Project Moonbase (1953)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Richard Talmadge
met Ross Ford, Donna Martell en Hayden Rorke

De Amerikanen besluiten om in het jaar 1970 kolonies op de maan te gaan bouwen. Ze sturen een onderzoeksteam naar de maan om daar het project te ontwikkelen, maar helaas is er een saboteur aan boord die het team en de hele mensheid in gevaar kan brengen.

avatar van otherfool
Weer zo'n heerlijk belachelijke '50 sci-fi film. Curiositeit aan deze film is het laatste kwartier, waarin uit het niets een romance uit de hoge hoed wordt getoverd waardoor het verhaal een enorme wending krijgt. Het slaat echt helemaal nergens op

Aardigheidje is nog dat de president van de USA in deze film een vrouw is, hoe progressief!

1,5*.

avatar van henkula
Ik herken hier de hand van Heinlein

avatar van Vinokourov
Mwêh, was niet best nee . Maar ze leefden nog lang en gelukkig, dat dan weer wel.

Zelfs in de B-movie genre is dit een matige film. De decors zijn van het niveau van een kinderprogramma en het acteren is dramatisch slecht. Om maar te zwijgen van het flinterdunne verhaal en het belachelijke einde. Een van de zwakste SF die ik tot nu toe heb gezien.

avatar van MNV2
Een niet al te beste Sci-Fi film uit de vroege jaren '50. Het acteerwerk was om te huilen, de dialogen waren niet zo boeiend, de decors waren net iets té fake en spanning was ook al in geen velden te bekennen. Ik heb wel weer genoten van de visie die de mensen toen hadden op de toekomst (meer specifiek de jaren '70), zo zagen de raketten en de outfits van de astronauten er nogal grappig uit. Verder zat er weinig verhaal in deze film en leek de romance er ook alleen maar in te zitten omdat het publiek dat graag ziet.

1.0 sterren

avatar van mrklm
Hopeloos SF-prulletje met idiote kostuums, ultragoedkope (en volstrekt ongeloofwaardige) sets, mislukte special effects en een dwaas scenario met een einde dat je moet zien om het te geloven. Alhoewel, je doet er wellicht verstandig aan om deze film simpelweg helemaal niet te zien.