Unzipped (1995)

Documentaire

geregisseerd door Douglas Keeve
met Carla Bruni, Patricia Velazquez en Isaac Mizrahi

Deze film draait om het wonderlijke leven achter de schermen van een modekoning, de Newyorker Isaac Mizrahi. Mizrahi wordt op de voet gevolgd vanaf het moment dat hij de kritieken onder ogen krijgt van zijn slecht ontvangen collectie in 1993, tot het moment dat hij een jaar later beter weet te scoren. Mizrahi leidt een leven dat alleen maar valt te vergelijken met dat van popidolen of filmsterren. Omgeven door hielenlikkende bewonderaars, beweegt hij zich in een schijnwereld waarin alles louter om het uiterlijk draait.