Year of the Comet (1992)

Avontuur / Romantiek

geregisseerd door Peter Yates
met Penelope Ann Miller, Tim Daly en Louis Jourdan

Margaret is de dochter van een wijnhandelaar en vindt op een dag op een Schots kasteel een enorme wijnfles uit het jaar 1811, het jaar van de komeet. Er zijn echter meerdere mensen in deze fles geïnteresseerd en al gauw raakt Margaret de fles kwijt. Samen met de Amerikaan Oliver gaat ze de dief achterna naar de Côte d'Azur, waar de gewelddadige Philippe hen ontvoert.

avatar van parcivalis
Aardig doch schools verzetje gaat ene oog in en andere uit. De snedige humor is soms te flauw voor woorden en wordt niet goed door de acteurs gedragen. Verhaal en actie missen tempo maar ook spanning. Wijn speelt de hoofdrol maar echt iets over wijn leren we niet. Voor op televisie rond etenstijd.

avatar van RnRzombie
Luchtig vermaak.