The Bodyguard (1992)

2,79

Thriller / Romantiek

geregisseerd door Mick Jackson
met Kevin Costner, Whitney Houston en Gary Kemp

Frank Farmer (Costner) is een voormalig medewerker van de Secret Service. Hij wordt ingehuurd om de populaire zangeres Rachel Marron (Houston) te beschermen, die wordt belaagd door een stalker. Zij is echter niet bereid om haar leventje enigszins aan te passen, dus Frank heeft zijn handen vol om alles in goede banen te leiden. Tussen de werkzaamheden door overtreedt Frank de belangrijkste regel van een bodyguard: wordt nooit verliefd.

122 BERICHTEN 14 MENINGEN
avatar van der meister

geplaatst: 3 juni 2011, 14:40 uur [permalink]
Wat is dit nu voor een reactie. Omdat jij die film zo goed vind wil dat niet zeggen dat iedereen hem goed vind hé. Als jij er niet tegenkan dat er (terechte) negatieve reacties op deze film zijn dan moet je je ook niet inschrijven op een site zoals dit. Wat een onvolwassen gedrag.

Marlon Aarssée schreef:
Nou ik vind gewoon dat je geen slechte recenties mag geven over deze film, ten eerste de Queen Of The Music 'Whitney Housten' is geweldig in deze film en Kevin Costner is een perfecte Bodyguard. dus als je iets slechts wil zeggen over deze film hou het gewoon voor je oke

geplaatst: 5 juli 2011, 14:44 uur [permalink]
Bijna twintig jaar later deze film weer gezien met daarin een van de grootste hits ooit: I will always love you. Lijkt nu een zo'n beetje cult geworden, deze wat te lange liefdesfilm met momenten van spanning, jalouzie, opkomende verliefdheid, maar ook scènes waarin te weinig gebeurt. De rolinvullingen van Costner en Houston zijn zoals je kunt verwachten. En de zang en muziek blijven fabelachtig.

avatar van LOTR-lover
geplaatst: 29 augustus 2011, 22:24 uur [permalink]
Noem me sentimenteel maar wat hou ik van deze film. Ik heb deze film op 9-jarige leeftijd voor het eerst gezien en ik snapte er niets van maar vond het wel heel mooi met alle prachtige muziek. En vond het altijd mooi dat mijn moeder ontroerd raakte door deze film.

Hoe ouder ik werd hoe meer ik de film ging waarderen. Kijk 'm eigenlijk elk jaar wel een keertje en krijg er gewoon geen genoeg van. Misschien is het jeugdsentiment, misschien hemel ik de film veel meer op dan dat 'ie verdient maar ik vind het gewoon een heerlijke film om even bij weg te dromen.

Costner is prima in zijn rol, net als Whitney Houston trouwens. De chemie is duidelijk zichtbaar en dat maakt deze film, samen met de prachtige songs uiteraard. Bepaalde scenes staan me bij en kan ik echt minuut tot minuut voor de geest halen. Niet vreemd als je de film zo vaak hebt gezien als dat ik 'm gezien heb, maar goed 😉

Anyway, vind het echt een aanrader voor iedereen. Gewoon zo'n film die in een must-see lijstje hoort te staan.

avatar van sofripa
geplaatst: 25 oktober 2011, 23:50 uur [permalink]
Kon me zo nie boeie. Costner heeft geen zin en Houston kan niet acteren. Fail...

LoTroPan
geplaatst: 12 februari 2012, 09:21 uur [permalink]
Ik ben benieuwd of deze film beter gaat scoren in de toekomst nu Whitney Houston is overleden.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
geplaatst: 12 februari 2012, 12:12 uur [permalink]
Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > R.I.P.

avatar van brabusRUS
geplaatst: 12 februari 2012, 19:17 uur [permalink]
LoTroPan schreef:

Ben ook benieuwd.

Voorlopig:
1097 stemmen | gemiddelde 2,75

geplaatst: 12 februari 2012, 19:26 uur [permalink]
Als de film nu zou uitkomen wel, slecht is het trouwens niet eens.

avatar van Woodstock

geplaatst: 12 februari 2012, 20:36 uur [permalink]
Vreselijke film dit, is de film nu alleen maar weer op tv door de dood van Whitney? Hij is pas nog op tv geweest. Nou ja, ik ga op andere netten kijken in ieder geval

avatar van Ninto
geplaatst: 12 februari 2012, 21:34 uur [permalink]
Lekker goedkoop om deze film nu uit te zenden. Nog goedkoper is de film zelf. Bagger.

geplaatst: 12 februari 2012, 22:24 uur [permalink]
Ninto schreef:
Nooit van respect tonen gehoord.

