• 10.501 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Henri Verneuil

Met onder meer: Jean Gabin, Bernard Blier en Renée Faure

Gesproken taal: Frans

Plot Le Président

Met zijn 73 jaar heeft Emile Beaufort, Frans ex-president, een achteruitlopende gezondheid, maar hij speelt nog wel een belangrijke rol achter de scenes als filosoof en machthebber. Zijn relatie met Philippe Chalamont komt op het spel te staan. Chalamont staat op het punt de volgende minister-president te worden, en Emile deelt een lange geschiedenis met hem. Diep en problematisch. Een aantal aanvaringen heeft ie al met hem gehad. Als Philippe premier is komt hij direct naar Emile toe. Wat zal hij doen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Henri Lauzet-Duchet, le gouverneur de la Banque de France

Le docteur Fumet, le médecin personnel de Beaufort

Huguette, la bonne

Gabrielle, la cuisinière de Beaufort

Augustin, le vieil agriculteur ami de Beaufort

stinissen (crew films & series)

De film werd + wordt vervangen op TV5 door een andere (niet ondertiteld) n.a.v. het overlijden van Michel Serrault.

Met dank aan Mug.

avatar van stephan73

stephan73

Komt volgens de site van TV5 6 September op TV (21:00)

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Kan iemand deze voor mij opnemen?

Ik heb TV5 niet op de kabel hier in Belgie.

avatar van Movsin

Movsin

Henri Verneuil verfilmde een zoveelste roman van Georges Simenon en Jean Gabin etaleert weer eens zijn charismatisch talent als redenaar in een film die de pan veegt met politiekers en hun betrokkenheid en hun persoonlijke belangen in takken van de industrie, bankwezen enz..

Een degelijke film zodermeer uit het kille politieke landschap.

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

Aan deze film heeft heel wat talent meegewerkt op gebied van acteurs, regie en muziek. En het is gebaseerd op werk van Georges Simenon die ik zeer waardeer. En toch kon het mij maar matig boeien. Een fictief politiek verhaal met weinig of geen interactie op persoonlijk niveau. Veel gepraat. Heel veel gepraat. Locaties die zich veelal beperken tot de zithoek of het wandelpad. De speech van Gabin naar het einde toe wakkert eventjes het vuur aan tot het al snel weer dooft. Het wordt allemaal kundig gebracht maar het slaat bij mij niet aan. Trouwens in tegenstelling tot het label hier en op andere sites is dit allesbehalve een thriller. Het is politiek drama.