Domestic Disturbance (2001)

Thriller

geregisseerd door Harold Becker
met John Travolta, Vince Vaughn en Steve Buscemi

Na de scheiding met Susan is Franks zoon Danny constant voor kleine delicten bij de politie te vinden. Wanneer Susan met Rick hertrouwt, duikt ineens Ray op, die zegt een oude vriend van Rick te zijn. Rick vertelt echter een heel ander verhaal. Als Ray plotseling verdwijnt beweert Danny dat Rick hem vermoord heeft. Susan denkt dat het weer één van zijn leugentjes is, maar Frank heeft zo zijn twijfels. Hij gaat op onderzoek uit en ontdekt dat Rick niet is wie hij lijkt.

dit vond ik wel een spannende film. hij komt vaak op tv. meestal zie ik hem dan wel even.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Standaard werkje.

Maar kent gelukkig een paar kruimels suspense. Meer niet, want ècht spannend wordt het bijna nergens.

De schmierende Travolta is nog een beetje vermakelijk, evenals de rest van de cast. Maar dit is geenszins een geslaagde film. Voorspelbaar en clichématig helaas wel.

Jammer, had er best zin in.

Doorsnee reut.

avatar van m1701
Vond het wel een aardige film.
Vond alleen Travolta een beetje mat. Had wel wat meer power mogen hebben. Ben een erg grote fan Buscemi, jammer dat zijn
rol niet zo heel lang is.
Einde natuurlijk wel erg standaard
Leuk voor een keer

avatar van Semsoethot
Matige voorspelbare thriller die letterlijk uitpuilt van de Holleywoodcliché's. Maar ja, wat wil je voor één euro? Ik ben wakker gebleven, dat was de winst.

Goede onderhoudende thriller is deze film toch.
Ik snap de vele slechte kritieken niet echt, het verhaal zit goed, een beetje voorspelbaar da's waar, maar toch spannend.
Ook de vertolkingen waren goed, van de ganse cast.
Ik heb van deze prent genoten en hij is zijn 1€ dubbel en dik waard.

hahah ik had deze ook voor een €1 in huis gehaald Ik vond het wel een vermakelijk filmpje om te zien. Het wordt nergens echt spannend, omdat het verhaal te voorspellend is en inderdaad vol zit met clichés, maar dit wordt goed gemaakt door het redelijke acteerwerk van John Travolta. Geen hoogvlieger, maar zeker leuk voor een zondagavond.

avatar van Elementofone
Geen bijster goede thriller, maar wel vermakelijk. Volgens mij sowieso ieder half jaar wel een keer op televisie te zien.

avatar van Rosicky
Bijzonder suf en standaard, en zo mogelijke nog bijzonderder onrealistisch. Buiten dat, leek het wel alsof het kleurenfilter verkeerd stond afgesteld, alles zag er nogal grijs en kleurloos uit. Een oude vedette als Travolta en een held als Buscemi zouden beter moeten weten.

Deze film is niet heel erg bijzonder, maar ik vind het wel een goede film. Ik ging echt meeleven met Frank en het zoontje toen Rick het zoontje ging bedreigen. En kreeg het in de laatste scene waarin Rick gedood wordt toch wel warm van de spanning. Prima film om een leuke avond mee te hebben, keek echt goed weg.
Het is geen film die geniaal in elkaar is gezet ofzo, er zijn meerdere van, maar vond het toch wel een goede film. 3 sterren omdat het dan niet zo origineel is.

avatar van Karl van H.
Domestic Disturbance gaat, buiten de beangstigende hoeveelheid aan clichés, ten onder aan slecht acteerwerk: John Travolta is een miscast van jewelste en Vince Vaughn, hoewel aardig, lijkt ook niet helemaal te kloppen in zijn rol, maar vooral dat jongetje wist me enorm op de zenuwen te werken. Tel daarbij een matige regie op en een lekkere hoeveelheid aan onwaarschijnlijkheden en het feest is compleet. Het rolletje van Buscemi is wel leuk, maar al met al is dit dus een thriller zoals het niet moet.

avatar van Nandini80
Tegenvaller.... Met deze acteurs verwacht je wel wat beters.

Dat jochie was inderdaad behoorlijk irritant!

