjou en Charles Bickford

Het kleine meisje Marthy 'Marky' Jane wordt door haar vader achtergelaten bij de gokker Sorrowful Jones na een verloren weddenschap op een paardenracebaan. Sorrowful en zijn bevriende groep criminele gokkers ontfermen zich vervolgens over haar. Aanvankelijk met tegenzin, maar door Marky's charmes lijkt hun cynische houding te veranderen.

avatar van MovieHolic
Hmmm hij werd genoemd in Public Enemies vast niet mijn film, maar word dan altijd wel nieuwsgierig

avatar van mrklm
Dit is de film waarmee de toen zesjarige (!) Shirley Temple zich definitief ontpopte als America's Sweetheart. Ze speelt Marky, een meisje dat wordt achtergelaten bij beroepsgokker Sorrowful Jones [Adolphe Menjou] tot haar vader een schuld kan voldoen. Zoiets dan, want het maakt sowieso niet zo heel veel sense. Hoe dan ook, laat het maar aan de werkelijk ontwapend schattige Shirley over om de harten te winnen van al die twijfelachtige figuren met wie ze in aanraking komt.
Het verhaal lijkt natuurlijk nergens op, maar de film heeft een goede cast en een paar vermakelijke momenten. De scène waarin Sorrowful een weddenschap aangaat over Marky's gewicht is een komisch hoogtepunt en er is een sterk dramatisch einde. Dit is de Shirley Temple-show en zij is hier in topvorm. Het is jammer dat de film wat slordig is geregisseerd en gemonteerd.