Mijn Nachten met Susan, Olga, Albert, Julie, Piet & Sandra (1975)

Alternatieve titels: Mijn Nachten met Susan, Olga, Albert, Julie, Bill & Sandra | My Nights with Susan, Sandra, Olga & Julie

Nederland
Thriller / Mystery

geregisseerd door Pim de la Parra
met Willeke Van Ammelrooy, Hans van der Gragt en Nelly Frijda

Susan (Willeke Van Ammelrooy) woont met enkele wulpse vriendinnen op een idyllisch boerderijtje. Een aantal absurde moordpartijen vindt plaats door de op seksbeluste vamps. De beschuldigingen gaan echter uit naar Piet (Nelly Frijda), de gekke vrouw aan de andere kant van de sloot. Een jonge klusjesman laat zich er verrassen door de gevaarlijke dames...

Magere film van De la Parra. Duidelijk een voorbeeld van ongeinspireerd filmen en kijken wat er van komt. Met dit plot had Pim veel meer kunnen doen, maar doordat hij zich weer liet verleiden tot veel te veel bloot is er van enige vordering in het verhaal geen sprake.

Die twee blije kippen die driekwart van de tijd naakt in beeld lopen kunnen niet acteren. Leek wel een stel oversexte pubers, wanhopig op zoek naar een partner om die dan opeens te vermoorden, God mag weten waarom ook.

Van spanning is totaal geen sprake. Maar vervelen doe je je toch niet. Het is allemaal vaag en oppervlakkig, maar op de een of andere manier boeit het toch.

Het einde vond ik dan wel weer mooi. Misschien juist omdat die twee blote meisjes daar op een gruwelijke, maar prachtige wijze vermoord worden. En dat eindshot met Nelly Frijda is eigenlijk lachwekkend, hoe krampachtig ze haar ogen in die houding probeert te houden .