Jui Kuen III (1994)

China
Actie / Komedie

geregisseerd door Chia-Liang Liu
met Andy Lau, Michelle Reis en Willie Chi

China 1900: het Witte Lotus broederschap beraamt een plan om een andere keizer op de troon te krijgen: hun protégé moet met prinses Sun Yu trouwen. Yueng Kwan wordt op pad gestuurd om de prinses te ontvoeren maar hij is een patriot die voor de Sun Yat Sen werkt en hij gooit roet in het eten.

Is inderdaad helemaal niet zo slecht als het gemiddelde doet vermoeden. Iets teveel ontgoochelde Jackie Chan fans misschien ?

Toch is het ook niet de film die het had kunnen zijn. Chia-Liang Liu is een geweldig toffe pee, ook leuk om hem hier ook te zien acteren naast Lau en een leuke cameo van Yam, maar in vergelijking met andere martial arts knallers uit de tijd is de film toch net iets te mat.

Gevechten zijn op zich wel aardig maar toch wat te braaf, iets te saai ook. De acteur die hier Wong Fei-Hung speelt mist ook een pak charisma.

't Is niet slecht, alleen zijn er films uit die tijd die op alle punten een stuk beter scoren. Eigenlijk kan je beter de Once Upon reeks een keertje bekijken. Maar voor de verzamelaar en fanaat is dit best een aardig filmpje met een paar geinige scenes en leuke gevechten. Had alleen ietsjes meer mogen zijn.

avatar van Gang_Star
Had niet verwacht dat deze film van de regisseur van het tweede deel zou zijn. Dat tweede deel vond ik de beste in de reeks, maar dit deel komt niet eens in de buurt van de eerste twee delen. Saai verhaal, humor was eveneens niet leuk en de rollen werden matig ingevuld. Qua actie viel het me ook tegen en alleen het eindgevecht kon me enigszins overtuigen.
Ook vond ik het vreemd dat er zo weinig met drunken boxing werd gedaan.