King Ralph (1991)

geregisseerd door David S. Ward
met John Goodman, Peter O'Toole en John Hurt

Het Engelse hof is samengekomen in het park van Buckingham Palace zodat er een officiële foto genomen kan worden. Een slordige belichtingsman laat een kabel op de vochtige grond slingeren en op het grote moment wordt de gehele koninklijke familie geëlektrocuteerd en er is geen erfgenaam voorhanden, buiten een zeer verre afstammeling in de Verenigde Staten. In Las Vegas accepteert barpianist Ralph met genoegen de 'rol' die hij moet gaan spelen. Ralph begint met veel goede wil aan zijn taak als koning, maar merkt al snel dat de etiquette aan het hof hem niet erg ligt.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Toen ik 'm destijds in de bios zag vond ik 'm nog wel vermakelijk, maar een paar jaar geleden op TV vond ik het eigenlijk erg bedroevend allemaal. Anderhalve ster.

BS
wel een aardige film,maar niet echt leuk meer 2 sterren is echt de max

avatar van Ralfke
Goodman was alleen in Rosanne echt leuk. Een overbodige film!

Goodman was alleen in Rosanne echt leuk. Een overbodige film!
Wordt tijd dat je Big Lebowski een keer kijkt!

avatar van Yak
Yak
Am I wrong? Am I wrong?

You're an asshole Walter

FisherKing
en wat dacht je van zijn goede bijrol in ;" O Brother Where art Thou" ( wat een moeilijke titel voor een perfecte film: The shyshawk redemption heeft daar ook onder te lijden...
Goodman is perfect in bijrollen: ook in klassieker Sea of Love belangrijk!!

Ja, als je het zo uitspreekt wel ja.

avatar van Ralfke
Ik vond dit een prutskomedie en ik haat Goodman als acteur (buiten Rosanne).

gimli f
Come on zeg, zo slecht is deze film niet. Wel een beetje flauw, maar Goodman is grappig, doch niet beter als zijn master John Candy...

avatar van Purmerend
Het slaan van die ridder op zijn knieeen, vond ik de leukste scene. Dat hij met z'n zwaard zijn oor raakt. En verder hadden ze er meer uit kunnen halen, er zaten te weinig echt grappig momenten in. Goodman doet z'n best, maar dat is in deze film niet genoeg. 1,5*

avatar van SuperSideSwipe
Van ditsoort films hou ik nou. Ik geef toe dat de kwaliteit niet super is. Maar het is zo een heerlijk fantasierijke hersenloze verhaal, waar je echt lekker naar kan kijken zo na het eten bijvoorbeeld.

Wat de anderen ook beweren, ik vind het een leuke film!

avatar van speedy23
Bloedloze komedie die het vooral moet hebben van het 'Lamme Goedzakimago' van John Goodman. Zijn uitstraling moet de hele film dragen, want de aanwezigheid van rasacteurs Peter O'Toole en John Hurt lost de verwachtingen niet in.

veron35
De enige slechte film met Peter O'Toole die ik gezien heb. Echt een hele saaie komedie. Wederom te weinig humor.

veron35
EmDee schreef:
Wordt tijd dat je Big Lebowski een keer kijkt!

En O Brother Whare are Thou.

avatar van AGoos
"Het Engelse hof is samengekomen in het park van Buckingham Palace zodat er een officiële foto genomen kan worden. Een slordige belichtingsman laat een kabel op de vochtige grond slingeren en op het grote moment wordt de gehele koninklijke familie geëlektrocuteerd "

de leukste grap van de hele film...!

avatar van xangadix
EmDee schreef:
En O Brother Whare are Thou.

En Barton Fink..!

avatar van xangadix
En Death Sentence. Ook wel.

avatar van Friday the 13 th
Een vrij standaard filmpje. De "flauwe" grappen zijn snel gepasseerd. Vooral het laatste half uur is erg saai. Zeker wanneer ze onnodige pogingen doen om de film te rekken. Altijd weglopen in plaats van iets uit te praten.....zucht, dit rekt de film alleen maar en brengt de kijker geen meerwaarde mee.

Ik heb me wel geamuseerd bij deze film, maar zou hem toch geen tweede keer moeten zien.

avatar van Sportingerke
Ik moet Friday the 13 th gelijk geven..

Eén keer kijken tot daar aan toe, maar een tweede keer zou er echt teveel aan zijn.
De plot is magerder dan een dood schaap en ook de inventiviteit in de grappen is ver te zoeken.

