The Beatniks (1960)

Misdaad

geregisseerd door Paul Frees
met Tony Travis, Joyce Terry en Peter Breck

Eddie Crane staat op het punt om een grote muzikant te worden, maar zijn manager vindt dat zijn Beatnik-vrienden zijn imago zouden kunnen schaden. Natuurlijk is Eddie het daar niet mee eens, maar als zijn vrienden op een avond per ongeluk een barman vermoorden, is hij genoodzaakt om zijn mening te herzien.

avatar van Vinokourov
Een zingende sufkut, twee lelijke trutten en een overacterende lullo, met hen moet je het doen in deze stronterige film met een onlogisch verhaaltje. Opvallend zijn de talloze slechte edits en een paar keer is ook duidelijk een microfoon zichtbaar, iets wat me normaliter nooit zo snel opvalt.

avatar van otherfool
Die overacterende psychopaat was nog wel aardig, maar Eddie Crane zelf is echt te saai voor woorden in dit matige doch aangluurbare filmpje. Plotje rond slechte vrienden sleept zich wat voort en de love-interest ziet er niet uit maar die platenman vond ik wel goed spelen, deed me denken aan een kruising tussen Philip Baker Hall en Jerry Orbach uit Law & Order.

Ik doe eens vriendelijk: 2*.

Zo 'per ongeluk' was de moord op de barman overigens niet...

Loepsaal
zoeken naar the Beatnicks uit 2001, forget it but.

avatar van mrklm
De vriendschap tussen een aantal jongeren die de naam beatniks nauwelijks verdienen komt onder druk de staat wanneer één van hen het 'ruige' leven de rug besluit toe te keren ten faveure van een platencontract. Uiteraard zingt hij met plezier middle-of-the-road-achtige liedjes terwijl zijn 'vrienden' de hotelkamer waar ze verblijven verbouwen, enorm veel herrie maken en tussen neus en lippen ook nog een misdaadje of twee plegen. Peter Breck is hilarisch slecht als de psychopaat van het clubje in deze dwaze misdaadfilm met matige muziek, een slechter scenario en ondermaatse vertolkingen.