Bounce (2000)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Don Roos
met Ben Affleck, Gwyneth Paltrow en Natasha Henstridge

Buddy ruilt z'n vliegticket met medepassagier Greg, zodat Greg op tijd thuis kan zijn voor z'n zoon. Het vliegtuig crasht echter. Buddy besluit na een tijdje de weduwe van Greg op te zoeken, en hij wordt verliefd.

avatar van soom
tenenkrommende, oersaaie film.... Gwyneth doet ZO hard haar best, en is zoals altijd goed, maar ze kan gewoon deze film niet redden. zonde, want het gegeven is op zich wel aardig.

avatar van soom
predator schreef:
Saaie film met een baggerrol van een irritante Affleck.

als jet zo'n baggerrol vind, waarom dan toch 1*?

Bounce verstoft in afgezaagde cliché's, bevat niet al te best acteerwerk van Ben Affleck en mist de chemie die zo'n film geweldig kan maken.
Toch heeft dit me niet anderhalfuur gestoord en heb ik een redelijke feel-good film gezien die door het gemis van bovenstaande zich moet behelpen met de good-will van de kijker...net geen voldoende 2.5*

Het scenario sprak me wel aan, maar de opeenstapeling van clichés haalt deze film helaas naar beneden. Soms werd het gewoonweg ongeloofwaardig, en die hele rechtszaak die er dan nog eens werd bijgesleept vond ik ruim overbodig. Niettemin een goede Gwyneth Paltrow, en Ben Affleck stoorde me over het algemeen ook niet, wat ik nochtans een beetje had gevreesd. De chemistry tussen Paltrow en Affleck kon wel beter, maar toch blijft de film behoorlijk overeind. Jammer dat er nooit dieper werd ingegaan op Abby's verdriet om haar overleden man of Buddy's schuldgevoelens; de film bleef steeds veilig op de oppervlakte en werd zo wel erg voorspelbaar en ongeloofwaardig. Al bij al geen slechte acteerprestaties en een sterk gegeven. 2,5*

garlic senior
Saai romantiekfilmpje. Ben Affleck veroorzaakt dit grotendeels, want acteren kan hij niet. De rest van de cast doet het iets beter, maar over het algemeen is dit een film die vrijwel nooit aangrijpend is. Verhaaltje was nog wel aardig, alhoewel dit later uitmondt in standaard liefdesscènes.

avatar van reommeke
Geweldige film. Heerlijk 3 kwartier geslapen.

avatar van DroBje!
Zware domper...
Er zat veel meer in!
Ik vond bepaalde dialogen erg vaag. De reden van sommige gesprekken waren mij ook niet duidelijk. Hierdoor werd het een saaie film met veel loze minuten. Ook was het erg ongeloofwaardig.
Vond het acteren wel aardig.
Één keer, maar nooit meer.

avatar van tommykonijn
Bounce vind ik absoluut geen geweldige film, ik kan hem me niet meer precies herinneren maar ik weet nog dat toen ik hem zag dat ik er niet veel aan vond er zaten een paar aardige scenes en er werd aardig geacteerd maar verder niet echt een goede film naar mijn mening dan.

sel
ik snap niet dat bijna iedereen deze film zo slecht vind. of zijn het soms alleen maar mannen die zo'n slechte kritiek achter laten? ik vond dit een erg mooie romantische speelfilm met een mooi verhaal. over liefde die geen grenzen kent. goede vertolking van beide acteurs. ik heb van deze film genoten. dus mensen die houden van een mooie oprechte film, kijk hem gewoon, je zult er geen spijt van krijgen.

avatar van RRT
RRT
Nee hoor, ik ben man en vond 't ook geen slechte film. kon mij zeker boeien.

Nu ik de inhoud lees denk ik: die heb ik toch gezien??? Ik heb niet gestemd of wist nog niet van het bestaan van deze site.....?
Nou, de reacties die ik hier lees zijn ook al niet al te bemoedigend.....volgens mij heb ik gekeken omdat Affleck en Paltrow even iets hadden tijdens en na het maken van deze film en keek ik daarom.....jaaaaa, erg onbenullig. ........en ben ik alles weer vergeten. Heb ik vaak bij dit soort Hollywood films. Enfin, ik verveel me, ff proberen dan maar.....

Na de film en nog wat dingen om 23 oktober 2009, 1.15 uur:

Nee, toch niet gezien. Best een aardige film. Viel niet mee maar ook niet tegen. Ik vond Ben Affleck niet zo slecht. Hij is gewoon te knap dat werkt soms tegen een acteur. Nu hij ouder wordt ziet hij er beter uit. Misschien is regisseren meer zijn ding? Gwyneth Paltrow was als gewoonlijk wel goed al ben ik niet haar grootste fan.
Ach dit soort Hollywood films......tja, eigenlijk overbodig doch best prettig Margriet/Bouquet boekjes vermaak! Soms wel lekker om naar te kijken

avatar van Norma
Ik vond het in het begin nog niet eens een heel onaardige film, maar vanaf het punt dat Affleck zich steeds meer het leven van Paltrow inkletst wordt het allemaal wat langdradig, zeker omdat je toch wel op je klompen kunt aanvoelen hoe één en ander zich gaat ontwikkelen. Verder erg weinig sfeer, een soortgelijk thema (met de beste bedoelingen niet helemaal eerlijk zijn over wie je bent) wordt veel aangenamer uitgewerkt in een film als While You Were Sleeping.

De film viel me tegen. Verhaal was goed maar duurde veel te lang waardoor het niet altijd even interessant was om te kijken. Ben Affleck en Gwyneth Paltrow heb ik beiden toch al veel beter weten acteren.

avatar van hjcool
Viel mij tegen, want het verhaal is niet eens zo slecht, maar de uitvoering is te romantisch en te cliché!

avatar van hdehoon
Aardig idee, in het begin goed uitgewerkt, maar na de helft raakten de filmers de weg kwijt. Affleck was niet sterk genoeg, ze hadden een acteur met meer uitstraling moeten nemen voor deze rol, bijvoorbeeld Jerry O'Connel.

avatar van DragQueen
Aardig Filmpje. Het verhaal is leuk bedacht, maar de uitwerking is matig. Ook de nodige cliches ontbreken niet. Ben Affleck en Gwyneth Paltrow doen hun best, maar het ontbreekt aan chemie tussen beide acteurs. 2,5 Ster.

avatar van Aazhyd
Wat een saaie film. Gaat erg traag en nergens naar toe.

avatar van missl
Ben Affleck geeft zijn ticket aan een andere man en dan stort dat vliegtuig neer, Ben kan het allemaal niet verwerken en gaat aan de drank. Na een afkickperiode komt hij op het goede idee om de vrouw van de overleden man op te zoeken en hij wordt verliefd. Eigenlijk is het precies zoals het in de omschrijving hierboven staat. Daarna gebeurt er wat je ook verwacht dat er ging gebeuren en het eindigt dan ook weer hoe je dacht. Hangt aan elkaar van cliche’s en Ben is hierin zeker niet op zijn best.

avatar van des1
Er is bijna geen actrice die zo mooi (en) gemeend kan huilen als Gwyneth Paltrow. Vergoedt veel. Geen onaardige film, maar ook geen hoogvlieger.