Het begin van de film beloofde mij al geen spectakel te worden, maar met genoeg in huis om aardig tijdverdrijf in te vinden. Ik bleef kijken..............
Het verhaal verliep voorspelbaar. Het jongetje vond ik in tegenstelling tot menig ander hier niet irritant. En John Travolta verraste me. Met zijn sympathieke houding, zo bedacht ik me, vond ik hem een prima cast om een vaderfiguur te spelen.
Dus naargelang de film vervolgde kon ik me in de verhaal plaatsen, no problem.
Dus voor het verhaal en invulling ervan geef ik het een 3,5*
Wat voor mij de teleurstelling betekende was de soort ontknoping waarin de actie als een soort glijmiddel werkte en het orgasme derhalve in de anti-climax wierp. Opladen, opbouwen met geheimen ononthuld samenkomend in een enkel woord die zelfs een uitgestrekte verwachting in staat stelt je in de verrassing weg te blazen.........helaas, het bleef uit.
Voor dit ontbrekene een 1,5*
Wordt dus 2,5*

avatar van eavymetal
m1701 schreef:
Vond het wel een aardige film.
rol niet zo heel lang is.
Einde natuurlijk wel erg standaard
Leuk voor een keer
Ik vind de film ronduit zwak, en John Travolta acteert ver onder zijn niveau. Het is inderdaad jammer dat Steve Buscemi een veel te kleine rol in deze film heeft, want hij had de acteerprestatie van John Travolta en de film naar een hoger niveau kunnen tillen. Door dit alles is deze film een film geworden die je één keer bekijkt, en daarna niet meer.

avatar van K. V.
Een nogal standaard filmpje, die nergens echt uitblinkt. Zeker niet slecht, maar ook niet waw, gewoon goed. Een redelijk bekende cast ook, maar dat maakt van de film toch geen topper.
Een film die goed is om eens mee te pikken via tv, maar meer ook niet.

avatar van DragQueen
Doorsnee Thriller, die wel onderhoudend in elkaar steekt. Het verhaal is niet bijster origineel, maar het tempo is wel goed. Bij vlagen wordt het zelfs een beetje spannend. Travolta doet verder niets verkeerd in de hoofdrol. 2,5 Ster.

avatar van Spetie
Een zeer standaard en voorspelbaar thrillertje

Hoewel de film erg voorspelbaar is, wordt dit nog enigszins gecompenseerd door de acteurs, die de film als het ware nog een beetje overeind houden. Zowel Travolta als Vaughn, spelen hun rol dus naar behoren. De film is verder onderhoudend, maar weet zeker niet te overtuigen. Het kas- en muis spel dat op een gegeven moment ontstaat is aardig, maar bevat nogal wat vergezochtheden. Het laatste half uur is ook behoorlijk voorspelbaar en soms wat irriterend door de tegenvallende afloop.

Verder wens ik er weinig woorden aan vuil te maken.

avatar van Goodfella_88
Goede thriller, met een goede Travolta. Ook Vince Vaughn zet een goed rol neer als de badguy, terwijl hij toch meestal in komedie films te vinden is.

avatar van mikey
Domestic tv-werkstukje geinspireerd door the Stepfather (j80) is standaard maar best vermakelijk voor een avondje beeldbuis. Kent spanning en frustrerende momenten maar helaas wordt dit aan diggelen geslagen door de standaard can run but cant hide/ knok-finale.

Meneer Bungel
Huiselijk gestoord.

American smalltown als achtergrond, dat begint mooi.
Rustige, op klassieke leest geschoeide soundtrack met op gepaste momenten onraad en spanning.
Familiale complicaties die het plot veelvuldig, maar kranig aansturen.
Een crimineel verleden catching up, wie had dat gedacht?
Jammer dat er eentje al vrij snel het veld moet ruimen, en dan net weer díe...
Daarvoor in de plaats een iets minder aansprekend vervolg, maar het gaat.
Vaughn blinkt uit in focussed evil, Buscemi is BUSCEMI.
Travolta doet het okay, O'Leary^ toch ook (ietsje minder treurig mocht wel) en Teri Polo^^ vult goed aan. Iemand naar het einde toe Floyd^^^ nog teruggezien? Nee, die zag de bui al hangen natuurlijk...

Tig cliché's misschien, maar toch voelt het vaak redelijk fris aan en wordt er regelmatig een leuk draaitje aan gegeven. En nogmaals, ik heb wel wat met zo'n classic soundtrack + American smalltown.

