• 8.301.679 stemmen

Met onder meer: Paul Newman, Susan Sarandon en Gene Hackman

Releasedatum: 21 januari 1999

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Twilight

"Some people can buy their way out of anything. Except the past."

Gepensioneerde politieagent en detective Harry Ross woont bij de rijke Jack, die aan kanker lijdt, en zijn vrouw Catherine. Wanneer hij gevraagd wordt afpersingsgeld af te leveren komt hij terecht in een moordzaak. Hij onderzoekt een 20 jaar oude zaak, waarbij de mysterieuze verdwijning van Catherine's vorige man een belangrijke rol speelt.

imageimageimageimage

avatar van neo

neo (crew films)

goeie rollen van paul newman,gene hackman en susan sarandon en een aardig verhaal.vond de scenes tussen newman en sarandon het best.3 sterren

avatar van tovenaar

tovenaar

Aardig filmpje, het verhaal wordt rustig verteld, maar niet storend rustig. Er zaten ook nog wel een aantal verassende scenes in de film. Lekker maandagavond filmpje, niet echt veel op tegen.

avatar van veron35

veron35

De gids geeft hem maar 1*.

stinissen (crew films & series)

Ook nog met Reese Witherspoon ( toen er nog vlees aan zat), Stockard Channing en good-old James Garner, best de moeite waard.

avatar van dafoefan

dafoefan

Een beetje een saaie film.

Ik schrok erg toen die gewonde man in dat huis begon te schieten op Harry Ross.

Tarkus

Goed acteerwerk van Paul Newman en Susan Sarandon.

Maar ik vind het verhaal maar zwakjes en zeer onduidelijk.

Kan niet zeggen dat ik deze film een van Newmans betere vind, integendeel.

Maar het is altijd wel leuk hem bezig te zien in een rol die hem op het lijf is geschreven.

Maar een beter scenario had ook een betere film opgeleverd.

Onderhond

Zo.

Film die uitblinkt in onnoemelijke saaiheid. Een batterij ouwe zakken worden gedropped in een moordmysterie. Lauwe voice overs, duffe acteurs (jezus wat een duffe acteurs!), compleet waardeloos plotje.

Alsof er 60 jaar na Double Indemnity niks veranderd is ... ook de acteurs niet. Visueel echt een slagveld van saaiheid en grijsheid, verder was men volgens mij niet eens op de hoogte dat je met een soundtrack invloed kan uitoefenen op de film.

Enige wat deze film nog ietwat kijkbaar maakte was de gortdroge humor die af en toe ingezet werd. Veel te weinig echter, dus wat rest is een stoffig vehikel dat al lang ergens in een doodskist begraven had moeten zijn.

Dramatisch crappy en saaie film. Dat ze ze zo nog maken ...

1.0*, voor de spaarzame humor.

avatar van Gert P

Gert P

Redelijke film met ook de mooie topless Reese.

avatar van aerts007

aerts007

Duffe acteurs,Hackman,Newman en Sarandon!!!

Snappe wie snappe kan....!!!!!!!!

Mag wel niet uitbreiden op onze Dog,The MovieHunter of ik word ''WEER'' verwijderd!

Theunissen

Een meer dan voortreffelijke cast (Paul Newman, Susan Sarandon, Gene Hackman en Reese Witherspoon) en dan zo'n flut film er van maken. M.u.v. de topless Reese Witherspoon in het begin (best wel mooie borstjes) veel er weinig anders te genieten in deze film. De film was zeer traag, niet boeiend en er gebeurde zeer weinig. Na 45 minuten ben ik maar begonnen met vooruit spoelen. 0,5 punt voor de borstjes van van Reese Witherspoon en 1 punt voor het acteren van Paul Newman.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Tsjonge jonge, wat negatief hier, zo gemiddeld. Stijlvolle ode aan de film-noir met topacteurs met een onderhoudend verhaal en een flinke dosis humor.

avatar van hannes64

hannes64

Goeie , langzaam voortkabbelende thriller, met een uitstekend spelende Newman, Hackman en Sarandon.

Film, met wat leuke komische scenes, zit goed in elkaar.

Verder niet zoveel aan toe te voegen, behalve dat Benton hier weer zeer goed regisseerd.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

De intrige was best goed. De film had wat mij betreft genoeg inhoud om te blijven boeien. Het acteerwerk daarentegen was aan de slaperige kant, en ik miste de energie die uit een goede film-noir komt. Newman kon er nog door met begrip voor zijn 70+ leeftijd waardoor men geen grote stunts en actie meer moet verwachten. De ontgoocheling kwam vooral van Susan Sarandon die het vertikt om een echte femme fatale te acteren. Ook de humor was nooit ver weg. Het is niet echt een komedie maar de makers wilden van Twilight duidelijk een licht verteerbare noir maken en dat is ook grotendeels geslaagd. 3*

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Lekker, nee heerlijk, understated acteursfilmnoirtje-ouwejongenskrentenbroodjesflick met een flinke lijst aan oudgedienden - van Newman tot Walsh, Garner naar Sarandon, Esposito versus Schreiber (ook oudgedienden inmiddels), inclusief de first flashes van een vrij jonge Witherspoon tot een bijna-stoute maar zeker leuke bijrol van Channing - om u tegen te zeggen. Om nog te zwijgen aan de juwelenschat aan oneliners versus een-tweetjes die hier gebezigd worden

Het sfeertje is broeierig (op meerdere vlakken) zoals dat hoort, de locaties weelderig - zoals we dat gewend zijn van Hollywood - en de humor zwart zoals dat hoort... in een noir.

Toch kwam ik onderwijl deze derde (of vierde?) kijkbeurt niet voorbij het betere Chinatown, maar een L.A. Confidential is ongeveer op gelijke hoogte. Tenminste, bij deze kijkbeurt. Benieuwd naar hoe die zich bij een nieuwe kijkbeurt staande zal houden.

4,0* ---> 4,0*. [/quote]

scorsese

Goeie film waarin een ex-agent en privédetective de opdracht van een rijk echtpaar krijgt om hun dochter te vinden. Een ouderwets aandoende film-noir inclusief een sarcastische voice-over. Alhoewel het plot genoeg vaart kent, is de film zelf wat aan de trage kant. Vrij standaard personages, maar ingevuld door een uitstekende cast die het niveau op weten te tillen.