• 8.254.675 stemmen

Met onder meer: Fanny Ardant, Emmanuelle Béart en Gérard Depardieu

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 27 mei 2004

Plot Nathalie...

"Can you ever control another person's sexuality?"

Twee vrouwen. De ene, Catherine, is een getrouwde, werkende vrouw uit de middenklasse. De andere, Marlène, is een prostituee in een club. Catherine betaalt Marlène om met haar ontrouwe man Bernard naar bed te gaan. En ze wil dat zij haar achteraf alles over hun ontmoetingen vertelt tot in de details... Catherine transformeert Marlène tot Nathalie.

image

Nathalie / Marlène

Catherine's mother

The boss of the bar

The man for a night

Catherine's patient

avatar van sydney

sydney

Aardige film met op zich een leuk/interessant verhaal. Het einde laat zich echter al na 20 minuten raden. Het ligt er zeer dik bovenop. Doet er niet aan af dat buiten het plot om, nog vele interessante ontwikkelingen zijn, waarbij de psychologie ook een belangrijke rol speelt. Gerard Depardieu speelt trouwens niet echt de rol van zijn leven. Best vreemd om hem te zien in een veredelde figurantenrol.

avatar van 93.9

93.9

Bij vlagen behoorlijk geil!

3 en halve ster.

Onderhond

Goed drama, met een interessant uitgangspunt.

Vaak stijlvol, Ardant en Dépardieu doen het wel aardig. Zoals Sydney zegt voel je het einde wel aankomen, maar stoort dat eigenlijk niet zozeer.

Wat mij echter aantrok in deze film was Béart. Had haar eerder gezien in Le Dernier Chaperon Rouge, en ook daar was haar verschijning minstens opvallend te noemen. Ook hier is ze een genot om te observeren. En niet alleen haar acteerwerk, geef ik toe. Voor een vrouw van 40 ziet ze er nog ongelooflijk uit. Verder deed haar vertelstijl me wat denken aan Godard's vrouwen. Sec, maar het had wel iets.

Filmpje zelf is een aangenaam 3.5* je, maar gooi er toch nog een halve bovenop. Heb er in ieder geval van genoten.

avatar van Reinbo

Reinbo

Aardige vertelling, maar echt boeiend wordt het niet. Het eind is wel weer mooi. 3*

avatar van xenne

xenne

2 mooie vrouwen, wat geile praat, wat kijkt dat lekker weg... einde zie je idd aankomen. aardig tussendoortje... meer niet zenne..... 3

avatar van filmdaas

filmdaas

Zaterdag op de Belg gezien. De interaktie tussen de vrouwen is ijzersterk maar de rest is als een gloeilamp die zijn beste tijd gehad heeft.

echt iets dramatisch heb ik er niet in kunnen ontdekken.

en dat ik er nou opgewonden van werd. nou nee.

toch wel aardig.

avatar van Knisper

Knisper

Ik ben het eigenlijk eens met praktisch alles wat hier boven staat. Ardant is prima, Béart is uitstekend, maar het plot laat nogal wat te wensen over. Het helpt dat, en laat ik het even tussen spoiler-tags zetten, dat ik hier heb gelezen dat er een twist in het verhaal zit; aangezien het naar verloop van tijd wel duidelijk is wat die twist inhoudt en dat dit nogal duidelijk is.

Al met al, te vaak een herhaling van zetten; iets te eentonig en helaas blijft de film zo in middenmoot hangen. 3*

avatar van speranza

speranza

Dit is een heerlijke film. Het observeren van de opwindende Emmanuelle Béart is bijzonder aangenaam tijdverdrijf.

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Fijne film die lekker voortkabbelt. Er mag dan niets spectaculairs gebeuren, doch weet de film een mooie sfeer op te bouwen door een klein, ingetogen drama rustig uit te werken. De voice over van Emmanuelle Beart deed mij ook wat aan een Godard muze van de jaren `60 denken, het werd allemaal wat onwerkelijk, zwoel en loom gebracht.

Overigens complimenten voor het acteerwerk in deze film. Vooral de bedriegende, hoogst aantrekkelijke Beart en ongemakkelijke Ardant die duidelijk op 2 gedachten lijkt te hinken, zetten hun rollen als respectievelijk prostituee/huisvrouw met een enorme overgave aan passie neer. Dikke 3*

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2072 stemmen

Nathalie is een film die gaat over het complot tussen en met relaties, maar ook heel wat erotische suspensie en intriges zijn aanwezig. De erotiek is audiovisueel aanwezig. Toch kan makkelijk gezegd worden dat het grootste deel van de erotische suspensie naar het auditieve gedeelte gaat, en daar is op zich helemaal niets mis mee. Het mag zelf een genot voor het oor genoemd worden.

Uit deze film blijkt ook dat Gérard Depardieu echter een veelzijdige acteur is. Hij neemt ook elke rol aan, wat blijkt. Emmanuelle Béart haar acteerwerk is ook erg goed. Fanny Ardant geeft niet altijd een even leuk gevoel, maar dat ligt bij haar rol.

Het plot is op gebied van kwaliteit niet altijd even hoog, maar valt voldoende te boeien. Zoals speranza al zei, prima tijdverdrijf!

avatar van Cinemaniak

Cinemaniak

Ik vond het wel een sterke film, de film was onderhoudend en boeide me van begin tot eind...

Emmanuelle Béart was echt 'n verschijning in deze film, Doutzen is er niks bij (slechte vergelijking, i know! Andere tijger-soort)

Gérard Depardieu doet gewoon wat ie moet doen

avatar van blurp194

blurp194

Béart op haar mooist in een volkomen voorspelbaar verhaal dat net te lang duurt. Ondanks de voorspelbaarheid toch af en toe spannend - maar dat komt misschien vooral door Béart.

De film is overduidelijk de bron voor Chloe (2009), die visueel misschien wat beter uitgewerkt is, maar de chemie of erotische spanning mist. En, in tegenstelling tot Seyfried, overtuigt Béart wél.

BBarbie

Aardige film, waarvan de clou zich voor de oplettende kijker al lang van te voren aandient. Het wachten is alleen op het moment dat ook bij Catherine (Fanny Ardant) het kwartje valt.

Ik heb het normaal gesproken niet zo op remakes, maar in dit geval moet ik toch een uitzondering maken voor Chloe, omdat ik die een stuk spannender vind.

Ik ben het ook niet eens met de overdreven complimenten aan het adres van Emmanuelle Béart. Toegegeven, ze ziet er nog steeds goed uit, maar de oogverblindende, frisse meid die in Manon des Sources de sterren van hemel speelde is toch duidelijk aan enige 'slijtage' onderhevig. Geen schande overigens, want er zit zo'n 17 jaar tussen.