The Million Dollar Duck (1971)

Alternatieve titels: The $1,000,000 Duck | De Eend met de Gouden Eieren

Familie / Komedie

geregisseerd door Vincent McEveety
met Dean Jones, Joe Flynn en Sandy Duncan

Gedragswetenschapper Albert Dooley wordt ontslagen en neemt voor zijn zoontje Jimmy een eend mee die aan röntgenstralen heeft blootgestaan. De eend blijkt eieren te leggen met dooiers van goud en de familie Dooley waant zich miljonair. Het ministerie van financiën denkt dat dit het werk is van criminelen die de munt in gevaar willen brengen en wanneer ze de wondereend op het spoor zijn willen ze het dier in beslag nemen.

Klinkt als een toppertje!

aardige disney film, met een leuk verhaal. 3*

Heb ik heel lang gelden al eens gezien, vondt hem toen heel erg leuk (was toen een jaar 0f 12) Ik wil hem altijd nog eens zien of ik hem nog steeds zo leuk vind.

avatar van moviegirl2
M'n moeder vond die laatste scene helemaal te gek met die achtervolging, ik kon er maar een beetje zielig bij grinniken.
Dit was echt niks voor mij

Smantt_x
Leuke familie film.

avatar van Betamax
Dom, infantiel en héél slecht geacteerd.
Verhaal is niet leuk en te langdradig.
De ene te domme actie na de andere in deze film.
Jammer.

avatar van hannes64
Nostalgie uit de disneystal, vooral Duncan is een echt lief vrouwtje, met dat puntneusje van haar....een leuke verschijning in elke disneyfilm.
Dean Jones was altijd al de vaste prik om in disneyfilms te spelen.
Leuk, camp....geinige film.

avatar van Phantasm
Vlot en vakkundig in elkaar gezet, film die lekker wegkijkt.