avatar van Naomi Watts
geplaatst: 12 februari 2012, 22:26 uur [permalink]
En de albums verkopen straks ook weer als een tierelier. Zum kosten idd.

geplaatst: 12 februari 2012, 22:34 uur [permalink]
Durf te wedden dat je ook iets van Coentje heb aangeschaft.

avatar van brabusRUS
geplaatst: 12 februari 2012, 23:58 uur [permalink]
sofripa schreef:

Hoezo heeft Costner geen zin? Alleen omdat hij in de film serieus kijkt, denk jij meteen dat hij er geen zin in heeft? Hij speelt een bodyguard. In zo'n rol kan hij moeilijk allemaal soorten emoties de rol overnemen. Dat zou kunnen leiden tot ongeloofwaardigheid van de rol.

geplaatst: 18 februari 2012, 20:33 uur [permalink]
Onderhoudende film waarin een professionele bodyguard een populaire zangeres beschermd, die bedreigd wordt. Het verloop is voorspelbaar, de uiteindelijke dader is niet bepaald origineel en ook de romance komt geforceerd over. Maar de film kijkt lekker weg en heeft een paar redelijk spannende momenten. Verder een slimme casting van Whitney Houston die uiteraard deels verantwoordelijk is voor de goeie soundtrack. Een ruime 3.0 sterren.

avatar van K. V.
geplaatst: 5 maart 2012, 19:32 uur [permalink]
Alweer lang geleden dat 'k deze had gezien dus deze maar eens bekeken. 'k vond het een goeie film. Het verhaal wist eigenlijk van begin tot einde te boeien en heeft voor elk wat wils: romantiek, spanning (vooral naar het einde toe), een goeie soundtrack en toch ook wel een prima cast.
Het is wel wat voorspelbaar, maar dit is wel wat vaker het geval in dit soort films. Toch de moeite om te bekijken.

geplaatst: 28 maart 2012, 17:59 uur [permalink]
Goede film maar ik had er iets meer van verwacht. Het werd na een tijdje wat langdradig en het acteertalent van Whitney vond ik nu niet bepaald van hoogstaande kwaliteit. Het is inderdaad voorspelbaar maar een goede film voor wanneer het slecht weer is buiten.

avatar van Boneka
geplaatst: 25 april 2012, 16:02 uur [permalink]
Gister opnieuw bekeken, maar nu op blu ray. Er was veel kritiek op de donkere scènes qua beeld, maar vond dat wel meevallen. Toch weer een stuk beter dan op dvd. Het geluid is overigens prima in orde. En leuk zijn ook de extra's met dit x de originele videoclip I will always love you.

Dan de film an sich. Dit soort films trekken mij meestal wel, daarom opvallend een wat hoger cijfer. Er is genoeg te zien en al met al is er een goede balans gevonden in glitter, drama, spanning en mooie beelden. Vooral het laatste stuk in de sneeuw is een mooie locatie. De enige kritiek die ik kan vinden is dat hij iets te langdradig is op het eind. Men wilde er een spectaculair einde van maken en dus eindigt de film niet in de sneeuw maar op een awards festival. Desalniettemin een zeer geslaagde film van een zangeres.

GuyB
geplaatst: 1 juli 2012, 01:18 uur [permalink]
Behoorlijk lang geleden dat ik nog eens meegesleept werd met een film.

Ik kijk de laatste tijd zeer weinig films door een tijdsgebrek, maar The Bodyguard werd een kijkbeurt om niet te vergeten. Ik weet dat velen dit een A-typisch hollywoodfilmpje vinden maar wat de film heeft zijn prachtige beelden, de muziek van Whitney en een Kevin Costner die erg goed in zijn rol zit.

Mick Jackson slaagt erin om een perfecte combinatie van romantiek en spanning te mixen wat - voor mij - erg goed uitkomt. Dat ik de film zo goed vind heeft waarschijnlijk veel te maken met mijn persoonlijkheid. Kon me namelijk goed vinden in Frank Farmer's persoonlijkheid. Ooit zeker niet de moedigste geweest, maar door het overbruggen van angsten zelfs uitgegroeid tot bodyguard.

