Blood Beach (1980)

Horror / Actie

geregisseerd door Jeffrey Bloom
met David Huffman, Marianna Hill en Burt Young

Op een afgelegen strand worden een aantal mensen op gruwelijke wijze vermoord. De politie vermoedt dat de slachtingen het werk zijn van een meedogenloze moordenaar, maar niemand kan verklaren waarom sommige lijken diep in het zand verborgen zitten.

avatar van brucecampbell
Ik ben best benieuwd naar deze film!

avatar van dutchtuga
Wat een vette poster.

Reinbo
Poster is beter dan de film.... Uit pure nostalgie zou ik 'm nog wel eens voorbij willen zien komen tijdens het zappen. Misschien is iie wel beter dan gedacht...

avatar van brucecampbell
Dit is één van de films waarvan de poster me altijd heeft gefascineerd en nu, na bijna 30 jaar, eindelijk gezien.Het is een erg fijne, nogal geheimzinnige film over mensen die zomaar verdwijnen in het zand. De politie staat voor een raadsel, wie of wat kan dit veroorzaken? Doordat je lang niet te weten komt hoe het nu eigenlijk zit blijf je aandachtig kijken, maar het slot is wel een afknappertje. Maar toch heb ik van deze film genoten, de laatste 5 minuten buiten beschouwing gelaten.

Lurker ll
Deze film heb ik in 1990 gezien, vhs videoband bij de videotheek gehuurd. Ik vond het wel spannend toen en er zat ook wat vreemde humor in waar ik van hou...ik was wel stoned toen haha
Eens kijken of ik 'm kan vinden. Misschien dat ik later nog wat schrijf hier en sterren geef.

avatar van Friday the 13 th
De poster is inderdaad zeer mooi en intrigerend, maar hiermee hebben we het dan ook gehad.

De poster geeft al veel prijs. Allemaal mensen die wegzakken door iets in het zand. Zo een moord is goed voor één keer, maar niet om een film van 90 minuten te vullen. Ik vond het allemaal erg weinig horror uitstralen, inderdaad het werd eentonig en saai.

Wat rest er dan nog? Je wil graag weten wat de oorzaak is, wat is hier verantwoordelijk voor. Ik kan je nu al waarschuwen dat de onthulling één groot fiasco is (het monster leek wel op een bloem, zo een plant dat insecten vangt).

Zeker geen goede film.

dominion

avatar van Lui
Lui (crew)
Blood Beach is vooral interessant omdat je graag wil weten hoe het kan dat de mensen verdwijnen in het zand. Wanneer je daar tegen het einde van de film achterkomt, is dat teleurstellend. De politie tast in het duister en ondertussen verdwijnt de één na de ander in het zand. Na een paar slachtoffers is de spanning eraf en kakt de film in.
De film is matig gefilmd en op sommige punten veel te donker. Briljante poster overigens.

avatar van Vascago
Best vermakelijk ondanks de slechte beeldkwaliteit. Kleine 3*

avatar van perceived
Lekker sfeervol, lekker 80's, dat was het zeker. Veel van hetzelfde, maar best leuk. Eigenlijk niet echt een Horror, maar ik snap de link.

avatar van ChrisM
Voor Baywatch was er ...... Blood Beach

avatar van alexspyforever
Deed me ergens wel wat aan Baywatch denken en ook aan Jaws. Er sterven nogal veel mensen alleen is het allemaal op dezelfde manier en dan wordt het eentonig. Om dit mysterie 90 minuten te verantwoorden moet je toch betere filler hebben dan dit. Geen interessante personages (vooral irritante) en saaie dialogen. In de jaren 30 had dit misschien nog wel gewerkt maar niet meer in 1980. Einde valt dit tegen. Kijk beter The Flesh Eaters dan dit gedrocht.

avatar van teigertje
Blijft een bijzondere cult classic griezel film.
De sfeer en de spanning blijft knap in elkaar gezet.
Fantastische classic voor de liefhebber van deze eighties classic.

avatar van Basto
teigertje schreef:
Blijft een bijzondere cult classic griezel film.
De sfeer en de spanning blijft knap in elkaar gezet.
Fantastische classic voor de liefhebber van deze eighties classic.

Hoe heb je die gezien?

avatar van teigertje
Basto schreef:

Hoe heb je die gezien?

Een oude video band van een kennis Basto groet

avatar van cinemanukerke
een van de eerste films die ik zag in het lokale bioscoopje in mijn dorp en bepaalde fragmenten zijn me altijd bijgebleven. In mijn herinneringen is dit dus een meesterlijke horror film met impact. Helaas heb ik die film nooit meer kunnen herzien maar nu zie ik de poster van deze film in de superieure film Blow out van De Palma ! Dit sterkt mij nog meer in mijn overtuiging.