De finale is... ik las net zoiets:
Saldek schreef:
...de soort ontknoping waarin de actie als een soort glijmiddel werkte en het orgasme derhalve in de anti-climax wierp...
Ik hoor iets luiden, maar ik weet niet of het een klepel is, laat staan of ie in een bel hangt. In ieder geval, na afloop was een sigaretje idd niet nodig, maar ik rook nu eenmaal graag...

Blijvend 1, 2, 3 sterren.

^ De puberzoon. / ^^ De ex-vrouw. / ^^^ De nieuwe vriendin.

avatar van NYSe
Een suggestie

Waar Domestic Disturbance volledig de mist in gaat is het feit dat ze de kijker al onmiddellijk informeren over de ware aard van "Rick". De film beweegt zich verder namelijk zó exact volgens het boekje, dat iedere stap al ver van te voren te voorspellen is. Weg spanning.

Het enige dat nodig is, is een kleine aanpassing in de montage: de dialogen tuusen Rick en Ray en de moord op de laatste volledig weglaten. Dan heeft de kijker tijdens het resterende uur tenminste nog iets te doen gehad in plaats van de film uitzitten met twee vingers in de neus. Spreekt Danny nu wel of niet de waarheid?

Vaughn zou het ermee kunnen redden: hij acteert naar behoren en schakelt keurig heen en weer tussen good guy en bad guy. Het zou bovendien de rollen van Travolta en Polo, als tegenpolen in elkaars opinie over Rick, naar een wat hoger niveau sturen. Beiden moeten nu hun uiterste best doen met hun slecht geschreven personages die niet meer doen dan kibbelen over wie er gelijk heeft. Travolta is nu irritant omdat hij zo'n onrealistisch perfecte vader is die de waarheid natuurlijk gewoon onder ogen ziet en Polo is irritant omdat ze eerder gaat huilen voordat ze luistert naar het kind dat ze gebaard heeft.

Het eindgevecht dat we nu hebben had nog een soort goedmaker kunnen worden: vader gaat eindelijk volledig over het randje en wreekt de mishandeling van de bad guy op zijn vrouw en zoon. Helaas is het sla en schopwerk van een niveau waar nog wel eens juffen of meesters bij tussenbeide moeten komen.

Een conventionele, onbeduidende film die helaas gewoon niet slaagt als thriller. Terwijl dat er wel degelijk in had kunnen zitten.

avatar van hdehoon
Bij sommige films zap je gedachtenloos verder, bij andere weet je na 10 seconden al dat je hem uit zal kijken. Dit was zo'n film. Ik had het eerste stukje gemist, maar de scene waar de jongen zich achter de auto verstopt was meteen zo spannend dat ik de film niet meer heb afgezet. John Travolta was verrassend goed. Natuurlijk verlopen dit type thrillers volgens een bepaald sjabloon, maakt dat maakt het niet minder spannend.

Dick2008
Ik heb deze film alleen naar aanleiding van John Travolta bekeken. Niet dat die films van hem allemaal even goed zijn, maar hij heeft toch wel leuke rollen gespeeld. En in deze film doet hij ook best weer goed. Je kan wel merken dat ik niet vaak naar (recentere) thrillers kijk. Ik hou er niet zo van. Maar het is een milde thriller. Als kijker ben je dan ook al heel snel op de hoogte van wat er gebeurt. Vervolgens zit het weer vol met de bekende clichés. De dader gaat natuurlijk in eerste instantie weer vrij uit, niemand die het weer gelooft, behalve de pa, bla bla.

Prima rol van Travolta, maar zeker ook van Vince Vaughn, die ik toch meer van flauwe komedies ken, en het was een aangename verrassing, hem nu eens in een andere rol te zien. Steve Buscemi heeft gelukkig maar een kleine rol, daar ben ik niet zo weg van.
Die jongen, Matt O'Leary doet het ook het best. Alleen de vrouwen spelen minder goed. Het is ook raar dat de moeder een verhouding begint met een man, waarover ze maar vrij weinig weet. Maar misschien hebben ze dit ook gedaan, omdat het anders weer zo'n lange film gaat worden. Dan maar liever zo. Het verhaal over gescheiden ouders en de zoon, die daar de dupe van is, dat hebben ze wel aardig in het verhaal weten te verwerken. Jammer van het laatste gedeelte, waarmee ze film wel wat naar beneden halen. Een klap met een honkbalknuppel, me dunkt zegt... Toch vind ik dit verder niet erg. Ik heb me ermee vermaakt en daar gaat het bij mij om. Hier en daar spannend. Maar toch vooral gewoon een leuke film om te zien. 4.0

avatar van FlickyMartin
I kid you not.