Een zeer mooi, meeslepend verhaal 🙇

avatar van Cinemovie
geplaatst: 5 augustus 2012, 01:04 uur [permalink]
Tja Kevin Costner een van mijn favo acteurs. Zet hier een mooie film neer Whitney heb ik niet zoveel mee maar het verhaal trekt mij persoonlijk wel en je verplaatst je toch wel in de rol van Kevin. Mooie spannende film dus van mij toch 4 sterren.

geplaatst: 6 augustus 2012, 00:03 uur [permalink]
De liedjes van Whitney zijn mooi ingevoegd in de film. Samen met het feit dat zijzelf vaak en mooi in beeld is en heel aardig acteert, maakt het daardoor tot een mooi document ter nagedachtenis.
Het acteerwerk van Kevin Costner vond ik ook fijn en de chemie + ook spanningen tussen die twee kwamen heel natuurlijk over.
Het verhaal is een romantisch drama met een thriller element en ook wat actie, onderhoudend.

avatar van Clapboy
geplaatst: 3 februari 2013, 21:16 uur [permalink]
W-H-I-T-N-E-Y!!! Alleen daarom al 4 sterren waard. Verder vond ik de film ook vermakelijk en spannend. Geweldig wat Whitney hier laat zien vocaal. The voice!

ipman-99
geplaatst: 1 april 2013, 14:14 uur [permalink]
"So, can we get you anything? Yeah, orange juice. Straight? ." ... " !!!

Fantastische Actie-Thriller !!! De zoveelste Heropfrissing ..., waar ik weer van genoten heb !
Het verhaal, de spanning, de muziek, ... allemaal om te genieten !
De mix van romantiek - Actie en spanning is mooi in elkaar geweven !
De muziek van Whitney Houston is prima ingepast in het geheel !
Eerbetoon aan Whitney Houston die spijtig genoeg overleed op 11 Februari 2012 !

geplaatst: 28 november 2013, 13:55 uur [permalink]
Is en blijft een goede film, met een uitstekende Kevin Costner en een puike Whitney Houston.
Voor Houston, hoe het met haar is afgelopen weten we ondertussen allemaal, is het ook haar beste wapenfeit in haar filmcarrière.
De film verveelt niet ondanks de lange duur en bevat natuurlijk wel mooie muziek gezongen door Whitney Houston.

avatar van Vinokourov
geplaatst: 4 september 2015, 22:17 uur [permalink]
Kreeg het idee dat Whitney Houston zichzelf speelde en verder vond ik Kevin Costner een groot suf gebeuren. The Bodyguard is een onvervalste draak van een film met veel te veel sentiment, cringeworthy scenes en muziek die me niet bepaald trekt. Wat dokterromans zijn voor literatuur, is the Bodyguard voor film, wat een vreselijke pulp was dit 😐.

avatar van .Fee.
geplaatst: 23 november 2015, 12:32 uur [permalink]
Echt niet zo slecht als dat ik had gedacht na het lezen van de reacties hier! Het was een romantische (ietwat onrealistische) film die me wel lekker bleef boeien. Natúúrlijk was het cliché en alles, maar heerlijk toch? 😄

avatar van soom
geplaatst: 25 juli 2016, 23:55 uur [permalink]
Jesus loves me.

Whitney.. Ooh. Wat hou ik van je stem. Wat houd ik van je acteerkunsten. Je bent geweldig. Dat blijf je. Je hele houding straalt iets waanzinnigs uit. Je kwetsbaarheid kun je niet verbergen. Die zag ik. Heel duidelijk. Mooi. Ik kan er niks anders van maken. Hoe je tegenover dit alles staat. Chapeau, meer kan ik niet zeggen.

avatar van JahLex
geplaatst: 26 juli 2016, 17:01 uur [permalink]
De soundtrack is beter dan de film, als je er van houdt. Maar verder niet onaardig. Whitney vond ik zeer goed spelen. Kevin toont zijn gebruikelijke scala aan emoties. De overige rollen zijn niet sterk bezet. Het verhaal is aardig, maar wringt wel hier en daar. Niet alles is geloofwaardig en de romantiek... tja, ook niet. Toch heeft het mij geboeid. Vooral dankzij Whitney!

avatar van woeler82
geplaatst: 4 augustus 2016, 14:13 uur [permalink]
Film vandaag nog eens gezien, film is best aardig en de zang van Whitney Houston heel erg mooi
Ik vond ze goed spelen en zag erg knap uit, en ook Kevin Costner speelde zijn rol goed.

geplaatst: 5 september 2016, 23:05 uur [permalink]
Deze film heb ik een 3 tal keer gezien .
Ik ga af op de eerste keer dat ik de film zag en ik vond hem geweldig en krijgt dan ook een

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 18 november 2016, 11:24 uur [permalink]
Vrij standaard filmpje, maar wel vermakelijk. Costner en Houston hebben een goede klik samen en toegeven, het slot vond ik vrij goed uitgewerkt met een aardige spanningsboog bij de Oscaruitreiking. Op romantisch vlak had de film beter gekund, al was het niet slecht. Dikke plus is natuurlijk de muziek van Whitney Houston, dat klinkt gewoon echt goed. Ze had echt zo'n vreselijk mooie stem, zo zonde dat ze zo is afgegleden en veel te jong is overleden.

geplaatst: 24 januari, 18:05 uur [permalink]
hele leuke film.heb heb de film al vaak gezien maar hij blijft geweldig.