Ten North Frederick (1958)

Alternatieve titel: 10 North Frederick

Drama / Romantiek

geregisseerd door Philip Dunne
met Gary Cooper, Diane Varsi en Suzy Parker

Op haar vaders begrafenis denkt Ann Chapin terug aan de laatste vijf jaar van het leven van haar vader. Hij speelde jarenlang een politiek spel vol persoonlijke mislukkingen met zijn egoïstische en ontevreden vrouw, en kon zichzelf alleen maar met alcohol bedaren. Maar hoe langer ze erover nadenkt, hoe meer ze zich begint te realiseren dat er ook een korte, onverwachte opleving was in die vijf jaar.

avatar van matthijs_013
Een van de soapfilms die in de jaren '50 werden vervaardigd. Veel soapkenmerken, met als verschil dat de film daadwerkelijk goed is en goede acteeroptredens kent. Varsi, bekend van de moeder der alle soapfilms Peyton Place speelt ook hierin goed en de beeldschone Suzy Parker heb ik nog vers in het geheugen van Kiss Them for Me. Het liefdesverhaal tussen Cooper en Parker vond ik niet altijd even geloofwaardig/logisch, maar hoe dan ook ben ik positief over deze film!