Tarzoon, la Honte de la Jungle (1975)

Alternatieve titels: Tarzoon: Shame of the Jungle, Tarzoon, de Schande van de Jungle

1,83

Frankrijk / België
Animatie / Komedie

geregisseerd door Picha en Boris Szulzinger
met de stemmen van Bernard Dhéran, Georges Aminel en Arlette Thomas

Tekenfilmparodie op "Tarzan" voor volwassenen, waarin Shame's vriendin June wordt gekidnapped door Bazunga, een monster met veertien borsten, en haar bende reuzen-piemels. Het is nu aan Shame, de koning van de jungle, van tak naar tak te zwaaien naar Bush-country om zijn vriendin te redden.

13 BERICHTEN1 MENING
avatar van streeter
geplaatst: 27 oktober 2003, 17:51 uur [permalink]
Ik heb de Amerikaanse versie gezien, geschreven door Michael O'Donoghue en Anne Beatts (van Saturday Night Live) en met de stemmen van Johnny Weissmuller Jr (zoon van de originele Tarzan), John Belushi, Brian Doyle-Murray en Bill Murray.

Ik heb eens in een boek over O'Donoghue gelezen dat hij zichzelf over deze film schaamde. Wanneer hij erover gevraagd werd, zij hij telkens 'dat was de andere Michael O'Donoghue.'

Ik ben het met hem eens: verschrikkelijke film.

avatar van bioscoopzaal

geplaatst: 27 oktober 2003, 18:16 uur [permalink]
Een paar jaar geleden heeft Jan Verheyen trouwens de trailer opgenomen in het programma van de Nacht van de Wansmaak en dat was er op zich al teveel aan.

Er zaten zelfs een paar mensen in de zaal die de film hadden gezien en konden alleen maar beamen dat wel degelijk een drol van een film is. 🙂

geplaatst: 20 september 2004, 17:29 uur [permalink]
Het is jaren geleden dat ik hem gezien heb, ga dus geen stem plaatsen, maar weet dat ik er toen toch goed mee gelachen heb.

geplaatst: 20 september 2004, 19:01 uur [permalink]
Hooguit leuk voor pubers. Jonge pubers, zelfs.

geplaatst: 14 december 2004, 13:21 uur [permalink]
Als je de film in zijn tijdgegeven plaatst, was dit dan toch een "gewaagd" experiment.
In België is toen schande gesproken over zoveel schokkende beelden.
Ik herinner mij dat ik toch goed gelachen heb, toen ik de fim ging bekijken in 1975!

avatar van Exploitation
geplaatst: 18 april 2007, 16:45 uur [permalink]
Belachelijke film. Dat ik dit vroeger grappig heb durven vinden....ik schaam me werkelijk!

avatar van streeter
geplaatst: 16 januari 2008, 22:35 uur [permalink]
Wow, dit was de Oscarinzending voor Belgie dat jaar, lees ik op cartoonbrew.com.

geplaatst: 17 januari 2008, 11:19 uur [permalink]
Film is best braaf, hoor. het veel heftigere Turks Fruit had een paar jaar ervoor zelfs een nominatie.

avatar van JDSsmetje

geplaatst: 21 juni 2009, 18:49 uur [permalink]
Dus naast Sneeuwwitje de sequel is deze er ook nog.
Bestaat dit in nederlandstalige versie?

avatar van Jawaddedadde
geplaatst: 22 november 2009, 20:21 uur [permalink]
Wat een ongelofelijk zwakke (teken)film. Ronduit saai. Moet een kleine twintig geleden zijn dat ik hem gezien heb, vond hem toen wel grappig, ja zelfs gewaagd, maar daar blijft na zoveel jaren absoluut niks van over. Was blij dat hij gedaan was.

avatar van Brix
geplaatst: 22 november 2009, 21:20 uur [permalink]
Johnny Weissmuller Sr. heeft destijds enorme ruzie met Weissmuller Jr. gehad over diens deelname aan de stemmencast van deze film.
Dat heeft jaren geduurd zelfs.

Kan ik wel begrijpen, want er werd toch misbruik van pa Weissmuller's populariteit als Tarzan gemaakt.

De benaming 'Tarzoon' werd achteraf ook officieel verboden na ingrijpen van de erfgenamen van Tarzan-bedenker Edgar Rice Burroughs.
(Staat ook niet op de poster hierboven )

geplaatst: 5 oktober 2011, 16:53 uur [permalink]
JDSsmetje schreef:
Dus naast Sneeuwwitje de sequel is deze er ook nog.
Bestaat dit in nederlandstalige versie?
nee alleen franse versie. die heb ik toch was wel een leuke

geplaatst: 7 mei 2012, 18:28 uur [permalink]
In Nederland was de Amerikaanse op video