Stepmom (1998)

Drama / Komedie

geregisseerd door Chris Columbus
met Julia Roberts, Susan Sarandon en Ed Harris

Anna en Ben moeten leren leven met het feit dat hun ouders Jackie en Luke gescheiden zijn. Er is nu een nieuwe vrouw in het leven van hun vader, de fotografe Isabel. Ze doet haar best om de kinderen goed te behandelen, maar is niet van plan haar werk hier onder te laten lijden. Jackie vindt echter dat de pogingen van Isabel tekort schieten. Het conflict wordt verergerd wanneer bij Jackie kanker wordt geconstateerd.

avatar van TragieStar.*
Echt een hele mooie en zielige film. Was tegen het einde al aan het janken. Maar de acteerprestaties waren super goed.
Alleen de moeder van de kinderen vond ik nogal een Bitch.
Maar ik kreeg wel langzaam naar het einde toe steeds medelijden met haar. Ook dankzij haar ziekte. Heel zielig.
En zeker wanneer ze haar kinderen het gaat vertellen.
Julia Roberts speelt weer fantastisch en ik stond heel de film achter haar.
Ook de kinderen op het begin waren echt zo irritant en gemeen. Alleen het jongetje ''benjamin'' vond ik echt schattig.

4* Zeker aan te raden!

GuyB
Een #tranenfilm #vijftvdrama #vrouwenfilm

Van acteren moet het komen in een film als deze, dat heeft Julia heel goed begrepen, alsook de rest van de cast. Ed Harris kende ik van Radio.

Sterk van films als deze dat ze er telkens in slagen om vele mensen aan het wenen te krijgen. Mij doet het niet zo veel, in een film althans.

Een film die veel beter is dat ik ooit had verwacht.
Prima vertolkingen van beide hoofdactrices, maar ook, en vooral, van de beide kinderen.
En, ja het is een pure tearjerker, zeker op het einde van de film.
Als je je kan inleven in de film hou je het gegarandeerd niet droog...
Prima film is dit dus, leuk met een triest einde.

avatar van tommykonijn
Wel, ik vond ik het een mooie film. Goed acteerwerk van Julia Roberts en de gehele andere cast, ook de kinderen. Opzicht gebeurt er nou niet heel veel spectaculairs (logisch is immers een drama-film), maar op de een of andere mannier wist de film me het gehele, toch lange, speelduur te vermaken en te boeien. Tuurlijk is kanker ook een heftig onderwerp, ik heb ook familie die aan die ziekte is overleden. Deze film beeld toch wel een mooi verhaal daarover uit.

avatar van marximaal
Je moet deze film niet met je vriendinnetje gaan kijken als je als een stoere vent over wilt blijven komen, want bij deze film houdt niemand het droog.
Ik heb hem wel samen met mijn vrouwtje gekeken maar daar durf ik al wel naast te zitten janken.
Hele mooie film met een goed verhaal, echt een aanrader

melvddonk
Ik ben geen fan van Julia Roberts, maar af en toe kan ik haar wel waarderen. In deze film niet. Ze is weer helemaal Julia Roberts-achtig. Ik kan niet precies uitleggen wat het is, maar zoals Jim Carrey Jim Carrey is, zo is Julia Roberts Julia Roberts. Ze heeft altijd dezelfde uitstraling en dat kennen we nu wel.

Het verhaal van de film is wel erg mooi, pakkend en aangrijpend. Ik zou er zelf niet aan moeten denken. Susan Sarandon zette een erg mooie rol neer als moeder. Ook de chemie tussen moeder en de twee kinderen was top. Er had opzich wat meer gedaan mogen worden met het verhaal, maar ik heb me geen moment verveeld en dat maakt de film opzich al prima.

Jammer van Julia Roberts.

avatar van m1701
Heerlijke film, zeker ontroerend.
Verhaal niet heel nieuw maar zeker interessant.
Sarandon speelde zeer overtuigend, Roberts viel wat tegen
maar heb haar wel eens erger/irritanter zien spelen.

3,5* leuk voor een x

avatar van Phantasm
Een onderhoudend drama dat op het eind toch wel wat te langdraderig wordt.

Gewoon een heerlijke film. Niets dat ik over de top vond, niets onlogisch of naar het land der fabels verwijzend over mensen in moeilijk soort situaties waarin iedereen terecht komen kan.
En zo beeldt de film het ook uit, zo beleefde ik het. Met oog voor detail voor de juist onbenullige dingen in het gezinsleven werd sterk de essentie ervan in het licht gezet. Geen humor naar de kijker, dat niet. Maar wel de humor van en in het leven zelf van mensen. Derhalve vond ik de film ook sympahtiek.
Alle aspecten van de film was in balance, en misschien dat daarom deze film een zo gematigde score heeft, ik weet het niet. Maar van mij een 4*

avatar van DragQueen
Mooie Drama Film. Die het vooral moet hebben van het onverwacht sterke acteerwerk van Julia Roberts. Maar ook Sarandon en Harris zijn op dreef hier. Verder is het verhaal sterk, en zeer onderhoudend uitgevoerd. 3 Sterren.

Ik schaam me eigenlijk wel dat ik deze film nu pas heb gezien!
Ik hou wel van dit soort films, en ik vind Julia roberts ook een erg goede, leuke actrice!
Hierin speelt ze erg goed vind ik, en haar dialogen met Susan Surandon vond ik sterk!

Die 2 kinderen vond ik erg leuk en goed spelen, de kleine Jenna Malone vond ik heel sterk overkomen en dat jongetje vond ik vooral super schattig!

Mooi verhaal, mooie scenes,..ik vind het zo'n film wat je echt af moet kijken!
Vooral die ene Scene dat die kleine meid Julia om de hals vliegt omdat zij haar met iets heeft geholpen vond ik magisch die blijft je bij!

4 sterren van mij !

Meneer Bungel
Beetje gênante machtsstrijd die keer op keer begint en bijgelegd wordt, alles op meestal te dik aangezette, georkestreerde wijze. Hier en daar wel aardige momentjes (het 'afscheid' was best aangrijpend), en vooral prima geacteerd door Sarandon, de kids en Harris. Inclusief zo'n emoties sturende soundtrack (nú: oooooh, dán: aaaaaah). Beetje dik aangezette review ook van mij, toegegeven, en als ik m'n eigen zin had gedaan, had ik 'm waarschijnlijk na een kwartiertje wel afgezet.

Krappe 2,5* dan maar.

avatar van Alittleromance
Was in 1998 de beste film die ik dat jaar heb gezien.

mooie film, had 'm al eens gezien en denk ik destijds een hoger cijfer gegeven. Ben dol op Susan Sarandon die ook hier weer prachtig acteerde....

Film over de problematiek van een nieuw samengesteld gezin en van de strijd tegen kanker, maar eigenlijk gaat de film hoofdzakelijk over de kinderen.
"Stepmom" is een goede film, op zijn Amerikaans, met enige overdrijving in de uitwerking van emoties (sentimentaliteit, geluk, droefenis...wat naar boven afgerond) maar die toch raakt.
Mooi is alleszins hoe de kinderen, die toch enkele jaartjes verschillen in leeftijd, anders reageren op de gebeurtenissen. Goed weergegeven. Trouwens die twee jongeren spelen zeer goed en die kleinste zelfs heel grappig. Daarnaast kunnen ook Julia Roberts en Susan Sarandon ook op een goede act terugblikken.