Toch nog twee sterren wegens goedgezindheid

avatar van g_unitboy
een vermakelelijke film

avatar van HarmJanStegenga
Opzich een vreselijk slechte film, maar toch ook wel vermakelijk. John Goodman overtuigd in dit vreselijk ongeloofwaaridge, flauwe filmpje en Peter O'Toole speelt ook prima. Het verhaal is slecht, de grappen soms wel leuk, maar soms ook tenenkrommend irritant. Niet een al te beste film dus, maar ik heb een paar keer kunnen lachen, dus ik hou het op twee sterren.

avatar van Spetie
Geen beste film inderdaad, maar het enthousiasme van Goodman maakt wel een hoop goed. Het verhaal is erg slap, net zo als een groot gedeelte van de grappen. Toch was de film bij vlagen nog best vermakelijk. Wat Peter O'Toole en John Hurt trouwens in deze film zoeken in mij een raadsel, want hoewel beide goede acteurs zijn, voegen ze nauwelijks wat toe aan de film. Alleen een beetje de moeite waard dit dankzij Goodman dus, maar dat is echter bij lange na niet genoeg om de film te redden.

avatar van tommykonijn
Zoals mijn 2 voorgangers ook al zeiden, erg matige film. John Goodman zit wel lekker in zijn rol en er zitten heus wel een paar leuke grappen in maar helaas kent de film teveel momenten waar het eerder niet grappig is dan wel. Echte Goodman fans zullen zich hier nog wel mee vermaken, maar ik vond het niet meer dan een soms irritante film, erg standaard allemaal dat ook. Misschien nog een beetje aardig voor één keer maar, ik hoef hem niet per se nog eens te zien.

avatar van jumpstylemovie
tommykonijn schreef:

Niets aan toe te voegen.

avatar van jumpstylemovie
Moet hem toch met 1* verhogen. John Goodman is best wel vermakelijk.
Zeker geen film om in de bioscoop te bekijken.

puckb96
één van de geweldigste komediefilms gemaakt. Een dikke pluim voor David S. Ward en John Goodman. Ik heb hem zelf thuis.! Hilarisch!

Leuke film. Ook een classic-comedy die ik jaren geleden in de bios heb gezien. Wat kan die John Goodman toch lollig spelen. Gewoon; voor de kids is dit sowieso een feest maar ook volwassenen zullen er van kunnen genieten, ik geef hem een 3,5! Prima score voor dit soort komedie.

avatar van mnrk
Hey, homes! Whas happenin'! Gimme quintet, brother!

Dit was gewoon een leuke komedie van David S. Ward....

Het verhaal is natuurlijk niet zo bijzonder, maar John Goodman is wel prima op dreef in deze film....ook de overige cast is in orde met natuurlijk de bekende namen van Peter O'Toole en John Hurt.

avatar van tommykonijn
Vandaag dus toch nog eens gezien..
Het verhaal is opzicht wel leuk, en de uitwerking opzicht ook wel. John Goodman doet het aardig, maar ik vond hem niet de hele film even leuk. Dat geldt ook voor de grappen. Soms zijn ze wel leuk, maar ze zijn ook vaak erg flauw. Peter O'Toole doet het ook leuk, maar John Hurt voegde niet zoveel toe. Leuk om weer eens gezien te hebben, maar soms is het gewoon niet zo leuk. Toch doe ik er een half puntje bij, omdat ik deze keer meer heb kunnen lachen dan de vorige keer.

Deze film heb ik altijd vreselijk gevonden en ik snap ook niet echt wat hieraan grappig is, want het verhaal is te achterlijk voor woorden en hetzelfde geldt voor de uitvoering.

Het begin was nog wel leuk met de executie (per ongeluk) van het voltallige Engels hof tijdens een fotosessie. Maar daarna slaat het gewoon nergens op en was het ook nergens meer leuk. Ook de rol van John Goodman (die ik normaal gesproken best leuk vind) in de rol van koning vond ik nergens leuk en zeker niet de flauwe capriolen die hij uithaalde. De enige twee personen die deze film nog een beetje redden zijn de oudgedienden Peter O'Toole en John Hurt.

De film duurt gelukkig niet echt lang, maar het is gewoon een kwelling/martelgang om deze film helemaal uit te zitten.

Zo'n lage rating? Dit is toch een prachtige komedie... Begrijpe wie begrijpe kan.