Een prima reminder dat Vince Vaughn ook goed kan acteren als hij er zin in heeft.

In Domestic Disturbance loopt de spanning hoog op als Danny (Matt O'Leary) zijn moeders nieuwe vriend een verschrikkelijke daad ziet uitvoeren.
Al snel vertelt hij het aan vader John Travolta die samen met zijn zoon opzoek naar de waarheid gaat, beschuldigingen die niet bewezen kunnen worden en een vader die zijn zoon ondanks alles toch gelooft dwingt moeder Susan (Teri Polo) om voor voogdij te gaan vechten.
Met een deadline moet Danny gaan bewijzen dat zijn moeders vriend niet is wie hij lijkt te zijn.

Travolta doet het erg goed en ook de kleinere rol van Steve Buscemi is fijn.
Weinig mis mee!

avatar van Aapje81
Doorsnee thriller die het vooral moet hebben van de goed acterende cast. Spanning of dreiging is er nauwelijks en de cliche's stapelen zich snel op. Het is allemaal net goed genoeg gebracht om uit te zitten.

Gemiddeld.

avatar van Bottleneck
Een redelijke woensdagavondfilm voor op de zondagavond, eentje uit de strontvervelende categorie 'kindje wordt door bijna niemand geloofd maar puntje bij paaltje komt alles goed. Desondanks 2* omdat het allemaal zonder horten en stoten aan je voorbijtrekt; doorsnee kijkvoer.

avatar van Toontje G
aardige B film

avatar van des1
Formule film. Niet onaardig. Maar drie sterren is net teveel. Vince Vaughn eigenlijk één van de weinige acteurs die allout komische karakters kan neerzetten (Wedding Crashers) en een ploertig tiep. Beiden doet ie vaardig.

avatar van Kondoro0614
Domestic Disturbance

Heerlijke Hollywood-style thriller film waar Travolta en Vince toch een redelijk zegje doen. Film was vandaag op RTL 8 te zien dus ik heb hem meteen maar meegenomen, dan draait hij toch en hij was redelijk vermakelijk.

Domestic Disturbance heeft een redelijk verhaal. Hoewel ik pas wat later in de film kwam en deels uitgelegd werd door mijn moeder vond ik het nog best leuk om naar te kijken, alleen was het allemaal wel erg simpel. Vince vermoord een man, Danny zat ik de achterbank en of in de kofferbak of waar die ook zat en zag alles. Hij stapt naar de politie maar iedereen verklaard hem voor gek. Vince vind dat allemaal niet vfijn en bezoekt Danny voor een avondje. In zijn kamer. Na een goed gesprek doet Danny een beetje nerveus en vreemd tegen over Travolta en Travolta vind dat maar niks. Travolta gaat achter de waarheid en al snel gevonden komt Vince op bezoek, slaat hem neer en steekt de boel in de fik. Dan keert alles erg snel en na een goeie worsteling binnen het huis kan Vince, die heerlijk geëlektrocuteerd word word gearresteerd.

Alles was nogal traag en erg voorspelbaar. Acteer kunsten waren fijn, van Vince en Travolta maar ook van Danny. Leuk conceptie maar een doorsnee film. Alles viel mooi in een simpele puzzel in elkaar en brengt niets nieuws.

avatar van Roger Thornhill
Geen opzienbarend plot, maar degelijke vertolkingen en een uitstekende schurk neergezet door een acteur die wel vaker heeft laten zien ook prima straight te kunnen spelen (The cell, Psycho, The break-up). De regisseur levert bijna altijd Hollywood-valkwerk af, en de scène met het zoontje achterin de auto was bijzonder spannend. Niks bijzonders, maar anderhalf uur lang geboeid gekeken is ook wat waard.

toch een leuke film die ik al vaker heb gezien.hij komt ook heel vaak op tv.maar ik vind hem toch nog steeds heel erg leuk.