Battement de Coeur (1940)

Alternatieve titel: Beating Heart

Frankrijk

geregisseerd door Henri Decoin
met Dannielle Darrieux, Claude Dauphin en Junie Astor

Een ongedisciplineerde jongedame ontsnapt uit een opvoedingsgesticht en komt terecht op een zakkenrollersschool. Bij de eerste diefstal wordt ze betrapt door een diplomaat die echter hvan haar vingervlugheid gebruik wil maken om bewijzen van overspel van zijn vrouw te bemachtigen.

FisherKing
Eerste film van Henri Decoin op MM.

Film Noir regisseur met een aantal klassiekers die vele malen zijn herverfilmd. Deze in 1946 als Heartbeat.

Zo zie je maar dat zelfs mooie Danielle Darrieux deze eerder flauwe komedie - 'k zie er niets dramatisch in - niet kan redden.
Begint wel grappig en origineel met een opleidingscentrum voor toekomstige dieven, maar nadien lijkt het verhaaltje toch wat geforceerd en niet bepaald boeiend om volgen.
Het meeste plezier beleefde ik nog aan het spel van Jean Tissier, die in zijn eigen flegmatieke stijl, toch weer een weinig betrouwbaar personage neerzet.