Girl in Gold Boots (1968)

Misdaad / Muziek

geregisseerd door Ted V. Mikels
met Jody Daniels, Leslie McRae en Tom Pace

De jonge Michelle wordt door haar ongure manager overtuigd om haar baan als stewardess op te geven en naar L.A. te gaan om haar geluk te wagen als go-go danseres. Michelle vindt een job in een glamoureuze bar maar heeft regelmatig ruzie met de danseres Joan die vreest dat Michelle haar plaats zal innemen.

avatar van otherfool
Wat een minimale films maakten ze toch soms in de jaren '60. Deze vroege Showgirls bevat een paar lullige liedjes, een soort driehoeksverhouding en vooral heel veel meisjes in kleine beetjes kledij, het klinkt (helaas) al met al leuker dan dat het in werkelijkheid is.

De film start met een leuke Tarantino-achtige scene in een wegrestaurant, maar vanaf dat moment is het in één lange dalende lijn richting het climax-loze einde. Eén sterretje.