The Saga of the Viking Women and Their Voyage to the Waters of the Great Sea Serpent (1957)

Alternatieve titels: The Viking Women and the Sea Serpent | Undersea Monster | The Saga of the Viking

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Roger Corman
met Abby Dalton, Susan Cabot en Bradford Jackson

Vikingvrouwen bouwen een schip om hun mannen te gaan zoeken. Ze spoelen aan op een eiland waar ze bedreigd worden door de barbaren die hun mannen gevangen houden. Er is ook nog een ontmoeting met het monster uit de titel.

Ik kan alleen maar zeggen dat dit een vage film is, voor toendertijd door de vele halfnaakte vrouwen behoorlijk schokkend. Ik houd het er maar op dat hij cult is... **

avatar van Mc
Mc
Als ik deze had gezien kreeg hij van mij in ieder geval 1 ster voor originele titel

avatar van bioscoopzaal
De geweldige titel is zowat het enige dat we film nog de moeite waard maakt, want op elk ander aspect is dit, zoals verwacht, een misbaksel van jewelste. Bordkartonnen acteurs, bordkartonnen decors en zelfs een bordkartonnen boot; alles ziet er vreselijk uit. Zelfs de gehypte zeeslang uit de titel is niet meer dan een handpop in een emmer water. Hilarisch natuurlijk, maar ergens toch ook wel erg slecht.

Het grappigste waren nog de 'spannende' overtochten, waarin de Viking Women in een kano voor een rear-projectionscherm allemaal demonstratief een andere kant aan het oproeien waren, terwijl hun leider maar bleef roepen "We've got to work together". Zo maken ze ze niet meer.

1 ster, natuurlijk.

avatar van maurice74
Prachtige locaties, fanatasievol verhaal, mooie vrouwen en grappig zeemonster. Ik vind het een klassieker!

avatar van The One Ring
Klassieker of geen klassieker, de titel is briljant. Zo maken ze titels niet meer

Lijkt me wel grappig om een keer te zien

avatar van Knisper
Haha, als de vikingen er zo uit hadden gezien, dan denk ik niet dat ze zoveel gebied hadden veroverd. Of dit destijds voor 100% serieus is bedoeld, durf ik te betwijfelen. De film lijkt zich wel een beetje bewust van het absurde. De eerste paar scenes zijn hilarisch, met de openingsscene en de boottocht(en) als hoogtepunt, maar helaas wordt het geheel ook nog eens saai.

2* blijven er over. Mooie vrouwen, dat wel..

avatar van otherfool
Lekker corny en campy nonsens met een heus jaren '50 monster; daar kun je toch onmogelijk echt boos op worden?

2 sterretjes, want van enige kwaliteit is uiteraard geen sprake.

avatar van matthijs_013
Ik had de hoop deze film te zien omdat het erg belachelijk zou zijn. Maar het werd erger dan dat. Het werd ongelofelijk saai. De sets waren wel bespottelijk, het was grappig om te zien hoe al de acteurs hun best deden om te acteren, terwijl het nergens op sloeg. En als je knippert heb je de zeeslang ook weer gemist.

avatar van Vinokourov
Waah, die titel en die beslaat nog niet eens een kwart van het plot. Wat een stinker, deze film!

avatar van Aapje81
maurice74 schreef:

Kon het niet beter verwoorden.

avatar van Noodless
Vreselijk ! De locaties zijn om te beginnen niet om aan te zien. Het zeemonster neem ik er nog bij voor die tijd. Het verhaal is twee keer niks en zelfs op bepaalde momenten wel heel erg belachelijk. bv. de oversteek waarbij 1 verstekeling zich gedurende de nacht kan verschuilen en zelfs een praatje slaan met één van de vrouwen ....het schip is O zo groot
Een ander voorbeeld is het stranden van de schipbreukelingen : wel heel mooi op een rijtje
En zo zijn er nog een tal van voorbeelden die de film een belachelijke toets geven.
Neen, dit was een dikke tegenvaller. 1/10

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Indrukwekkende titel.

De koning van de B-film, regisseur Roger Corman, maakte een verschrikkelijk slap actiespektakel waarvan alleen de filmposter en titel indruk weten te maken. Het acteerwerk is stuitend slecht en de zogenaamde vechtscènes zijn hilarisch, zonder dat te willen zijn. Om van het idiote intermezzo met de zeeslang maar te zwijgen. De uiterst productieve producer heeft veel leukere werkjes op zijn naam staan, deze blamage dient men zorgvuldig te pareren.

Slecht.

avatar van joolstein
Mèt zo`n titel kan het al niet meer stuk! Kijk toch wel lekker weg. Tja het is allemaal natuurlijk niet geweldig. Acteren en decor ook al niet voor die tijd (1957). Maar ik hou wel van dit soort ouderwetse B- (pulp) filmpjes.

avatar van mrklm
De hilarische volledige titel van deze pseudo-feministische avonturenfilm, alsmede het feit dat Roger Corman het brein is achter de productie, doet al vermoeden dat je de verwachtingen aardig naar beneden mag bijstellen. Alleen de laatste minuten 'rechtvaardigen' overigens de titel, want in feite gaat dit over een groepje vikingvrouwen dat na een hilarisch, want technisch volstrekt onbekwaam, spelletje speerwerpen besluit op zoek te gaan nar hun vermiste echtgenoten. Ze ontdekken dat die worden vastgehouden op een eiland waar mannelijk chauvinisme hoogtij viert. Nou, dan hebben ze deze vikingdames nog niet leren kennen! Vaak zo slecht dat het leuk is, maar feit blijft dat je hier opgescheept wordt met een talentloze cast.