Project: ALF (1996)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Dick Lowry
met Martin Sheen, Jensen Daggett en de stem van Paul Fusco

Als Alf eindelijk weer terug keert naar zijn nieuwe thuis wordt hij gevangen genomen door de Alien Task Force waarvan de leider hem een kopje kleiner wil maken. Twee medewerkers verzetten zich hiertegen en ontvoeren Alf, maar dan wel om hem aan de wereld te kunnen tonen. Daardoor is Alf nu nog verder van huis.

Yo Willie!

ik denk dat dat dan 'Und willie? Was gibt es?'

avatar van streeter
Was deze TV-film niet in Duitsland in de bioscoop uitgebracht?

Ze zouden eigenlijk een film moeten maken met Alf en David Hasselhoff.

avatar van DeCol
Zo'n vette serie altijd! Ik wist niet dat er ook een film van was, wil ik zeker nog eens zien als ik de kans krijg.

avatar van WB
WB
Haha, deze lijkt me geweldig. De serie is al geweldig, dus de film zal niet veel anders zijn.

Wat een tegenvallende film. De serie was altijd helemaal geweldig, alle afleveringen meerdere keren gezien, maar dit was gewoon 3 keer niets. Het wordt eigenlijk nergens grappig en het verhaal is zeer matig. Ze hadden het beter bij de serie kunnen laten.

avatar van eppy
hanna_23 schreef:

ik begrijp wat je bedoeld, het feit is alleen dat de acteurs na vier seizoenen mekaar de kop wel konden inslaan, dit kwam omdat de opnames voor 1 aflevering 20 tot 25 uur duurde....
misschien een goed idee om de serie te remaken en dan met computers, als ze er maar geen film van maken, want die vallen meestal tegen...

avatar van filmofiel
Film is idd geen topper maar wel aardig om 'm weer eens te zien. Hij was wel een icoon als sitcom uit de jaren '80 en die was weer wel supergeweldig, bleef er altijd voor thuis. De totale serie uit die tijd en de film zijn hier in Nederland niet te krijgen op dvd maar gelukkig wel te downloaden. Voorzien van m'n eigen ondertiteling herleven oude tijden weer.

avatar van jumpstylemovie
Alf is een geweldig personage waar ik me hellaas heel weinig van herriner. Had er altijd een geweldig grote knuffel van..

avatar van N_SANE
Omdat ik vroeger altijd de serie met veel plezier keek, had ik hoop op een leuke film. Ik wist niet eens dat er een film was, vandaar dat ik de lat niet al te hoog legde. Ongeveer het eerste half uur is tenenkrommend en heb ik vooruit zitten spoelen. Als je dat gedeelte door bent, dan wordt het er wat beter op. Het acteren slaat nergens op, evenals het verhaal. Maar alleen Alf weet het met zijn aantal droge grappen wel wat op te leuken. Ik zou het niet aanraden, mits je vroeger de serie gevolgd hebt en uit sentiment de film wilt zien.

Voor de paar droge grappen van Alf en omdat ik grote fan ben geweest van de serie:

avatar van TronMan
De tv Serie was erg leuk en goed geschreven. Deze film heeft geen van beide. Saaie omgevingen, kazerne , hotel, stripclub (?!?!) en een villa. Men gaat heel even nog in op de familie Tanner'. Humor is er zelden. Martin Sheen is hierin ook geen aanwinst.
DVD is nog steeds te koop in Duisland. (supermarkt REAL).